Meheju skriver:
Hun var lige kommet hjem fra job sidst på dagen da hun hastede over og klagede. Der er forskel på hvordan man kommer og siger det. Jeg syntes måske det er at gå i små sko når der kun var kørt i 5 minutter hvor hun ikke havde været hjemme. Sædvanligvis plejer vi også at være stille når de er hjemme fra job men jeg tænker lidt man må påregne lidt larm når man bor i et villakvarter.
Jeres nabo kan jo ikke vide, hvad I har aftalt med jeres søn om, hvor længe han må blive ved, eller at han kun har larmet i 5 minutter, når hun kommer hjem.
Der er flere typer af larm. Man må påregne, at ens naboer indimellem slår græs, bruger motorsav, har højlydte gæster, og at deres hund giver lyd fra sig - men “unødvendig” motorstøj er noget andet. En havetraktor har jo et formål, men når den bare bruges til leg, er vi ovre i, hvad jeg ville kalde hensynsløs adfærd.
Hvis jeg var jer, ville jeg tale med naboerne, lægge mig fladt ned og beklage, at jeg ikke havde tænkt over støjgenerne. Herefter ville jeg tale med dem om, hvorvidt der er faste tidspunkter i løbet af dagen, hvor de ikke er hjemme, og hvor jeres søn kunne give den gas uden at genere dem.
Anmeld
Citér