Erfaring med rejser til Egypten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj

Anonym

Anonym skriver:

Vi er hjemme igen! 5 stjernet resort, kun lidt ondt i maven. Dejligt varmt men så heller ikke mere end det. Der var aggressive sælgere overalt  til trods for man var i lukket reservat og har absolut ikke lyst til at besøge landet igen! Hotellet sagde vi under ingen omstændigheder måtte forlade resortområdet uden guide eller plan. Dvs ingen ture på egen hånd. Ikke engang uden for lågen til respekter.

Markering på udenrigsministeriets hjemmeside er desuden gul, rød og orange. 

Du har jo ikke besøgt Egypten :-). De aggressive sælgere kommer der fordi de regner med, at folk har mange penge når de bor på  5 stjernede hoteller. 

Jeg og en ven var afsted til Cairo sidste år på egen hånd uden problemer og uden mavepine :-). Vi kunne desuden også sagtens tage på ture rundt. Super nemt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du har jo ikke besøgt Egypten :-). De aggressive sælgere kommer der fordi de regner med, at folk har mange penge når de bor på  5 stjernede hoteller. 

Jeg og en ven var afsted til Cairo sidste år på egen hånd uden problemer og uden mavepine :-). Vi kunne desuden også sagtens tage på ture rundt. Super nemt. 

Nej men det jeg har besøgt brød jeg mig ikke om og nu var det jo det tråden handlede om, som jeg i øvrigt selv startede.

Så på baggrund af mit oprindelige spørgsmål, og min efterfølgende oplevelse af at være på resort i Egypten var virkelig ikke god, hvilket var noget jeg frygtede. Har rejst på mange måder og i lange lande, og det her var virkelig rædsomt ift andre steder jeg har været, både har været på resort og som ferie på egen hånd. 

Anmeld Citér

19. maj

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Det var en ærgerlig oplevelse du fik. 
I El gouna går man temmelig frit for sælgere. 

Anmeld Citér

21. maj

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia

Jeg har lige været i Hurghada og jeg oplevede ikke andet end venlige mennesker og vi var uden for resortet. Vi tog på lokale markeder og fik smagsprøver på lokalt mad.

Anmeld Citér

22. maj

ScorpioMama94!

Profilbillede for ScorpioMama94!

Egypten er fantastisk. I sær for badeferie også bare generelt.

Det hele handler bare om research... What to do and what not to do. 

Jeg ville få spat af All incl. mad hele tiden...(især en uge, også selv med børn) jeg ville da prøve fancy restauranter med god reviews, det er jo billigere i Egypten. Der er jo luksus hoteller, hvor der er afternoon tea og lækre brunch. 

Elsker atmosfæren, dejlig musik og gode vibes. 

Kunne rejse hvert år ;-) 

Lav jeres research, før I tager afsted. Der er stor fattigdom i Egypten, så drikkepenge i de fleste steder er god stil. Det er helt fint med 50 egyptiske pund. Det svarer til 7 kr.

Der kan være mange grådig mennesker i forhold til tips/salg osv..., så skal I være gode til at sige fra på en overbevisende måde, ellers bliver de ved at prøve** et nej er et NEJ. punktum. (det er hvis I forlader hotellet og går en tur)

Hold jer til dette princip ''For at forebygge madforgiftning på rejsen uden for EU, bør du .'' - Helt seriøst... jeg ved hvor fristende isterninger kan være, men tag bare en kold sodavand/drink i stedet for at tage chancen.... for hold nu kæft... det er ikke sjovt at ende på hospitalet i Egypten.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.