Ja som overskriften siger, så har min datter på 9 år fået menstruation. Ikke meget, men lidt dryp og lidt når hun tørrer sig ved toiletbesøg.
Jeg synes jo det er voldsomt tidligt og mit hjerte græder for hende, at hun skal til at døje med det allerede. Vi var total uforberedte og havde faktisk regnet med, at hun ville være sen til at få det, da hun er sen på andre udviklingspunkter, fx med tænder, hvor hun kun har skiftet 6 mælketænder og først lige er ved at få 6 årstænder, hendes hår voksede først rigtig som 3 årig osv. og bare hendes modenhed generelt, hvor hun stadig er et stort legebarn.
Det der bekymret mig meget er at jeg læser, at pigerne kun vokser en 6-8 cm. efter de har fået menstruation, så piger der får tidlig menstruation har risiko for at blive meget lave - og hun er altså kun 137 cm. høj nu.
3 ting:
Andre der har erfaringer vedr. vækst efter menstruation? Ved godt piger er forskellige.
Ville I kontakte lægen eller måske sundhedsplejersken på skolen? Spekulerer på, om man kan sætte det i stå igen.
Nogen der har erfaringer med menstruationstrusser og hvilke der er bedst til unge piger? Jeg tænker, de ville være nemmest for hende at håndtere.
Anmeld
Citér