Anonym skriver:
Det er ikke mig som har skrevet borgerforslaget, jeg deler bare fordi jeg ikke mener en straf kan være høj nok for sådan nogle forbrydelser.
Self vil det afskrække nogle fra det med en højere straf, hvis du ved du kan begå en forbrydelse og slippe med et år kontra 10-15 år så tror jeg mange pædofile vil genoverveje deres syge handling og hvis ikke, så er de væk fra gaden i mange år og dermed vil en masse børn være beskyttet mod det syge menneske..
Jeg er helt med på, du ikke har skrevet det. Det var din egen formulering, jeg kommenterede.
Og - jeg tror simpelthen ikke, du har ret i, at en sådan forbrydelse udføres efter en rationel kalkule af eventuelle konsekvenser. Om vi så genindførte dødsstraf, ville folk fortsat handle på deres impulser og udøve vold, overgreb og mord.
Hvis lange fængselsstraffe = afskrækkelse fra at begå kriminalitet, hvordan vil du så forklare, at økonomisk kriminalitet er stigende her i landet - forbrydelser, som endda sjældent foretages i affekt, men oftest efter planlægning og tid til eftertanke?
Ingen tænker “Jeg vil gerne misbruge et barn, og det er et år i fængsel værd.” Og så er der altså også andre konsekvenser - mennesker, der har udført overgreb på børn, stemples for tid og evighed af omgivelserne, mister nære relationer, måske den allernærmeste familie, deres job, muligheden for at leve i fred og ro efter udstået straf etc. etc.
Tænk på Sass Larsen - som tilsyneladende ikke selv har krænket børn, selvom hans forbrydelser skam er grumme nok i sig selv. Tror du, at han vil opfatte den fængselsstraf, han formentlig står til, som den højeste pris?
Anmeld
Citér