Sikke en uprofessionel oplevelse! Jeg kan sagtens forstå at du bliver slået helt ud af det. Jeg skriver selv journaler, og der skriver man bare ikke ladede, subjektive meninger om patienterne. Man kunne have skrevet at du var ængstelig eller andet, som du jo objektivt har været.
Jeg mener godt, at du kan bede om at få et udskrift af din journal. Jeg ville ikke ind til sådan en læge igen. Hvis der er flere læger i huset, kan du vælge en af dem, for det er ikke altid lige let at komme ind i et nyt lægehus.
Da jeg blev gravid første gang, begyndte jeg at bløde efter ca. 6 uger. Jeg var så nervøs og vidste ikke om jeg var købt eller solgt. Jeg fik en tid ved lægen, som sagde noget i stil med, at det da ikke var noget at være ked af. Det var jo bare en kødklump på størrelse med en ært. Jeg var så ked af det. Fuldstændig blottet for empati. Det handler jo ikke om tabet af det lille bitte foster, men om tabet af drømmen. Hvis læger ikke kan sætte sig ind i det, ja så ved jeg ikke om det er det rigtige sted, de arbejder.
Jeg vil også mene, at det er mangel på fingerspitzgefühl. Selvfølgelig er det meget at have mistet tre gange i træk. Der er det på sin plads, at man lige yder den sårbare gravide lidt ekstra støtte i starten. Sådan vil jeg da tro at det er de fleste steder. Og nej, de fleste ved da godt at en normal stigning i HCG på to blodprøver ikke er nogen garanti, ligesom en tidlig scanning heller ikke er.
Held og lykke med graviditeten!
Anmeld
Citér