Anonym skriver:
Tusinde tak til alle jer, der har svaret - det betyder meget. Dog gik mit spørgsmål ikke på, hvad jeg skulle prøve …
mere om der var andre, som levede hver for sig, genkendte følelsen
til det sidste svar: jeg har været ved lægen …. Ingen tidlig overgangsalder, ikke umiddelbart depression, jeg er ikke modløs i min hverdag… jeg synes “bare” det er enormt hårdt, at leve sammen med fire andre mennesker og trives godt i mit eget selskab. Jeg ér ekstrovert, selvom en skriver det er jeg ikke
jeg kan ikke være alene 24/7 og elsker at snakke - også med mine børn og mand - men pludselig, så er jeg slugt. Helt færdig. Træt. Svært ved at sove, fordi jeg føler mig overstimuleret.
I er mægtig søde, at svare og komme med jeres velmenende råd
men desværre svarer ingen på det jeg reelt spørger om.
Jeg genkender noget af det, du beskriver, og jeg synes, du skal udfordre din egen opfattelse af dig selv som ekstrovert og måske på den måde finde en bedre måde at være dig på. Man kan godt have en udadvendt og social adfærd og samtidig være introvert. Ekstroverte henter energi ved at være sammen med andre - det lader dem op at være “på”. Og du understreger jo, at det dræner dig i et omfang, så du slet ikke kan kapere det.
Det er desuden ikke alle, der passer ned i enten ekstrovert- eller introvertkassen - der er masser af nuancer, og man kan jo også forandre sig over tid.
Selv har jeg været meget, meget udadvendt og socialt anlagt det meste af mit liv, men med årene udviklet et stort behov for - og efterhånden også en stor glæde ved alenetid. Det tog mig lang tid at forstå og acceptere, for det var ikke den fortælling, jeg havde om mig selv.
Hvis du fastholder dig selv i “Jeg er sådan en, der elsker at snakke og være sammen med andre”, så kan du potentielt øve vold mod dig selv og det, du reelt har behov for - nu. Så første skridt mod forandring kunne i al sin enkelthed være at afprøve, om det at skrue op for alenetid, FØR du er drænet og møder muren, giver dig større energi og mere overskud.
Anmeld
Citér