Powernap i bilen - Hvad gør I så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2009

Tynen

Nadi skriver:

Vi kører en omvej ellers får vi heller ikke Oliver til at sove. Det kunne vi da vi var helt små, men det kan vi desværre ikke mere, så det bliver til en lille kører tur, hvis det skulle ske at Oliver falder i søvn (hvilket faktisk sker en del).

Den metode bruger vi også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2009

..

Kender det bare rigtigt godt!

Vores eneste mulighed er at holde hende vågen, sidst den smuttede og hun faldt i søvn og vi prøvede at putte hende gik hun helt i spåner, var tosset som aldrig før i omkring 1½ time

Så mit bedste råd er at gøre ALT for at holde hende vågen

Anmeld

7. november 2009

Juniors mor

Med mindre vi skal køre i over en time gør vi ALT for at holde hende vågen....snakke, synge råbe.....you name it!!

Helle - måske lidt ond

Anmeld

7. november 2009

bette

vi bruger også metoden at snakke snakke og snakke.. men han plejer nu aldrig at falde i søvn.. og gør han det kan vi ofte bære ham ind og så sover han videre..

men det er da sket engang hos svigerforældrene (som bor på landet) at vi har ladet ham sidde ude i bilen.. der var der dog ikke så koldt da vi gjorde det..
og kunne hele tiden se ham fra vinduet, hvis han skulle vågne..

Anmeld

8. november 2009

Tikki

Juniors mor skriver:

Med mindre vi skal køre i over en time gør vi ALT for at holde hende vågen....snakke, synge råbe.....you name it!!

Helle - måske lidt ond

Den bruger vi også

Jeanette..også lidt ond i sulet

Anmeld

8. november 2009

Tut

Juniors mor skriver:

Helle - måske lidt ond

Det gør vi også.

Vi synger og snakker med Noah hele vejen hvis han er ved at falde i søvn, og vi har under 30 min til vi er hjemme.

Det er kun om aftenen vi lader ham falde i søvn i bilen for så er han lige til at smide ind i sengen... men det er han sjovt nok ikke om dagen

Anmeld

8. november 2009

Juniors mor

Jeanette skriver:

Den bruger vi også

Jeanette..også lidt ond i sulet

Godt jeg ikke er den eneste onde mor! Så tør jeg godt afsløre, at jeg også har siddet og skubbet til min stakkels datters hovede og sagt "Iiiiiikke sove nu veeeel! mens hun næsten ikke har kunne lade være med at lukke øjnene.......MEN det virkede og hun var lige til at ligge i seng da vi kom hjem...

Helle - helt sikkert ond....

Anmeld

8. november 2009

Susan1978

Tut skriver:

Det gør vi også.

Vi synger og snakker med Noah hele vejen hvis han er ved at falde i søvn, og vi har under 30 min til vi er hjemme.

Det er kun om aftenen vi lader ham falde i søvn i bilen for så er han lige til at smide ind i sengen... men det er han sjovt nok ikke om dagen

ditto her

Anmeld

9. november 2009

Rasmine

Helle30 skriver:

Ja, det har jeg også overvejet helt alvorligt. Men ofte sover Sofie jo 2,5 time til middag. Og så ser man mig få set alle afkroge af vores landsdel. Og når jeg så får lyst til at køre hjem og spise... tja, så må det jo blive drive-in i stedet, hehe.

Hvor længe kører I så rundt?

Igår var vi faktisk ude af huset, hvor han faldt i søvn (vi skulle have en fremvisning af huset kl. 15.30, og inden da gad han ikke sove)

Han var rigtig sur og ked af det, men faldt i søvn i bilen, lige indtil Mille fik ET FLIP over et eller andet, og så vågnede han jo.

Men som de andre siger; sover han når vi parkerer bilen her i indkørslen lader vi ham sove. Men synes nu han vågner ret let, når bildøren feks. smækker.

Mille derimod har jeg tit ladet sove videre, så holder jeg bare øje med hende ud af vinduet.

Ved ikke lige hvor længe vi kører ekstra rundt, synes det er sjældent efterhånden at han falder i søvn, medmindre det er vildt lange ture, og dem er vi ikke så tit på. Feks i sommerferien sørgede vi for at køre når vi VIDSTE han skulle sove til middag.

Anmeld

10. november 2009

Helle30

Tak for alle jeres gode råd. Vi har et vennepar, der også lader deres datter sidde i bilen og sove videre. Måske skulle jeg prøve det næste gang - så ville hun da i det mindste få den søvn. Der er jo nok ikke nogen, der kommer og napper hende her ude midt på marken, og min bil holder lige foran vinduerne i køkkenet (hvor jeg sjovt nok ofte opholder mig) så jeg kan holde øje med hende.

Jeg har svært ved at sidde og holde hende vågen, for hendes stol er sådan en bagsædemonteret, bagudvendt, atomkrigssikret isofixting. - Meget associalt - men ok foranstaltning, hvis hun er sur.

- Helle - ups! nu kan jeg sørme ikke nå at støvsuge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.