Min mand og jeg har 3 børn.
2 piger og 1 dreng.
Drengen er 9 år.
Vi har tænkt at det jeg nu skriver er hans personlighed og alle er jo ikke ens og han ligner sin introverte far en del, MEN jeg var en god veninde der hver gang vi sammen og det er vi tit , påpeger om han “fejler” noget.
Jeg har nævnt det for hans lærer / pædagog og hun slog det helt væk og sagde, sådan er han jo bare.
Så nu spørger jeg jer? Hvad tænker i?
- 9 år. Dreng.
- Enormt genert også overfor tætte relationer
- Gider / vil ikke kramme og sige farvel når vi tager hjem fra noget
- Klynger sig enormt meget til mor, sådan meget, både i trygge og utrygge situationer.
- Hvis først han har sat sig noget for, så vil han bare det eller modsat ikke
- Han er en meget følsom dreng der tuder over det mindste nej eller ting der ikke går efter hans hoved (og ja, vi fastholder). Når han er raset af / tudet af, så er der ingenting.
- Hans retfærdigheds sans er stor, men kan sagtens forstå at storesøster må være længere oppe end ham fx, også selvom han bliver sur
- i skolen er der INTET! Intet! Af nogen art.
- alle vil gerne lege og være sammen med ham hvis der - men han leger ofte med de samme 2 og i skolen er der ofte både flere årgange (alle mindre) han leger med også hans egen
- han er en meget stille dreng i skolen, men han er meget kvik og får kun ros og er foran i alle fag, især matematik laver han langt foran - så hovedet “fejler” ikke noget
- Han er fræk! Han har en mega grimt sprog brug til tider, bander og kalder de små for pisunger og lorterøve
- Han er overfor mig og far, og søskende enormt kærlig og kysser og krammer og siger han elsker os og sender luftkys til mig når alle ser det, så han er ikke sådan, jeg skal kun være sej typen
- Han har klæbe hjerne - helt vildt
- Han er stadig ofte i leg med fætre (altså familie især) meget, jeg vil ikke spille computer men fodbold og går ikke på kompromis med hvad i vil osv, det øver vi jo på
- Han har svært ved at styre sine følelser og surhed, når vi sammen med alle andre og hjemme, intet i skolen
der sikkert flere ting, men ja - er han bare en almindelig dreng i helt almindelig udvikling, for det er sådan VI ser ham og snakker med ham og lytter og krammer og siger pyt og tager kampene der værd at tage, ikke alle, og måske er det en fejl?
men nogle gange når han bliver sur, lader vi ham gå og snakker når han er kølet ned og laver ikke et stort nummer ud af alting, som jeg føler min veninde gør / vil gøre ♀️
Jeg ser frem til andres input