Lille aldersforskel mellem børnene, godt eller skidt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2009

Lillefe

Eva skriver:

Dejligt jeg ikke er alene med den...blev helt nervøs da jeg så der var et svar...

Knus og rigtig god søndag....

tak i lige måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2009

Honningblomst

Perl skriver:

tak i lige måde

Tak..

Anmeld

8. november 2009

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Eva skriver:

Ja, jeg er så en af dem der synes det er synd med lille aldersforskel...jeg synes det ældste barn skal have lidt alder, over 3 år, så de har en forståelse for det der sker og dermed ikke føler sig skubbet væk. Skal man have dem tæt på hinanden, så synes jeg klart man skal have begge børn hjemme og ikke smide den lille store ud og passes af andre dagen lang.

Mine børn er der 5½år og 3 år og 3 mdr. imellem.

Knus Eva.

Her er jeg fuldstændig enig.

Jeg har oplevet veninder få børn med meget kort mellemrum (fra 12-18 mdr.) og jeg synes simpelthen bare det er så synd for den store.

Anmeld

8. november 2009

Pia.

Eva skriver:

Dejligt jeg ikke er alene med den...blev helt nervøs da jeg så der var et svar...

Knus og rigtig god søndag....

Jeg er også en af dem... - syntes helt lige som dig Eva, at der skal være over 3 år imellem, netop så den store har forståelse for hvad der sker... Har set mange tilfælde af for små søskende i forbindelse med mit arbejde... Selvfølgelig er der nogen børn som indfinder sig med at være den "store lille" Men det er desværre ikke alle små børn der har psykke til det...

Anmeld

8. november 2009

luckas-mor

karinaliva skriver:

Hej Piger

Jeg har brug for lidt gode råd og erfaringer. Og det plejer vi jo herinde, at være super gode til at give hinanden

Jeg overvejer, at få et barn mere og kunne tænke mig, at der skulle være små 2 år i mellem dem.

Er det en god idé eller ej??

Kom bare med det hele, både for og imod

Hilsen

K.

hej med jer

jeg vil personligt sige a jeg har været meget ked af at der kun var 2 år mellem min søster og jeg.
vi har slås' rigtig meget og har virkelig aldrig været særlig goe venner, det er blevet bedre det sidste år meen vi er så også 18 og 20 år nu
hun vil stadig gerne bestemme selvom hun er den mindste.

det samme er med min niece og nevø, der er kun 1 år mellem dem og det går heller ikk godt,,,

vi ska mindst ha 4-5års mellemrum mellem vores børn.

men det er jo forskelligt fra personer til personer..

det er bare mine erfaringer

natascha

Anmeld

8. november 2009

Vidunderligeunger

hejsa...

Min kæreste synes det er ligemeget, hans far og faster havde 10 mdr mellem dem og det var godt for de to. Min kæreste og hans lillesøster er der 4 år mellem og det har været rigtig godt i deres øjne så tror det er alt efter hviklet barn man har og sådan...

jeg er enebarn og ved jo så ikk af erfaring hvad jeg kunne tænke mig, men der kommer til at gå 5 år før vi prøver at få den næste for jeg vil være færdig med min uddannelse ellers kommer den til at tage 6-7 år at tage sidste år på HF og en sygeplejeudd. det behøver det ikke, synes det er nok at en HF for mig skal tage 2½-3½ år.

Men det er op til de enkelte forældre par synes jeg!

god søndag aften til jer alle

Anmeld

8. november 2009

Betina88

Vi venter osse med at få en til , når Phillip er stor nok til at være storebror .. Han ska' være mellem 5-7 år , før han bli'r storebror ..

Anmeld

8. november 2009

karinaliva

1000 tak for alle de dejlige meninger og erfaringer, synes det er fedt med Baby.dk

At man kan få luftet sine tanker og følelser, og blive taget seriøst i det man spørger om

Nogle gange er det bare rart, med lidt "anonym" feedback på det man går og tænker over..

Såå tak tøser, vil helt sikkert tage det hele til eftertanke

Vi har faktisk allerede 2 børn nu, såå denne bliver vores 3 hvis det bliver,  alt hva' der kan  for baby nr. 3

Vores storepige er lige blevet 4 år og lillebror bliver 6 mdr. på torsdag, synes faktisk det har gået rigtig rigtig godt med dem og deres alder indtil videre.

Men ved ikke, kan ikke forklare hvorfor, kunne bare godt tænke mig den sidste skulle være lidt tættere på lillebror aldersmæssigt.

Måske for at ha' prøvet begge dele, mht. alderen

Hilsen

Karina

Anmeld

8. november 2009

Lillefe

karinaliva skriver:

1000 tak for alle de dejlige meninger og erfaringer, synes det er fedt med Baby.dk

At man kan få luftet sine tanker og følelser, og blive taget seriøst i det man spørger om

Nogle gange er det bare rart, med lidt "anonym" feedback på det man går og tænker over..

Såå tak tøser, vil helt sikkert tage det hele til eftertanke

Vi har faktisk allerede 2 børn nu, såå denne bliver vores 3 hvis det bliver,  alt hva' der kan  for baby nr. 3

Vores storepige er lige blevet 4 år og lillebror bliver 6 mdr. på torsdag, synes faktisk det har gået rigtig rigtig godt med dem og deres alder indtil videre.

Men ved ikke, kan ikke forklare hvorfor, kunne bare godt tænke mig den sidste skulle være lidt tættere på lillebror aldersmæssigt.

Måske for at ha' prøvet begge dele, mht. alderen

Hilsen

Karina

Det vil muligvis også være lidt lettere (tør ikke sige det bliver) men bare mit gæt når i har to i forvejenen... Men det er ikke til at sige

Anmeld

9. november 2009

Ansemusen

Jeg har ingen egen erfaring at tale udfra. Men jeg tror det er sindssygt hårdt med to små børn i starten! Men efter nogle år tror jeg faktisk det bliver nemmere hvis de er forholdsvis tæt på hinanden! De kan holde hinanden med selskab og lege sammen, også når man er ude hos fx. venner, hvilket aflaster forældrene meget. Og det er lettere at sende to ind og se morgen TV om søndagen end én! Efter hvad jeg har hørt er det benhårdt men lønner sig senere hen!

Tænker selv at jeg gerne vil have børn tæt på hinanden, men nu må vi se, når første barn endelig kommer *griner*

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.