Højere straffe til pædofile - borger forslag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts

Panther

Profilbillede for Panther

Tværtimod synes jeg, som en anden skriver, at vi allesammen netop godt ved, hvor hårdt samfundet ser på den parafili - og her tænker jeg mere på den sociale straf i form af udstødelse af fællesskabet. Derfor tør pædofile ofte ikke ikke søge hjælp. For tag ikke fejl - de fleste pædofile er ikke “aktive” og ønsker ikke at handle på deres fantasier.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det er ikke mig som har skrevet borgerforslaget,  jeg deler bare fordi jeg ikke mener en straf kan være høj nok for sådan nogle forbrydelser. 

Self vil det afskrække nogle fra det med en højere straf, hvis du ved du kan begå en forbrydelse og slippe med et år kontra 10-15 år så tror jeg mange pædofile vil genoverveje deres syge handling og hvis ikke, så er de væk fra gaden i mange år og dermed vil en masse børn være beskyttet mod det syge menneske.. 

Jeg er helt med på, du ikke har skrevet det. Det var din egen formulering, jeg kommenterede. 

Og - jeg tror simpelthen ikke, du har ret i, at en sådan forbrydelse udføres efter en rationel kalkule af eventuelle konsekvenser. Om vi så genindførte dødsstraf, ville folk fortsat handle på deres impulser og udøve vold, overgreb og mord. 
Hvis lange fængselsstraffe = afskrækkelse fra at begå kriminalitet, hvordan vil du så forklare, at økonomisk kriminalitet er stigende her i landet - forbrydelser, som endda sjældent foretages i affekt, men oftest efter planlægning og tid til eftertanke? 

Ingen tænker “Jeg vil gerne misbruge et barn, og det er et år i fængsel værd.” Og så er der altså også andre konsekvenser - mennesker, der har udført overgreb på børn, stemples for tid og evighed af omgivelserne, mister nære relationer, måske den allernærmeste familie, deres job, muligheden for at leve i fred og ro efter udstået straf etc. etc. 

Tænk på Sass Larsen - som tilsyneladende ikke selv har krænket børn, selvom hans forbrydelser skam er grumme nok i sig selv. Tror du, at han vil opfatte den fængselsstraf, han formentlig står til, som den højeste pris? 

Anmeld Citér

25. marts

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Panther skriver:

Tværtimod synes jeg, som en anden skriver, at vi allesammen netop godt ved, hvor hårdt samfundet ser på den parafili - og her tænker jeg mere på den sociale straf i form af udstødelse af fællesskabet. Derfor tør pædofile ofte ikke ikke søge hjælp. For tag ikke fejl - de fleste pædofile er ikke “aktive” og ønsker ikke at handle på deres fantasier.

Og derfor tør et ganske ungt menneske med sådanne tanker heller ikke betro sig til sine forældre til en start. Vi hører altid “Hvordan ville du have det, hvis  dit barn blev misbrugt?” - men aldrig “Hvordan ville du tackle det, hvis din teenager havde pædofile tanker?” 
Det er også en grum tanke - men den belyser da, at pædofile ikke blot er 40-årige, klamme mænd, som pludselig dukker op ud af ingenting og forgriber sig på børn. De har også været børn og teenagere - og de har med 100 % sikkerhed hørt og læst, at “sådan nogle” skal have p*kken skåret af med en sløv kniv og gruppevoldtages af rockere. 

Anmeld Citér

25. marts

Hanspige

Enig. 

Underskrevet. 

Anmeld Citér

26. marts

Savanna

Profilbillede for Savanna

Sådan et borgerforslag giver ikke meget igen til andet end vores følelse af at gøre.

Når vi straffer en pædofil for at begå et overgreb er skaden jo sket. Vi har som samfund allerede svigtet.

Tænk hvis vi brugte nogle af midlerne, det koster at spærre folk inde i længere tid, på behandling og terapi, der forebygger? Pædofile, der begår overgreb, afholdes ikke ved tanken om straffens længde. 

DR havde for en del år siden en dokumentar, der fortalte fra om emnet fra både de pædofile selv, men også fagfolk. Det eneste sted de kunne søge hjælp i verden ligger/lå i Tyskland. 

Anmeld Citér

26. marts

Ekko

Profilbillede for Ekko

Jeg har en akademisk uddannelse, så jeg er ikke ignorant overfor forskning på området, og forebyggende indsatser og rehabilitering etc. Jeg er også med på, at når vi kigger til USA synes de hårde fængselsstraffe ikke at have præventiv effekt. Alligevel ser jeg bare rødt, hver gang det handler om personfarlig kriminalitet. Lovlydige borgeres sikkerhed bør gå forud for alt andet og om løsningen så er at kyle folk i fængsel i årevis, så ville jeg gøre det, for at beskytte Flertallet. 

Anmeld Citér

27. marts

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Men de som er aktive og dem som begår overgreb på børn, bør straffes med en højere straf. 

Der er jo os alle dem, som sidder hjemme og køber sig til det, tænk på hvor mange børn man kan redde ved at holde dem indespærret i mere end et år. 

Jeg kan ikke se meningen med at økonomisk kriminalitet fx skal straffes hårdere end et begå overgreb på børn, det er virkelig skræmmende..

Anmeld Citér

27. marts

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Men de som er aktive og dem som begår overgreb på børn, bør straffes med en højere straf. 

Der er jo os alle dem, som sidder hjemme og køber sig til det, tænk på hvor mange børn man kan redde ved at holde dem indespærret i mere end et år. 

Jeg kan ikke se meningen med at økonomisk kriminalitet fx skal straffes hårdere end et begå overgreb på børn, det er virkelig skræmmende..

Men med den argumentation, så skal de jo aldrig ud?

Jeg vil hellere argumentere for, at vi begynder at “straffe” med mere behandling. Dvs at en del af straffen for pædofili, vold, stalking etc er obligatorisk behandling (oveni eventuel frihedsberøvende straf).

Jeg tror (tror!), at høje straffe i højere grad kan reducere risikoen for økonomisk kriminalitet, hvorimod parafili’er o.a. ikke påvirkes at strafferammen.

Anmeld Citér

27. marts

Pippihaløj

Anonym skriver:

Fordi at flere (tror jeg) bliver afskrækket fra at begå svindel hvis straffen er høj. Det er ikke impulsstyret. 

Herudover rammer økonomisk kriminalitet ofte staten, virksomheder eller et større antal borgere, og store svindelsager kan have konsekvenser for økonomien. Samfundet har derfor haft en interesse i at straffe disse forbrydelser hårdt for at bevare tilliden til systemet. Seksuelle overgreb har traditionelt været set som individuelle tragedier, hvilket kan forklare, hvorfor lovgivningen længe har været mindre hård på dette område.

Anmeld Citér

27. marts

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Men med den argumentation, så skal de jo aldrig ud?

Jeg vil hellere argumentere for, at vi begynder at “straffe” med mere behandling. Dvs at en del af straffen for pædofili, vold, stalking etc er obligatorisk behandling (oveni eventuel frihedsberøvende straf).

Jeg tror (tror!), at høje straffe i højere grad kan reducere risikoen for økonomisk kriminalitet, hvorimod parafili’er o.a. ikke påvirkes at strafferammen.

Jeg er enig i at de skal i en form forn behandling - men, der skal/bør indføres minimumsstraffe for grov personfarlig kriminalitet

SEKS måneder for voldtægt af et barn er simpelthen en skandale. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.