Manden har åbenbart ombestemt sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2009

Anja

Det er en meget vanskelig beslutning. Jeg kan godt forstå, at du med hjertet ønsker nr 3, men økonomisk er det nok ikke det bedste tidspunkt for jer.

Du er ung endnu, han er noget ældre  - ja, det er ikke let.

Først og fremmest synes jeg, at det at få et barn bør være en helt fælles beslutning og ikke noget som den ene part kan gå med til/leve med, hvis den anden gerne vil.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2009

BK

mortil4 skriver:

Det er svært at råde dig i det her spørgsmål. På den ene siden kan jeg godt forstå at du gerne vil ha nr 3, men på den anden side er det jo heller ikke særlig fedt at få nr 3 og vide at manden kun er gået med til det fordi du har presset ham til det (skrev du i et andet indlæg). Jeg forstår også udemærket hans spekulationer over økonomien for elevløn eller SU er godt nok ikke meget når man i forvejen ikke rigtig kan få det til at køre med økonomie, og hva nu hvis den lille ny skal ha det der dyre mælkepulver som Benjamin også fik, jeg kan huske at du flere gange havde problemer med at finde pengene til det hvor i bare havde 2 børn og ingen bil. Jeg ved godt det er svært at lægge ønsket om et 3 barn til side, men hvis det var mig ville jeg klart hellere leve nogenlund oven på med 2 børn end at få 3 og så det hele bare ikke kan nå sammen. Jeg ved selv hvordan det er at drømmen om flere børn ikke bliver til virkelighed, jeg ville gerne selv ha flere børn end de 4 vi har, men økonomien er bare ikke til flere og vi har derfor taget konsekvensen af det, men hvor er det svart ikke at blive skruk når man ser babyer og store maver og det vil det sikkert være lang tid endnu, men så må det være sådan. Vi kan bare ikke forsvare med vores økonomi at vi får flere børn, derfor har manden også fået klippet strengene, hellere ha lidt og kunne klare det end at få flere børn og ikke kunne få det til at hænge sammen. Hvis i får nr 3 er i jo også nød til at ha en anden bil for den i hvar kan ikke ha 3 autostole i, hvis jeg husker rigtig i mærke og model. Hva hvis der nu er 2 hvis i vælger at få flere børn, du har jo selv skrevet at den mulighed er der, udstyr til tvilliger er absolut ikke billigt og du skal bruge 2 af stortset alt.

Jeg er ked af hvis jeg går for tæt på med det jeg skriver, det er bare så svært råde dig og ikke samtid komme til at drage paraleller til vores egen situation, den ligner jo meget den i er i.

Jeg håber i finder ud af det hele.

Louise

Du fik mig til at tænke, og du har jo faktisk ret... Hvor ondt det end gjorde i mit lille hjerte, og stadig gør det... Ja så har jeg besluttet at sige fra (ikke over for manden) over for babyen...

Det ville ikke være fair over for nogen af os at skulle leve med så stram en økonomi og så med et spædbarn, hvis uheldet er ude så 2... Men må tilstå at det er den sværeste beslutning jeg nogensinde har taget... Lige nu er jeg helt afklaret med det, så lad os håbe at jeg bliver ved med at være det...

Betina

Anmeld

8. november 2009

Louise mortil4

Klock skriver:

Du fik mig til at tænke, og du har jo faktisk ret... Hvor ondt det end gjorde i mit lille hjerte, og stadig gør det... Ja så har jeg besluttet at sige fra (ikke over for manden) over for babyen...

Det ville ikke være fair over for nogen af os at skulle leve med så stram en økonomi og så med et spædbarn, hvis uheldet er ude så 2... Men må tilstå at det er den sværeste beslutning jeg nogensinde har taget... Lige nu er jeg helt afklaret med det, så lad os håbe at jeg bliver ved med at være det...

Betina

Jeg ved præsis hvordan du har det, men får du brugfor at snakke eller komme af med nogen frustrasioner, så kan du bare skrive, jeg lytter gerne.  Det er en rigtig svær beslutning, kender det alt for godt, men jeg behøver bare kigger på vores krudtugler her hjemme for at vide at for os er det den rigtige. Det håber jeg også du vil opleve når du har fået lidt tid til at lade det hele falde på plads.

Knus Louise

Anmeld

8. november 2009

BK

mortil4 skriver:

Jeg ved præsis hvordan du har det, men får du brugfor at snakke eller komme af med nogen frustrasioner, så kan du bare skrive, jeg lytter gerne.  Det er en rigtig svær beslutning, kender det alt for godt, men jeg behøver bare kigger på vores krudtugler her hjemme for at vide at for os er det den rigtige. Det håber jeg også du vil opleve når du har fået lidt tid til at lade det hele falde på plads.

Knus Louise

Tak det er jeg glad for... Det kan godt tænkes at jeg får behov for at tænke, men har aftalt med manden at han skal steraliseres, så er der jo ikke så meget at komme efter...

Men det kommer nok til at tage lidt tid at fordøje den beslutning... Ved jo godt inderst inde at det er det mest fornuftige...

Har også været igang med papirene til skolen, så jeg er i god tid... Ville bare ønske at jeg havde været fornuftig lidt tidligere så jeg havde kunnet starte til jan...

Anmeld

8. november 2009

Kaufie

Puuuh, en hård beslutning - det kan man nemt høre på dig - men det lyder også til det er den rette.

I har to dejlige unger, som I kan give en masse kærlighed - der var sikkert også kærlighed nok til både nr 3 og 4 - men når økonomien er stram, så bliver stemningen det desværre også tit - med risiko for at det går ud over parforholdet.

Så glæd dig over dine skønne unger og en dejlig mand, der trods alt havde besluttet sig for at støtte dig i dit valg - og som sikkert elsker dig endnu højere for at træffe det rigtige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.