Manden har åbenbart ombestemt sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

908 visninger
14 svar
0 synes godt om
7. november 2009

BK

Som i måske har læst i et andet indlæg har jeg overvejet at tage en anden uddannelse...

Aftalen med manden var at hvis jeg ikke var blevet gravid med udgangen af feb. så droppede vi planerne om en baby mere og jeg tog den uddannelse, ellers skulle jeg søge ind når jeg var færdig med barsel...

Nu er han så kommet i tanke om at det jo (alt andet lige) ville være nemmere at klare 1 år og 2 mdr på elevløn hvis vi kun har 2 børn og ikke 3... Og det har han jo for så vidt ret i...

Nu vil han sgu have mig til at bestemme om vi helt skal droppe planerne om endnu en baby, det er det han helst vil og det er han ikke bleg for at vise/sige... Men han siger også at han vil støtte mig uanset hvad jeg beslutter mig for...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2009

Siber

jeg er helt sikker på at I kommer til at tage det valg som er rigtig for jer og jeres situation.

Der er fordele og ulemper ved alt her i livet, og nogen gange synes jeg at alt kan blive for planlagt!

Stor krammer til dig

Knus Siber

Anmeld

7. november 2009

Nadi

Måske han bare skal have lidt tid til at vænne sig til tanken?? Snakker du meget om det eller? For Dennis kunne til sidst ikke have at jeg snakkede om at vi skulle til at prøve igen, han bakkede total ud. Da jeg så gave ham noget plads ændrede han sig fuldstændigt.

Men synes da ikke det kun er dit valg, det at få et barn er da noget man er to om at bestemme. Eller det er ihvertfald bare min mening, så synes ikke rigtig han kan være bekendt at smide den over på dine skuldre.

Anmeld

7. november 2009

BK

Nadi skriver:

Måske han bare skal have lidt tid til at vænne sig til tanken?? Snakker du meget om det eller? For Dennis kunne til sidst ikke have at jeg snakkede om at vi skulle til at prøve igen, han bakkede total ud. Da jeg så gave ham noget plads ændrede han sig fuldstændigt.

Men synes da ikke det kun er dit valg, det at få et barn er da noget man er to om at bestemme. Eller det er ihvertfald bare min mening, så synes ikke rigtig han kan være bekendt at smide den over på dine skuldre.

Vi HAR prøvet i 2 mdr nu, så han har vel forhåbentlig vænnet sig til det...

Anmeld

7. november 2009

ivfmarie

Jeg tror din mand har en good point! Jeg ville bestemt også foreslå jer at vente. Jeres økonomi er jo ikke helt i top i forvejen, så på elevløn eller su, og så med et xtra barn.. tjaa, så bliver det sgu ikke sjovt!

Men jeg ved jo godt at du brænder for det..

Marie

Anmeld

7. november 2009

Marco2

Den er jo lidt svær at rådgive omkring fordi det på den ene side er fornuften der råder og på den anden side hjertet. Og de to sider er ikke altid enige. For ja, din mand har en rigtig god pointe. Du har jo før skrevet om jeres meget trængte økonomi, og 3 små børn med dig på SU eller elevløn bliver en hård én. 

Og 1 år og 2 mdr. er jo ikke længe at skulle vente hvis det er det det kommer an på. Du er sgu stadig ung

Nu må du ikke misforstå mig, men jeg tænker måske også om det at få et barn nr 3 nu, udspringer lidt af at du er sååå enormt træt af den arbejdsplads hvor du er nu. Og så er det her en løsning der kan sikre dig ikke at komme tilbage.. Ihvert fald for et stykke tid. Du må ikke forstå det som at jeg ikke tror du brændende ønsker et barn mere, men det andet har måske også noget at sige...jeg ved det ikke. Det er bare tankespind fra min side.

Jeg håber I sammen finder den rigtige løsning for Jer begge, og selvfølgelig er det noget I skal blive enige om i fællesskab og ikke en beslutning der skal ligge på dine skuldre alene.

Sæt Jer ned og få vendt på de følelsesæssige aspekter såvel som de fornuftbaserede og se hvor det bringer Jer hen.

Jeg ønsker Jer held og lykke med det uanset hvad I måtte beslutte Jer for.

AG

Anmeld

7. november 2009

BK

ivfmarie skriver:

Jeg tror din mand har en good point! Jeg ville bestemt også foreslå jer at vente. Jeres økonomi er jo ikke helt i top i forvejen, så på elevløn eller su, og så med et xtra barn.. tjaa, så bliver det sgu ikke sjovt!

Men jeg ved jo godt at du brænder for det..

Marie

jeg kan jo til en vis grænse godt forstå pointen, det er slet ikke det... Men siger jeg ok til hans ønske får jeg slet ikke nummer 3... 

For han er 43 år nu, når at blive 44 inden jeg kan starte på skole... Dvs. at han er ca. 45½ før jeg evt. ville kunne føde hvis det var... Dvs. at han ville være 64 når barnet blev 18... og det vil han ikke...

Men der er vel ikke rigtigt andet for end at sige Javel og gøre som han ønsker... Jeg ved ikke hvad jeg ellers skal gøre..

Anmeld

7. november 2009

Joan ( Smallie )

Vil bare lige sige jeg har læst det men ikke ved hvad jeg skal svare dig.

Håber du finder ud af det.

Anmeld

8. november 2009

BK

Så fik vi snakket lidt klokken bæ i nat... Han er enig i at han er meget skæptisk med hensyn til det økonomiske... Men han ved han har givet et løfte, og det står han ved...

Anmeld

8. november 2009

Louise mortil4

Klock skriver:

Så fik vi snakket lidt klokken bæ i nat... Han er enig i at han er meget skæptisk med hensyn til det økonomiske... Men han ved han har givet et løfte, og det står han ved...

Det er svært at råde dig i det her spørgsmål. På den ene siden kan jeg godt forstå at du gerne vil ha nr 3, men på den anden side er det jo heller ikke særlig fedt at få nr 3 og vide at manden kun er gået med til det fordi du har presset ham til det (skrev du i et andet indlæg). Jeg forstår også udemærket hans spekulationer over økonomien for elevløn eller SU er godt nok ikke meget når man i forvejen ikke rigtig kan få det til at køre med økonomie, og hva nu hvis den lille ny skal ha det der dyre mælkepulver som Benjamin også fik, jeg kan huske at du flere gange havde problemer med at finde pengene til det hvor i bare havde 2 børn og ingen bil. Jeg ved godt det er svært at lægge ønsket om et 3 barn til side, men hvis det var mig ville jeg klart hellere leve nogenlund oven på med 2 børn end at få 3 og så det hele bare ikke kan nå sammen. Jeg ved selv hvordan det er at drømmen om flere børn ikke bliver til virkelighed, jeg ville gerne selv ha flere børn end de 4 vi har, men økonomien er bare ikke til flere og vi har derfor taget konsekvensen af det, men hvor er det svart ikke at blive skruk når man ser babyer og store maver og det vil det sikkert være lang tid endnu, men så må det være sådan. Vi kan bare ikke forsvare med vores økonomi at vi får flere børn, derfor har manden også fået klippet strengene, hellere ha lidt og kunne klare det end at få flere børn og ikke kunne få det til at hænge sammen. Hvis i får nr 3 er i jo også nød til at ha en anden bil for den i hvar kan ikke ha 3 autostole i, hvis jeg husker rigtig i mærke og model. Hva hvis der nu er 2 hvis i vælger at få flere børn, du har jo selv skrevet at den mulighed er der, udstyr til tvilliger er absolut ikke billigt og du skal bruge 2 af stortset alt.

Jeg er ked af hvis jeg går for tæt på med det jeg skriver, det er bare så svært råde dig og ikke samtid komme til at drage paraleller til vores egen situation, den ligner jo meget den i er i.

Jeg håber i finder ud af det hele.

Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.