Afslutning af folkeskolen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Enig med din dreng, hvis han var interesseret kunne han jo bare bruge aula og (som jeg forstår det) har hans mor nævnt det for ham, så han ved det jo

Jeg ville ikke gøre mere ud af det med acceptere mit barns holdning til det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni

Tin

Profilbillede for Tin
Lillehjerte skriver:

Først hedder det en dimission

Jeg synes som ovenfor heller ikke, at du skal invitere ham. Han er en voksen mand og ved vel, at sønnen bliver færdig i år. Hvis han var interesseret i at dukke op, havde han nok hurtigt kunne finde ud af hvornår det blev holdt. Og din søn synes heller ikke at du skal involvere dig. 

Nu ved jeg ikke, om det er lidt specielt for din søn at blive færdig i 10. klasse (11. klasse?), men jeg husker ikke selv at det var noget særligt da jeg gik ud af 9., som begge mine forældre (ægtefolk) død og pine skulle deltage i. 

Ej sønnen  går kun op, at der snart er ferie og at han endelig er lykkes med rigtig gode karakterer

Ja se - nu bliver valget jo forsat svært. For hvad er det rigtige...

Jeg tænker netop selv, at han da for pokker kunne sende en SMS til drengen og høre ad mht tid , sted osv. Men det gør han bare ikke. Han virker så ligeglad.

Og ja min ex svigermor (som han forøvrigt bos hos pt) har nævnt det for ham, og direkte spurgt om han ikke skulle med, hvir han svarede : næææ det skal jeg nok ikke...

Altså som om han forventer at han bliver personligt inviteret. Og her er det så, at min søn mener, at han ikke har krav på en personlig invitation. At han selv kan søge de oplysninger,  fuldstændig som jeg...på Aula.

Anmeld Citér

12. juni

Tin

Profilbillede for Tin
Fortvivlet skriver:

Enig med din dreng, hvis han var interesseret kunne han jo bare bruge aula og (som jeg forstår det) har hans mor nævnt det for ham, så han ved det jo

Jeg ville ikke gøre mere ud af det med acceptere mit barns holdning til det.

Ja hun spurgte ham direkte, om han ikke skulle med. Hvor han svarede : nææ det skal jeg nok ikke.

Somom han forventer vi personlig vil invitere ham. Jeg har tilgået oplysningerne på aula - og det kan han jo også gøre. Eller sende sønnen en SMS og spørge.

Altså selv min ex svigermor synes han har en underlig tilgang til ungerne , her efter skilsmissen. Han bor pt hos hende, og som jeg forstår det , har han hvis travlt med at indhente den fortabte ungdom

Men altså jeg og ungerne vil bare ikke sidde og vente på, at han gider dem. Vi er efterhånden landet et godt sted ovenpå skilsmissen, og er ved at skabe os et godt liv, med glæde og nye minder.

Men jeg skal jo lige finde ud ad og navigerer i det her med at være skilte. Heldigvis er ungerne store - men jeg synes jo vi skylder dem, at gøre det her på en ordenlig måde, selvom han har været (er) et skvat!

Anmeld Citér

12. juni

drabo

Profilbillede for drabo

Du har spurgt din næsten myndige søn, og han har sagt nej. 

Tænker ikke du kan tillade dig at sende en invitation, men som et kompromis kunne I jo invitere farmor, og giver hun så informationerne videre er så er han ikke blevet direkte inviteret.

og jeg ville nok spørge sønnike om ikke farmor skulle inviteres, så er der også noget af fars familie.

Men altså far er en voksen mand, og du kan ikke have ansvaret for hans relation til børnene, så længe du ikke modarbejder den, så må han altså på banen. Du kan jo ikke stå for deres relation resten af livet.

Anmeld Citér

12. juni

Jixy

Profilbillede for Jixy

Nu har du snakket med din søn om det, og det endda flere gange, og hans svar er tydeligt nej du skal ikke skrive til hans far og derfor synes jeg du skal lade være.

Du har sagt det til farmor, og på den måde har far faktisk hørt om det. Men føler sig som offeret her og ønsker ikke at deltage, med mindre du/din søn spørger direkte.

Jeg ved virkelig ikke hvorfor han at have ret til en personlig invitation, når det ellers foregår på Aula - hvor han har alt mulighed for selv at følge med. Det lyder til han skal komme ned fra sin høje hest.

Anmeld Citér

13. juni

Tin

Profilbillede for Tin

1000 tak for jeres gode svar.

Jeg talte med sønnen igen i går aftes, for tilmelding nærmer sig, og hans svar er forsat hold nu kæft med det mor. Han kan jo for helvede bare dukke op, hvis han vil deltage.

Så jeg lukker den der. Egentlig synes jeg heller ikke, at jeg skal blande mig i deres relationer, men jeg er ny, som skilt , og anede ikke hvad der var mest normalt at gøre i sådan en henseende.

Som sagt forstår jeg godt, hvad det er sønnen siger og kan egentlig ikke modargumenter det. Men jeg er så bange for, at være skyld i at deres relationer ikke fungere. Derfor har jeg været meget i tvivl om hvordan jeg skulle håndtere det her.

Farmor kan desværre ikke deltage, da hun er syg og sengeliggende ligenu. Men tænker at tage hans søskende med, så der ihvertfald er nogen med, som han kan dele dagen med.

1000 tak for jeres svar.

Anmeld Citér

13. juni

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Tin skriver:

1000 tak for jeres gode svar.

Jeg talte med sønnen igen i går aftes, for tilmelding nærmer sig, og hans svar er forsat hold nu kæft med det mor. Han kan jo for helvede bare dukke op, hvis han vil deltage.

Så jeg lukker den der. Egentlig synes jeg heller ikke, at jeg skal blande mig i deres relationer, men jeg er ny, som skilt , og anede ikke hvad der var mest normalt at gøre i sådan en henseende.

Som sagt forstår jeg godt, hvad det er sønnen siger og kan egentlig ikke modargumenter det. Men jeg er så bange for, at være skyld i at deres relationer ikke fungere. Derfor har jeg været meget i tvivl om hvordan jeg skulle håndtere det her.

Farmor kan desværre ikke deltage, da hun er syg og sengeliggende ligenu. Men tænker at tage hans søskende med, så der ihvertfald er nogen med, som han kan dele dagen med.

1000 tak for jeres svar.

God beslutning! Og ved du hvad? Det er slet, slet ikke meningen, at du skal bruge så mange tanker og overvejelser frem og tilbage på en granvoksen mand, der ikke selv gør det mindste for at komme ind i kampen som far. Den servicering og curling har du tydeligvis og uden tvivl foretaget dig rigeligt af, da I var gift. 
Al respekt for dit ønske om at “være ordentlig” - men tag ved lære af din søn og behandl din eks som en voksen mand, der dæleme selv må gøre en indsats. 

Anmeld Citér

13. juni

anna111

Profilbillede for anna111

Nej vis drengen selv siger tydeligt nej skal du ikke gøre mere far er jo faktisk opmærksom på det efter farmor har sport og vis det så betød nået for ham havde han selv kontaktet for at høre nærmere.

Har selv siddet med en socialrådgiver som sagde at alt på aula har begge forældre rådighed over far kan bare hente den ned det kan aldrig blive den andens forældres ansvar at give denne information videre da det giver en masse dobbelt arbejde når man i forvejen skal stå med alt andet.  

Din dreng lyder til at ønske at far selv skal række ud 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.