Hej Alle,
Det er noget tid siden, jeg skrev mit indlæg her og jeg lovede jo en update. Vi har været i udredning nu, så nu kan jeg komme med en opfølgning.
Vi var først ved egen læge, der sendte os videre i udredning på sygehuset. Vi var primært bekymrede for vores datters vækst og hendes sluthøjde.
På sygehuset fik min datter taget et røntgenbillede af den ene hånd, hvorudfra de kan beregne hendes knoglealder. Dvs. hvor langt fremme hendes knogler er i at være færdigudviklede. På det tidspunkt var hun 9 år og 4 måneder og hendes knoglealder lå på 8 år og 7 måneder. Dvs. der er masser af tid for dem at vokse i endnu og hun kommer til at vokse sig pænt højere, inden de er færdigudviklede. Havde koglealderen derimod ligget på en del år mere end hendes faktiske alder, så havde det betydet, at hun ikke ville vokse sig så meget højere. Så langt så godt.
Dernæst blev hun undersøgt fysisk af en læge mht. andre tegn på pubertet som hårvækst og bryster. Menstruation kommer nemlig typisk først 2 år efter de andre tegn. Og her var ingen tegn endnu. Lægen sagde så, at når pigerne betyder at danne østrogen, så kan nogle piger godt bløde lidt. Og vores datter har netop haft det 2 gange med en 3-4 ugers mellemrum bare lidt på toiletpapiret. Så det var hendes bud. Vi skulle derfor holde øje med det og var der ikke kommet mere blod inden for 3 måneder, så blev vi afsluttet derfra. Ellers skulle vi komme igen. Nu er der gået 2 1/2 måned og der er ikke kommet mere. Så jeg håber det var det i den her omgang.
Anmeld
Citér