Powernap i bilen - Hvad gør I så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.071 visninger
19 svar
0 synes godt om
7. november 2009

Helle30

Hvis I overhovedet har det problem. Sofie falder nogle gange i søvn i bilen, og når hun bare har fået 5-10 min. i autostolen, så er hun umulig at få til at sove til middag efterfølgende.

Det ville egentlig også være ok, hvis ikke hun så var så edderspændtirrterende mokkesur resten af dagen.

Hver gang har jeg prøvet at lægge hende og så lade hende råbe og skrige en halv time. Ca. 2 gange på den halve time har jeg gået op og lagt hende ned, sagt til hende at nu skal hun sove og så gået igen. Hun ville jo sikkert gå omkuld på et tidspunkt, men den metode bryder jeg mig ikke om. Derfor beslutningen om at stoppe forsøget efter den halve time.

Kender I det? Hvad gør I?

- Helle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2009

Lise

Vi kender det vist ikke rigtigt. Simon falder kun i søvn i bilen hvis det er alm. sovetid hvad end det er til middag eller aften, og så kan vi bare bære ham ud, skifte hans tøj og lægge ham det sted han skal sove...

Så intet brugbart her fra mig

Kh. Lise - der får passet øglen hele dagen idag og burde læse konkursret

Anmeld

7. november 2009

Rasmine

Vi kører videre!

Ungen gider ikke sove videre ellers!

Anmeld

7. november 2009

Siber

Vi lader ungene sidde i bilen og sove videre..............not!

Nogen gange kan vi ligge Johanna til at sove bagefter, og andre gange ikke. Men som oftest sover Johanna ikke i weekenden.

En powernap kan også være nok for Johanna

Desværre ingen nyttige råd eller fif herfra

Knus Siber

Anmeld

7. november 2009

Helle30

Mebach skriver:

Vi kører videre!

Ungen gider ikke sove videre ellers!

Ja, det har jeg også overvejet helt alvorligt. Men ofte sover Sofie jo 2,5 time til middag. Og så ser man mig få set alle afkroge af vores landsdel. Og når jeg så får lyst til at køre hjem og spise... tja, så må det jo blive drive-in i stedet, hehe.

Hvor længe kører I så rundt?

Anmeld

7. november 2009

ivfmarie

Hvis det sker lige omkring middagstid, så lader vi ham/dem sidde i bilen de vågner - men altså kun hvis bilen holder et forsvarligt sted.
Det er også sket at vi har trukket middagsluren til en sen middagslur - altså først puttet ham et par timer efter powernappen - og det har fungeret ok. Så er han selvfølgelig ikke sååå træt igen ved normal aftenputtetid, men det er gået alligevel.

Marie

Anmeld

7. november 2009

Marco2

ivfmarie skriver:

Hvis det sker lige omkring middagstid, så lader vi ham/dem sidde i bilen de vågner - men altså kun hvis bilen holder et forsvarligt sted.
Det er også sket at vi har trukket middagsluren til en sen middagslur - altså først puttet ham et par timer efter powernappen - og det har fungeret ok. Så er han selvfølgelig ikke sååå træt igen ved normal aftenputtetid, men det er gået alligevel.

Marie

Det er nok også den vi kører her. 

AG

Anmeld

7. november 2009

Nadi

Vi kører en omvej ellers får vi heller ikke Oliver til at sove. Det kunne vi da vi var helt små, men det kan vi desværre ikke mere, så det bliver til en lille kører tur, hvis det skulle ske at Oliver falder i søvn (hvilket faktisk sker en del).

Anmeld

7. november 2009

Monica

Sidst Gustav faldt i søvn, hentede vi barnevognen ud til bil vupti hurtigt over i kassen - med støvler og det hele... Men han sover videre...

Moni - som serriøst burde slukke for computeren...

Anmeld

7. november 2009

Joan ( Smallie )

Hvis vi er tæt på at være hjemme så snakker jeg så meget så muligt med ham så han ikke falder i søvn men jeg ved faktisk ikke hvad vi gør hvis vi køre langt for det er længe siden vi har prøvet det.

Det længste vi køre er ned til mine forældre og der er ca 45 min og han snakker løs i 30 min så kan jeg godt holde ham vågen de sidste 15 min.

Så ingen gode råd fra mig sorry

Joan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.