Lille aldersforskel mellem børnene, godt eller skidt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.670 visninger
27 svar
0 synes godt om
8. november 2009

karinaliva

Hej Piger

Jeg har brug for lidt gode råd og erfaringer. Og det plejer vi jo herinde, at være super gode til at give hinanden

Jeg overvejer, at få et barn mere og kunne tænke mig, at der skulle være små 2 år i mellem dem.

Er det en god idé eller ej??

Kom bare med det hele, både for og imod

Hilsen

K.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2009

4xGreve

Lytter lige med her, for vi vil gerne ha 6 år imellem!

Anmeld

8. november 2009

Joan ( Smallie )

Vi har Niels fra juli 07 og Anne fra feb 09 så der er lige omkring 19 måneder mellem dem. Mens jeg var gravid syntes jeg det var for tidligt hun kom, men vi var 1½ år om at blive gravide med den stor så vi startet lidt i god tid og så tog det jo kun 2 måneder med hende. Og indrømmet de første 4 måneder var da hårde men det er det hele værd idag for nu kan vi begynde at se hvor meget glæde de har af hinanden.

Der er næsten 4½ år mellem min søster og mig og da vi var børn syntes jeg ikke vi havde ret meget ud af hinanden, vi er først blevet rigtig tæt efter vi er blevet voksen.

Jeg tror også man skal se på hvad for et barn man har og om han eller hun er klar til at der kommer en lille ny. Har ville jeg ikke have det anderledes, nu vil vi også kun have de 2 vi har og vi bor ude på landet så det er jo dejligt de kan lege på nogenlunde samme plan.

Bla bla jeg ævler men for os har det været det helt rigtig. Men det er det jo ikke for alle

Joan

Anmeld

8. november 2009

Tynen

Det perfekte tidspunkt er når I selv føler i har tiden og overskuddet til et barn mere

Der er 2 år og 2 mdr. mellem Stella og Paw og det har simpelthen bare været super perfekt FOR OS.
Stella har været stor nok til at kunne lege selv, tage overtøj og sko på, havde en nogenlunde rytme og alligevel for lille til at mærke jalousi.

Jeg vil ikke skrive en hel masse fordele og ulemper, for jeg tror, som Joan skriver, at det er vigtigt at man ser på hvilket barn man har i forvejen.
Men igen - Så er det jo heller ikke til at forudsige om barnet pludselig ændrer adfærd når der kommer en lille ny og tager al opmærksomheden?!

Jeg kunne ikke ønske mig et bedre tidspunkt at få nr. 2 på - Det eneste der virkelig slog mig ud var den dårlige samvittighed overfor nr. 1.
Men kan man overhovedet undgå den?

Held og lykke med projektet!

/Trine

Anmeld

8. november 2009

Anja

Tror det mest handler om, at man skal få "næste" barn, når man som kvinde og par er parat og har overskud.

Vi har 2 år og 10 mdr mellem de ældste og det føltes helt perfekt  - vi har så kun 15 mdr mellem den mellemste og den yngste og det er mindst lige så perfekt !!

Mærk, hvad overskudet er til ......

Anmeld

8. november 2009

Camilla_a

Tror også som de andre skriver, så handler det om hvornår man selv er klar. Der er 13 mdr mellem Frey og Loke og det har været helt perfekt for os. Vi har været opmærksom på at give Frey lidt slappe af tid alene med en af os da Loke var lille. De er så glade for hinanden

Anmeld

8. november 2009

Honningblomst

Ja, jeg er så en af dem der synes det er synd med lille aldersforskel...jeg synes det ældste barn skal have lidt alder, over 3 år, så de har en forståelse for det der sker og dermed ikke føler sig skubbet væk. Skal man have dem tæt på hinanden, så synes jeg klart man skal have begge børn hjemme og ikke smide den lille store ud og passes af andre dagen lang.

Mine børn er der 5½år og 3 år og 3 mdr. imellem.

Knus Eva.

Anmeld

8. november 2009

Lillefe

karinaliva skriver:

Hej Piger

Jeg har brug for lidt gode råd og erfaringer. Og det plejer vi jo herinde, at være super gode til at give hinanden

Jeg overvejer, at få et barn mere og kunne tænke mig, at der skulle være små 2 år i mellem dem.

Er det en god idé eller ej??

Kom bare med det hele, både for og imod

Hilsen

K.

Hejsa! I mellem Nicklas og Nadia er der 7½ år. Det er ikke hindring i leg eller lign. Jeg kommer fra en meget stor søskende flok... min bror og jeg har været som pot og pande og der er altså 6½ års forskel! Jeg har god kontakt med min søstre som er 20 og 22. Jeg har aldrig følt mig udenfor da de var små, eller lign. Men som voksen vil jeg faktisk mene jeg godt kunne lidt. Men det har noget med at gøre at de laver nogle ting som jeg gjorder for de 7 år siden, som jeg gerne vil være med til men er lidt sværere når man har børn.

Så kan jeg kun fortælle om at vi syntes det er dejligt og har en mening om der i hvert fald skal være ca. 4 år i mellem du kan ikke vide om kemien er god mellem børnene lige meget hvilken alder de har. Min kæreste's søster har haft meget svært ved hendes børn var for tæt på. Og kender et andet par, hvor deres er der 3 år i mellem, der er meget jalousi. Og der er selvfølgelig også problemer med sygdom med den yngste så det gør jalousien værre.

Jeg tror det kommer helt andpå barnet!! er jeres barn et meget omklamrende eller er barnet meget selvstændigt og ikke så krammende. hvor følsomt er barnet? vil det selv om man prøver at indrage det føle sig tilsidesat.  Jeg var lige inde og lurer og så du havde to i forvejen. det tror jeg helt sikkert også gør en forskel. For der kan man sige der kan de to lege sammen?  

Pyha det blev langt! håber du kunne bruge mit svar!

Anmeld

8. november 2009

Lillefe

Eva skriver:

Ja, jeg er så en af dem der synes det er synd med lille aldersforskel...jeg synes det ældste barn skal have lidt alder, over 3 år, så de har en forståelse for det der sker og dermed ikke føler sig skubbet væk. Skal man have dem tæt på hinanden, så synes jeg klart man skal have begge børn hjemme og ikke smide den lille store ud og passes af andre dagen lang.

Mine børn er der 5½år og 3 år og 3 mdr. imellem.

Knus Eva.

Ja der er jeg også en af dem

Anmeld

8. november 2009

Honningblomst

Perl skriver:

Ja der er jeg også en af dem

Dejligt jeg ikke er alene med den...blev helt nervøs da jeg så der var et svar...

Knus og rigtig god søndag....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.