Min datter på 9 år har fået menstruation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Solsikke9 skriver:

Det sker at børn og unge for tidligt menstruation. Men jeg kan ikke lige se hvorfor man skal gå til lægen eller bremse en helt naturlig udvikling. Din datter fejler ikke noget, hun er bare gået tidligt i puberteten. I opslaget får du det til at lyde som om det er jordens undergang, pas på med ikke at gøre det til et stort problem når du taler med hende om det, så hun ikke føler sig forkert på noget der er ganske naturligt. 

Jeg ville som minimum tale med lægen. https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/boern/sygdomme/vaekst-og-udvikling/pubertet-for-tidlig/

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts

Pippihaløj

Solsikke9 skriver:

Man kan altid tilse en læge ja. Men barnet er ikke sygt eller unormalt. 9 år er tidligt, men ikke uhørt eller noget der kræver behandling. 
Man skal også overveje den indsprøjtning man får med ugers mellemrum for at stoppe puberteten, om det er det værd at fylde kroppen med medicin for at forhindre en naturlig proces. 

Det tror jeg gerne folk vil hvis de så ender på en højere højde end 142. 
Jeg har selv taget væksthormon fra 11-17 for at blive højere end 135, jeg endte på 149. 

Anmeld Citér

14. marts

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Vores ældste er gået tidlig i pubertet. Og nej, det er ikke jordens undergang. MEN det kan være på baggrund af en hormonel ubalance/sygdom, som kan være behandlingskrævende. 

ifht vækst, så kræver det en lægelig vurdering med scanning, blodprøver og vækstkurver. 

Vores datter fik ikke behandling for at stoppe den for tidlige pubertet, da hun allerede er høj og med det de forventer hun vokser endnu, vil hun ende mellem 160-165. 

Vi fandt dog ud af hun lider af en stofskifte sygdom der kræver behandling.

jeg vil som minimum kontakte min læge og lade denne tage en lægefaglig vurdering af om hun skal henvises videre eller om der ikke skal ske noget. 

Anmeld Citér

15. marts

Hanspige

Jeg fik mens som 9 årig og jeg er 167 idag

Anmeld Citér

15. marts

Pippihaløj

Hanspige skriver:

Jeg fik mens som 9 årig og jeg er 167 idag

Gætter på du ikke var 137 cm men højere.

Anmeld Citér

15. marts

Gorden

Profilbillede for Gorden

Jeg fik det også som 9årige og jeg er 174 i dag. Ved ikke hvor høj jeg var dengang, men skilte mig i hvert fald ikke ud fra de andre. Synes dog aldrig det skader at du forhører dig hos lægen ☺️

Anmeld Citér

16. marts

Hanspige

Pippihaløj skriver:

Gætter på du ikke var 137 cm men højere.

Det aner jeg ikke.

Anmeld Citér

20. marts

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Jeg ville bestemt tage hende til lægen.

9år er tidligt.

Jeg fik menstruation som 10 årige,og min store datter som 12årige,vi er begge max vokset 5cm siden.

Anmeld Citér

20. marts

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Er der en opdatering? Gik du til læge?

Anmeld Citér

21. marts

Anonym trådstarter

Solsikke9 skriver:

Er der en opdatering? Gik du til læge?

Tak for svar alle sammen. 

Jeg har skrevet med lægen og vi skal derind til en snak. For god ordens skyld, så lufter jeg ikke mine bekymringer overfor min datter. Jeg har selvfølgelig sagt til hende, at det er helt normalt og alle piger får det. Men har dog sagt til hende, at hendes er lidt tidligt, så vi er nødt til at tage en snak med lægen, da det kan påvirke hendes højde. Og det kan hun godt se, er en god ide. 

Jeg skal nok skrive en update, når vi har været ved lægen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.