Højere straffe til pædofile - borger forslag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts

Anonym

Jeg er enig i at de skal i en form forn behandling - men, der skal/bør indføres minimumsstraffe for grov personfarlig kriminalitet

SEKS måneder for voldtægt af et barn er simpelthen en skandale. 

Jeg står helt af på det her når der henvises til artikler fra facebooksider som fx presse-fotos etc. De typer “nyhedsmedier” er altså ikke valide og sandfærdige kilder men er ofte styret af at skabe clicks og interaktion med debatter og vrede. Så for at holde en troværdig og ordentlig debat så please hold dig til pålidelige medier og ikke Facebooknyheder.

Hvis du googler voldtægtssager, så ligger de fleste straffe mellem 1,5 og 14 års fængsel. Det fjerner fuldstændig fokus fra det her emne at du tager sådan et Facebookeksempel op

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Jeg er enig i at de skal i en form forn behandling - men, der skal/bør indføres minimumsstraffe for grov personfarlig kriminalitet

SEKS måneder for voldtægt af et barn er simpelthen en skandale. 

Det er meget svært at diskutere sagligt og principielt, når du lægger et screenshot op fra et Facebook-opslag fra en halvmærkelig kilde, der emmer af clickbait.

Anmeld Citér

28. marts

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg står helt af på det her når der henvises til artikler fra facebooksider som fx presse-fotos etc. De typer “nyhedsmedier” er altså ikke valide og sandfærdige kilder men er ofte styret af at skabe clicks og interaktion med debatter og vrede. Så for at holde en troværdig og ordentlig debat så please hold dig til pålidelige medier og ikke Facebooknyheder.

Hvis du googler voldtægtssager, så ligger de fleste straffe mellem 1,5 og 14 års fængsel. Det fjerner fuldstændig fokus fra det her emne at du tager sådan et Facebookeksempel op

Det kan jeg så fortælle dig at denne sag ikke er…og det er fint at du er uenig, jeg vil dog gøre alt for at det bliver ændret, således at en pædofil ikke kan slippe med seks måneders fængsel for overgreb og voldtægt af et barn. 

Iforhold til screen shot, så hvis du havde lyst kunne du selv google som du har gjort med det andet og se at den sag er god nok desværre…

Anmeld Citér

28. marts

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Det er meget svært at diskutere sagligt og principielt, når du lægger et screenshot op fra et Facebook-opslag fra en halvmærkelig kilde, der emmer af clickbait.

Det er os helt iorden du synes det, men man kan jo selv undersøge hvis man har brug for at se mere - denne sag er desværre ikke clickbait - det er en stedfar som har fået 6 mdr for gentagende gange at lave overgreb på et barn. 

Anmeld Citér

28. marts

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det kan jeg så fortælle dig at denne sag ikke er…og det er fint at du er uenig, jeg vil dog gøre alt for at det bliver ændret, således at en pædofil ikke kan slippe med seks måneders fængsel for overgreb og voldtægt af et barn. 

Iforhold til screen shot, så hvis du havde lyst kunne du selv google som du har gjort med det andet og se at den sag er god nok desværre…

Du er nødt til at hjælpe hér.
Jeg troede, jeg var ret hård til at google, men jeg har intet kunne finde på andre medier end det omtalte. Så gik jeg på Infomedia og brugte både Nuussuaq, voldtog steddatter og Mette Høg som søgeord - heller ikke hér var der bid. (Infomedia er en database med artikler fra 2500 kilder, både trykte og elektroniske, landsdækkende og lokale medier). 
Tættest på den omtalte sag er en sag om en 46-årig mand fra en anden grønlandsk by, som i januar i år blev idømt otte års anbringelse på en anstalt for at have voldtaget sin steddatter igennem ni år. 
Så hvor/hvordan har du googlet dig frem til omtale af sagen i andre medier? 

Anmeld Citér

28. marts

Anonym

Og se hvordan en debat kan tage en drejning og fjerne fokus fra et alvorligt emne fordi 1) dem der startede borgerforslaget ikke har gjort et godt og kommunikativt arbejde 2) fordi folk tror på alt de ser på sociale medier.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.