Jeg er I syv sind. Efter ægteskab på 29 år, gik jeg, efter utroskab, fra min mand. Vi har 5 børn sammen. Alle store/voksne - men yngste manden afslutter folkeskolen med dimension om 14 dage.
Mit dilemma:
Far har ingen nævneværdig kontakt til ungerne efter hans eget valg. Han har ikke set dem siden december, hvor han kun lige var sammen med dem i 5 min til gavebytte. Han tager kun sparsom kontakt via SMS. Ungerne er som sagt store, og har deres egne meninger mht det. Jeg blander mig ikke. De 2 yngste bor ved mig. De er hhv 17 og 20 år.
Jeg har selvfølgelig aula og er her igennem inviteret til dimension, hvor jeg selvfølgelig deltager. Men far har ikke aula(jeg har ikke selv kontakt til far, da jeg har det bedst uden at skulle forholde mig til ham) - så far er ikke inviteret.
Jeg har talt med sønnen om, at han jo evt kunne sende en SMS og invitere far...men næææ nej, han kan sgu da bare installere aula!! Du er jo heller ikke blevet personlig inviteret! Ja, det er svaret jeg får.
Efter jeg lige har tænkt lidt over det, så foreslår jeg, at jeg skriver til far. Men nej, det skal jeg bare lade være med, for hvis han har lyst kan han jo bare komme, siger han.
Jeg allierer mig med min datter, der så tager en snak med min søn, om at det jo kunne være at far ikke lige var opmærksom på, at der var dimension i år...Ja, det er jo ihvertfald ikke hans problem! Så må far jo bare være opmærksom og downloade aula!! Og nu gider han faktisk ikke rode mere rundt i det!
Altså jeg forstår hans pointe! Og vil gerne respektere det. Men sammentidig er jeg bange for om han vil fortryde det senere. Og desuden vil jeg ikke fratage far retten til at være der for hans børn.
Jeg har et godt forhold til børnenes farmor. Vi taler IKKE om hendes søn(min exmand) så.vidt det kan undgås. Men jeg har nævnt at knægten skal afslutte folkeskolen nu her, med en komsammen derhenne.
Hun snakker, og har så spurgt knægtens far, om han ikke skulle med, hvortil han svarer: næææ det skal jeg jo nok ikke!!
Altså - hvad gør en klog? Skal jeg bare klappe kaje, og acceptere og respektere at det er min søns beslutning og at det i bund og grund ikke vedkommer mig? Eller skal jeg gå bag knægtens ryg (hvilket jeg ikke vil have det godt med) og inviterer far, som hel sikkert ikke kan holde mund med den sene invitation!?
Hvad gør jeg?