Tatovering af bonusbørns navne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april

Ekko

Profilbillede for Ekko
Anonym skriver:

Tusind tak for alle jeres gode svar.

Mine børn er begge under fem år. Jeg har været bonusmor i snart 10 år, så i over halvdelen af deres liv. Vi bor fast sammen, da deres mor ikke er en del af deres liv.

Jeg hælder mest til kun at få mine egne børns navne - da man jo, rigtigt nok, aldrig ved hvad fremtiden bringer. Og så håber jeg de forstår.

Og ja, tidspunktet skal selvfølgelig være rigtigt.

Efter at have læst det svar, ændrede jeg (sjovt nok mening). Personligt har jeg ikke tatoveringer og ville aldrig få det, da det bare ikke er min stil. Hvis jeg skulle have én, ville jeg kun turde at få én med mit eget barns navn. Ikke bonusbørn eller kærester, netop af de grunde folk har skrevet, at man ikke ved, hvad fremtiden bringer. Men fordi du har været i dine bonusbørns liv over halvdelen af deres liv, de ikke har deres egen mor og du bor med dem, ser jeg anderledes på det. Et eller andet med at blod ikke nødvendigvis er tykkere end vand. Jeg tænker, at du er som en mor for dem på mange måder i praksis og i hjertet, selv hvis du og deres far skulle blive skilt én dag, går jeg ud fra, at du og børnene vil have en plads i hinandens liv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april

Anonym trådstarter

Ekko skriver:

Efter at have læst det svar, ændrede jeg (sjovt nok mening). Personligt har jeg ikke tatoveringer og ville aldrig få det, da det bare ikke er min stil. Hvis jeg skulle have én, ville jeg kun turde at få én med mit eget barns navn. Ikke bonusbørn eller kærester, netop af de grunde folk har skrevet, at man ikke ved, hvad fremtiden bringer. Men fordi du har været i dine bonusbørns liv over halvdelen af deres liv, de ikke har deres egen mor og du bor med dem, ser jeg anderledes på det. Et eller andet med at blod ikke nødvendigvis er tykkere end vand. Jeg tænker, at du er som en mor for dem på mange måder i praksis og i hjertet, selv hvis du og deres far skulle blive skilt én dag, går jeg ud fra, at du og børnene vil have en plads i hinandens liv. 

Du har så meget ret.

Det har jeg også tænkt meget over, og har bestemt heller ikke besluttet mig endnu. 

Anmeld Citér

4. april

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg skifter også mening - både fordi du reelt lyder til at være børnenes mor i det daglige og også fordi der er tale om børn i en meget sårbar situation, som det selvfølgelig er at være fravalgt af/uden en forælder. Det ville være en kæmpe kærlighedserklæring og tegn på “at høre til” at inkludere dem i din tatovering, hvis du har lyst. Hvis du ikke har lyst ville jeg udskyde projektet eller måske overveje helt at undlade det. 

Anmeld Citér

4. april

Anonym

I stedet for navne kunne det så ikke være noget andet som symboliserer jer som familie hvor bonusbørnene også er inkluderet. Altså et antal af et eller andet med en pr. Familiemedlem.

Anmeld Citér

4. april

Anonym

Jeg har også skiftet mening efter at have læst dit svar.  

når du har været i børnenes liv i så lang tid. Og som jeg forstår det er de halvsøskende til dine børn. Så uanset hvad der skulle ske mellem dig og din mand, vil de jo altid være en del af dit liv, om ikk andet gennem dine børn.

Anmeld Citér

4. april

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor
Anonym skriver:

Tusind tak for alle jeres gode svar.

Mine børn er begge under fem år. Jeg har været bonusmor i snart 10 år, så i over halvdelen af deres liv. Vi bor fast sammen, da deres mor ikke er en del af deres liv.

Jeg hælder mest til kun at få mine egne børns navne - da man jo, rigtigt nok, aldrig ved hvad fremtiden bringer. Og så håber jeg de forstår.

Og ja, tidspunktet skal selvfølgelig være rigtigt.

hvis du meget gerne vil have noget der symbolisere dine bonusbørn - kunne det måske været et symbol i stedet for et navn - hjerte/sommerfugl, blomst  eller noget i den dur.... 

Anmeld Citér

4. april

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg har været sammen med min mand i 23 år.. jeg har 3 børn, hvor af den store er bonus. Jeg har været en kæmpe del af barnets liv siden 2 års alderen, nu er barnet 25 år.. barnet siger mor til mig på trods af biologisk mor er aktiv i billedet. Barnet har dog boet mest ved os og fuldtid i mange år. Barnets valg, mor er ikke en dårlig mor. Jeg har valgt at få lavet et monogram med forbogstaverne af alle 3, da de alle altid vil være mit hjerte nærmest.. jeg kan oprigtig sige, at jeg elsker barnet på lige fod med mine biologiske… 

så jeg er fortaler for det..��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.