Jeg og min familie bor i et stort, moderne hus. Om vi får besøg af børn i forskellige klasselag, tænker vi ikke over. Heller ikke den anden vej. Børnene skal have lov til at lege med hinanden uden de selv eller forældrene er fordomsfulde. Kun hvis det er decideret uhygiejnisk, vil jeg nok være betænkelig ved at indtage føde eller hvis det lugter forfærdeligt. Men hvor tit sker det egentlig?
Egentlig bor vi ikke selv særlig ryddeligt, for vi har børn, der elsker at bruge deres ting, og de er ikke frygtelig dygtige til at rydde op. Det arbejder vi selvfølgelig på, men jeg vil ikke bo et sted, hvor folk bliver ubehageligt til mode, fordi det straks ses, hvis de taber et hårstrå eller taber en krumme på gulvet.
Min mand tåler ikke katte og hunde. Jeg kan godt mærke, at han har det lidt stramt med, at børnene besøger venner med pelsdyr.
Jeg trækker grænsen ved katte på bordene, tusind hundelorte i haven, fordi ejere ikke gider at lufte sin hund eller fjerne deres lorte, eller hvis børn bor i så stor en svinesti indendørs, at det er sundhedsskadeligt.
Anmeld
Citér