Jeg gik selv i for tidlig pubertet og fik menstruation da jeg var 8,5 år gammel.
På den lange bane har jeg ikke haft de store udfordringer andet end min højde. Er kun 157 cm høj og resten af kvinderne i familien er de her 10 cm højere end mig.
Da jeg fik menstruationen kom der en del sociale udfordringer, fordi jeg var den eneste der havde bryster og derfor havde mine klassekammerater en klar forventning om, at jeg allerede havde sex i 5. Klasse. Hvilket jeg ikke havde.
Men jeg fik jo også en interesse for drenge meget tidligere, end de havde interesse for piger. Det førte til en del drillerier og jeg måtte finde mine bekendtskaber blandt ældre drenge (stadig børn, men ja, dem der var en 3-4 år ældre).
Og så var det det rene guf for politiet, fordi rigtig mange gamle mænd skrev til mig på arto og de blev anmeldt til politiet hver gang.
Men min mor syntes det var en smule hårdt arbejde, så måtte have en mobil tidligere end andre, for at det kun var dem jeg kendte, der skrev til mig.
Så der måtte nogle flere foranstaltninger til, fordi jeg rendte rundt med en F skål i 6. Klasse.
Men har ingen mén fra det den dag i dag.
Anmeld
Citér