Hvor er grænsen med naboen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september

Ekko

Profilbillede for Ekko

Og man kunne vende den om og sige, at hvis man har behov for at køre crosser i sin have, kan man flytte på landet. Sådan én hører selvfølgelig ikke til i en villahave. Dermed ikke sagt, at man ikke godt må slå græs og klippe hæk. Og jo, der er stor forskel.

Der er også den forskel, som folk påpeger, at græs og hæk skal slås og klippes, man SKAL ikke køre på crosser. Nu bor jeg i lejlighed og har ikke have. Jeg skal støvsuge og ind imellem hænge lamper op/bore huller, men jeg SKAL ikke høre høj musik/have højlydt sex /hidsige skænderier mm

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Meheju skriver:

Hejsa

Det er langt fra hver dag den kører. Det var faktisk aller første gang i år at den har været i gang, men når hun også lige havde sendt manden over mht græsslåning; ja der knækkede filmen for mig.

Jeg var helt enig med manden i at det var for meget med havetraktoren, men han forstod også udemærket godt, at i den alder, vores søn har (13 år) så er det mega fedt med sådan noget. 

Mht til konen så kan man måske aflevere beskeden på en pænere måde og som sagt er det måske 1-2 gangen om året den kører, da den faktisk er for lille til knægten men ind i mellem syntes han det er fedt lige at tage en tur, og det har aldrig været et problem før. 

Vi er normalt ret stille naboer, så når det ikke er flere gange om dagen det sker, syntes jeg måske man kan bærer over med det. Det ville jeg i hvert fald kunne hvis det var omvendt.

Man skal også huske på at deres søn også bliver stor en dag og sikkert også vil syntes sådan noget er fedt.

Eller også vil han synes, det er totalt uinteressant - eller også vil hans forældre forhindre, at han har adgang til larmende maskiner i haven - og måske vil jeres søn om ti år have en baby og nultolerance over for unødig larm fra naboer. Det er jo rene gætterier.

Det havde været relevant at nævne fra begyndelsen, at jeres søn kun har brugt crosseren én gang i år. Når du skriver gentagne gange, at han godt kan lide at køre på noget med motor, så giver det jo det indtryk, at det er tilbagevendende - og når det nærmest aldrig sker, så er der da ingen grund til at undersøge reglerne på området. 
Tilsvarende: Når det nærmest aldrig sker, så vil det jo også nærmest aldrig ske, at naboen har grund til klager til jer over det. Er det så ikke meget, du gør ud af det? Det var én ærgerlig episode, som er glemt om lidt, hvis du lader det fare. Naboen vil jo også snart opdage, at det ikke er et tilbagevendende problem, og så er det ude af verden. Ingen grund til at koge mere suppe på det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.