I chok efter besøg hos læge (blodprøve hcg)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Men selv om blodprøven viste det , så ville du jo begynde at bløde uanset

Jeg har haft to spontane og en ma (foster dødt i uge 10, men hvor kroppen ikke selv har fået det ud). Så nej jeg mener at der lyder ret normalt.

Jeg kan slet ikke se hvorfor behovet for blodprøver er der. Jeg fik det efter ma for at være sikker på at de havde fået det hele med.

Jeg mener bare hvis der ikke er medicinsk årsag så synes jeg det er spild af skattepenge, en blodprøve er ikke billig

Synes du, at det legitimerer lægens ordvalg? For det er jo dét, TS reagerer på. Selv ville jeg også være dybt berørt, rystet og føle mig ydmyget, hvis jeg i god tro fik en tid hos lægen og så blev mødt af en solid omgang voksen-skældud og latterliggørelse. 
Jeg tror, at mange af os har været ved læge en gang eller to “for meget” - som bekymrede førstegangsforældre, ved egne symptomer, vi ikke følte os trygge ved etc. etc. Og kan man som læge ikke tackle dét ved på en venlig måde at oplyse om, at dét altså ikke var inden for skiven af nødvendige undersøgelser, så har man efter min opfattelse valgt den forkerte métier. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Jeg tror der skal skilles mellem to ting her: 

1) At du ønsker en ekstraordinær blodprøve

2) At lægen behandler dig dårligt.

1) Det bør ikke være på den offentlige regning at du får taget ekstra blodprøver under en graviditet fordi du er angst. Den angst har du selv ansvar for at arbejde med og finde ro i. Du skal lære at vi ikke har kontrol over de her ting som mennesker og en blodprøve kan måske give ro her og nu, men kan også forstærke angsten også har du brug for bekræftelse hele tiden. En ond cirkel. Ellers må du betale for den selv et andet sted som tilbyder dette.

2) Det er fint at lægen vurderer det ikke er nødvendigt ud fra et lægefagligt perspektiv med en ekstra blodprøve og afviser dig. Det er dog på ingen måde i orden hvordan han gør det på - at snakke nedladende og behandle dig så dårligt er under alt kritik. Jeg havde personligt indgivet en klage over personen. Jeg kan godt forstå du er ked af det!

Anmeld Citér

12. marts

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Mor og meget mere skriver:

Synes du, at det legitimerer lægens ordvalg? For det er jo dét, TS reagerer på. Selv ville jeg også være dybt berørt, rystet og føle mig ydmyget, hvis jeg i god tro fik en tid hos lægen og så blev mødt af en solid omgang voksen-skældud og latterliggørelse. 
Jeg tror, at mange af os har været ved læge en gang eller to “for meget” - som bekymrede førstegangsforældre, ved egne symptomer, vi ikke følte os trygge ved etc. etc. Og kan man som læge ikke tackle dét ved på en venlig måde at oplyse om, at dét altså ikke var inden for skiven af nødvendige undersøgelser, så har man efter min opfattelse valgt den forkerte métier. 

Ja, jeg er enig i, at de fleste nok har været til læge en eller to gange "for meget". Og mon ikke også de fleste kender det med, at man næsten ønsker der er noget så lægen ikke spilder sin tid. Altså ingen ønsker jo at fejle noget. Men en form for bekræftelse i, at man ikke har spildt lægens tid. Håber det giver mening. At denne her læge så mener det er en god ide at håne en patient er jo ganske håbløst

Anmeld Citér

12. marts

Hanspige

Blodprøver lyder helt normalt i min verden. 

Man kan ikke få hjælp hvis graviditeten/tabene ikke er dokumenteret.

Kram til dig, sikke en skod læge jeg havde klaget. Den slags kommunikation er ikke okay

Anmeld Citér

12. marts

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Hanspige skriver:

Blodprøver lyder helt normalt i min verden. 

Man kan ikke få hjælp hvis graviditeten/tabene ikke er dokumenteret.

Kram til dig, sikke en skod læge jeg havde klaget. Den slags kommunikation er ikke okay

Du har ret. Det er fuldkommen “normal” praksis mange steder - og bruges blandt andet som grundlag for henvisning til HAB, for at udelukke eventuelle ekstrauterin graviditet og så også som helt legitim støtte til kvinde som er igennem gentagende tab og derved er meget bekymrede.

Hvad TS’s læge tilsyneladende ikke kender til - endnu en god grund til at skifte til en læge med indsigt i området. Og så lyder han jo også rent menneskeligt som lidt af en klaphat.

Anmeld Citér

12. marts

Hanspige

StortOgSmåt skriver:

Du har ret. Det er fuldkommen “normal” praksis mange steder - og bruges blandt andet som grundlag for henvisning til HAB, for at udelukke eventuelle ekstrauterin graviditet og så også som helt legitim støtte til kvinde som er igennem gentagende tab og derved er meget bekymrede.

Hvad TS’s læge tilsyneladende ikke kender til - endnu en god grund til at skifte til en læge med indsigt i området. Og så lyder han jo også rent menneskeligt som lidt af en klaphat.

Nemlig. 

Umådelig stor klaphat, sikke dog en måde at tale på og så ved vedkommende åbenbart ingenting om standard procedure og tryghed

Anmeld Citér

12. marts

Hanspige

Solsikke9 skriver:

Jeg tror der skal skilles mellem to ting her: 

1) At du ønsker en ekstraordinær blodprøve

2) At lægen behandler dig dårligt.

1) Det bør ikke være på den offentlige regning at du får taget ekstra blodprøver under en graviditet fordi du er angst. Den angst har du selv ansvar for at arbejde med og finde ro i. Du skal lære at vi ikke har kontrol over de her ting som mennesker og en blodprøve kan måske give ro her og nu, men kan også forstærke angsten også har du brug for bekræftelse hele tiden. En ond cirkel. Ellers må du betale for den selv et andet sted som tilbyder dette.

2) Det er fint at lægen vurderer det ikke er nødvendigt ud fra et lægefagligt perspektiv med en ekstra blodprøve og afviser dig. Det er dog på ingen måde i orden hvordan han gør det på - at snakke nedladende og behandle dig så dårligt er under alt kritik. Jeg havde personligt indgivet en klage over personen. Jeg kan godt forstå du er ked af det!

Det er ellers standard procedure når nogen har haft flere tab at man tager blodprøver, både for tryghedens skyld og for at dokumentere hvornår det går galt, når personen evt. Skal udredes for gentagende graviditets tab. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.