Jeg skal ikke kunne sige, om din dreng 'fejler noget', men siden du skriver at han tidligere er udbredt for autisme, tænker jeg at både I og fagfolk omkring ham, jo tidligere må have haft samme tanker som din veninde?
På baggrund af det du beskriver, lyder det jo også til, at der er nogle udfordringer, uanset om han så har færre af dem i skolen end andre steder. Jeg synes fx personligt at 9 år er en alder, hvor det er rimeligt at forvente, at man kan indgå kompromisser, ikke sviner mindre børn (eller andre?) til, ikke råber og skriger sig til sin vilje, osv...
Prøver din veninde måske at fortælle dig, at hun er bekymret? Eller at det er vanskeligt at være sammen med et barn som opfører sig som du beskriver? Savner hun (andre?) måske at I er lidt mindre afslappede som forældre, end det du beskriver? Jeg ville fx også undre mig hvis en 9-årig uden konsekvenser fik lov at tale grimt eller gå amok over ikke at måtte få sin vilje. Din venindes måde at gøre det på lyder super klodset og måske er det upassende (svært at vide som udenforstående), men hvis du har mod på det, kunne du jo i ro og mag tage den med hende - spørge hende hvad hun egentlig mener og hvad hendes intention er med sine kommentarer?
Held og lykke med det hele.
Anmeld
Citér