Tatovering af bonusbørns navne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

814 visninger
16 svar
23 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. april

Anonym trådstarter

Hej,

Jeg vil bare høre om nogen herinde har fået tatoveret bonusbarn/børns navne, sammen med egne børns navne? 

Jeg skal have tatoveret mine to børns navne, men er i tvivl om jeg skal også skal have bonusbørnenes navne? For måske ikke at gøre dem kede af det/føle sig udenfor.

Det har jeg tænkt meget over, men synes det er svært.

Håber I vil svare på hvad I har/ ville have gjort i den situation? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Min mand har ikke min søns navn tatoveret, og min søn har aldrig følt sig “udenfor”.

Anmeld Citér

3. april

Pippihaløj

Nope … du kan ende med at I går fra hinanden og I ikke ses mere.

Anmeld Citér

3. april

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg ville ikke selv gøre det - det ville jeg heller aldrig med en mand/kæreste, til trods for at jeg er lykkeligt sammen med min mand på 17. år…

Men jeg er også enig med dig i, at det skaber et tydeligt dilemma ift. at sende et kraftigt signal om hvem der er de “rigtige børn” og ikke er.

Så jeg ville overveje situation og tidspunkt meget nøje - er det fx nødvendigt lige nu, eller kunne det vente til de var større? Er alle børn i familien i ro og trivsel og på lige fod, så det er et godt tidspunkt? Kunne en anden forælder få samme idé med bonusbørnenes navne? Kunne man få lavet en familie-tatovering, som ikke var så navne-specifik? Osv. 

Held og lykke med beslutningen

Anmeld Citér

3. april

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Det ville jeg ikke gøre. Det er jo ikke dine børn og hvem siger I er sammen om 5 år? 
det lyder heller ikke til at du ønsker det, men du gør det for ikke at såre dem. Det er heller ikke det rigtige grundlag at få en tattoo på.

Anmeld Citér

3. april

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det ville være helt bizart at få bonusbørns navne tatoveret. Det er jo ikke dine børn? Og som andre siger så er det umuligt at forudse hvad der sker i fremtiden.

Jeg er heller ikke enig i at det sender et kraftigt signal til bonusbørnene. De ved jo godt at du ikke er deres mor. Hvis du viser dem omsorg og nærvær helt generelt så kommer en tatovering ikke til at betyde noget som helst.

Anmeld Citér

3. april

drabo

Profilbillede for drabo

Tænker det kommer an på mange ting, hvor længe de har været bonusbørn, hvordan børnenes forhold og trivsel er, om der er både mine, dine og vores børn, om alle føler sig som ligeværdige medlemmer af familien og meget mere.

tænker det ikke lyder til du ønsker deres navne tatoveret, og så ville jeg se på hvornår det ville være et godt tidspunkt at få dine egnes tatoveret baseret på nogle af de ting andre har nævnt.

Anmeld Citér

3. april

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Nu har jeg ingen tatoveringer, da det slet ikke siger mig noget, men man får vel ikke en tatovering for ikke at skuffe andre. Man får dem vel fordi man har lyst og hvis du har lyst tænker jeg da sagtens du kan, det vil vel altid være nogen betydningsfulde personer, selvom du og din kæreste skulle gå fra hinanden - jeg vil sige langt mere go ind at få tatoveret sin kærestes/mands navn

Anmeld Citér

3. april

Anonym

Jeg var tæt på at tatoveret mine bonus pigers navne for nogle år siden. Jeg er glad for at jeg ikke gjorde det, efter at deres far og jeg gik fra hinanden. Savnet til pigerne er stort nok at tænke på, men at skulle mindes om dem hver gang jeg så tatoveringen ville være værre. 
Så nej, jeg ville ikke gøre det. 

Anmeld Citér

3. april

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres gode svar.

Mine børn er begge under fem år. Jeg har været bonusmor i snart 10 år, så i over halvdelen af deres liv. Vi bor fast sammen, da deres mor ikke er en del af deres liv.

Jeg hælder mest til kun at få mine egne børns navne - da man jo, rigtigt nok, aldrig ved hvad fremtiden bringer. Og så håber jeg de forstår.

Og ja, tidspunktet skal selvfølgelig være rigtigt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.