Drengenavne søges!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2009

LinLin

Vigtigste kriterier for mig er at det skal være et folk umiddelbart kan stave; med det mener jeg at fx vil undgå navne, der både kan staves med c og k. De fleste navne KAN jo staves på flere måder, hvis man vil, men mener bare de "åbenlyse". Fx Nikolaj/Nicolai/Nikolai/Nicolaj(/Nicholaj/Nicholai) - skal i forvejen stave mit efternavn, så synes det ville være synd for barnet hvis det altid skulle sige: "det er med C"

Vil heller ikke give et navn med s tilsidst fordi jeg ikke ved hvordan man siger ex "Marius' cykel". Og sidst må det gerne være (lidt) internationalt, (selvom Freja er totalt yndlings-pigenavn!)

- mange kriterier men har da fundet nogle ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2009

jillkolsbjerg

Sparre;-)

Er fuldstændig enig, de ting har jeg også tænkt over;-)

Knus Jill ( hvilket jeg også altid skal stave, samt mit efternavn;-)

Anmeld

7. november 2009

TbCp

sparre skriver:

DAVID! ;-)

Hvis jeg får en dreng (til) skal han hedde William eller Noah.

ELSKER det navn!!
Ville så gerne have en dreng der hedder det, men manden kan ikke overbevises.... nå jeg er ikke gravid så det kan jo nåes endnu

Anmeld

7. november 2009

NaFe

uha..ja navne er altid svære a skulle finde på..selv om der findes så uendeligt mange---

Vis j skulle få en lille dreng en skønne dag skulle han hedde enten

Noam

Alf

Cornelius

Villas

Romeo

Anmeld

7. november 2009

Smukkert

Uha, Noah er populært.. Men det skal min lille guldklump nu alligevel hedde. Det betyder iøvrigt "fredelig" .

Har du kigget på navnebogen.dk ?

Anmeld

7. november 2009

Lone Jakobsen

jamen her får du lige listen fra vores hjem (både mellemnavne og for navne) det sjove er at min datter hedder Emma

Isac

Elian

Daniel

Rasmus

Alexander

Zakarias

Valentin

god fornøjelse med at  finde det rigtige navn

Anmeld

7. november 2009

hc=k

Hyner skriver:

Ja som overskriften lyder søger vi drengenavne for vildt...

Vi ved dog endnu ikke om det bliver en dreng eller pige, dog har vi pigenavnet på plads i tilfælde af... Men hvorfor er det så svært med de drengenavne....

En betingelse det skal helst passe lidt til min datters navn Emma.

Tak for hjælpen Michael og Henriette

Min søn hedder Kristopher så det vil jeg da foreslå

Hilsen Henriette

Anmeld

7. november 2009

LinLin

hc=k skriver:

Min søn hedder Kristopher så det vil jeg da foreslå

Hilsen Henriette

Må jeg spørge hvorfor du har valgt at stave det sådan...?

Anmeld

7. november 2009

hc=k

sparre skriver:

Må jeg spørge hvorfor du har valgt at stave det sådan...?

Ja det må du gerne. Det er hans far der har valgt at han skulle hedde Kristopher, han har siden han selv var lille været vild med navnet så det skulle hans egent barn da hedde. Jeg troede halt bestemt at han skulle hedde Kristoffer, men så sagde faren Nej det skal være med PH, ja hmmm okay tænkte jeg så og troede så at han skulle hedde Christopher, men igen Nej det skal være med K og med PH sagde faren og sådan kom Kristopher til at hedde som han gør. Det er noget besværligt når man skal have nogle til at skrive det men vi er alligevel super glade for at han har et navn der passer til alle aldre og som alligevel er specielt.

Sådan kom han til at hedde det. Det skal også lige siges at det Er et godkendt navn

Anmeld

7. november 2009

katjabt

hmm hvad med Liam det kunne da godt passe med emma

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.