Jeg må indrømme, at jeg ikke tænker ret meget over den slags - hvis jeg gør, handler det mest om at installere værdier i mine børn, som gør at de heller ikke er optagede at “overfladiske” sammenligninger. Jeg knytter gerne den slags til manglende selvværd, mere end økonomi.
Vi bor i et velhaverkvarter i centrum af hovedstaden. Ejerboliger til en familie i vores størrelse koster gerne 10-20 millioner. Det kommer vi aldrig i nærheden af, vi kommer heller ikke til at forsøge. Vi tjener to helt fornuftige akademiker-lønninger og mangler virkelig intet. Vi er meget privilegerede, synes jeg selv, men vi har hverken sommmehus, bil eller ejerbolig, som mange omkring os.
Jeg gør en kæmpe dyd ud af at mine unger ikke får hvad de peger på, og jeg orker ikke rigtig folk som går op i penge. Vi bor til leje og nyder friheden, også økonomisk, til at være spontane, ubekymrede og uafhængige. Vi kommer begge fra “arbejderklassehjem” og er vel egentlig ret grundlæggende stolte af hvor vi er i livet - ikke at det kan sammenlignes med millionærerne omkring os, men mere fordi vi har en sund og velfungerende hverdag, alle trives og vi nyder livet som familie … så er resten egentlig ikke rigtig noget, der siger mig ret meget.
Anmeld
Citér