Erfaring med rejser til Egypten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.722 visninger
24 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. marts

Anonym trådstarter

Hey! Vi overvejer en rejse i påsken, der er varmt i Egypten. Men er lidt splittet for har sådan et skidt billede af landet. Kan I dele jeres erfaringer med rejser dertil. Både gode og dårlige!

Det er ren badeferie med 100% afslapning og har ikke til hensigt at skulle rundt på en masse ture. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts

EKAB

Profilbillede for EKAB

Der er SÅ mange turister der får madforgiftning på hotellerne i det land. 

Anmeld Citér

9. marts

Anonym

Det handler vel blandt andet også om værdier. En af mine veninder var inviteret på badeferie i Egypten med svigerfamilien og havde sine betænkeligheder, men tog med. Hun kom rystet hjem. De havde boet i et “reservat” for turister og ikke været udenfor hotellets område overhovedet. Ikke set landet eller befolkningen, ikke fået noget indtryk af Egypten. 
Som hun sagde, så tager man da ikke til Egypten uden at se andet end hvide mennesker med all inclusive og så lige de ansatte, som servicerede dem. Uden at se pyramider og hav og lokalbefolkning. Det var i hvert fald ikke noget, hun nogensinde ville lade sine børn opleve igen. Hun havde følt sig som en koloniherre, der levede i luksus uden nogen respekt for eller interesse for landet. 
Det er bestemt ikke noget for mig, men folk er jo forskellige. 

Anmeld Citér

9. marts

Pippihaløj

Anonym skriver:

Det handler vel blandt andet også om værdier. En af mine veninder var inviteret på badeferie i Egypten med svigerfamilien og havde sine betænkeligheder, men tog med. Hun kom rystet hjem. De havde boet i et “reservat” for turister og ikke været udenfor hotellets område overhovedet. Ikke set landet eller befolkningen, ikke fået noget indtryk af Egypten. 
Som hun sagde, så tager man da ikke til Egypten uden at se andet end hvide mennesker med all inclusive og så lige de ansatte, som servicerede dem. Uden at se pyramider og hav og lokalbefolkning. Det var i hvert fald ikke noget, hun nogensinde ville lade sine børn opleve igen. Hun havde følt sig som en koloniherre, der levede i luksus uden nogen respekt for eller interesse for landet. 
Det er bestemt ikke noget for mig, men folk er jo forskellige. 

Men det her er jo netop en BADE ferie. Der er da også mange der tager til Kreta på all unclusiv næsten uden af forlade hotellet. Tænker ikke det er anderledes eller at man ser ned på befolkningen?

Man skal være obs mht maden.

Anmeld Citér

9. marts

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Har ikke prøvet Egypten, men Tunesien. Og det er noget nogenlunde sammenligneligt.

Jeg var faktisk ikke tryg ved at være i Tunesien. Der er bevæbnede vagter med maskingeværer på hotellet. Hygiejnen var dårlig og vi endte med dårlig mave. Vi gik et par ture, men følte mig som sagt ikke tryg ved det. 

Min tur til Tunesien var før vi fik børn, og ikke noget jeg nogensinde vil tage dem med hen. 

Anmeld Citér

9. marts

Anonym trådstarter

Pippihaløj skriver:

Men det her er jo netop en BADE ferie. Der er da også mange der tager til Kreta på all unclusiv næsten uden af forlade hotellet. Tænker ikke det er anderledes eller at man ser ned på befolkningen?

Man skal være obs mht maden.

Det vi har kigget på er 5 stjerner, men ved ikke hvordan man er obs på maden som jeg hører mange sige. Skal man lave en Charlotte fra sex and the city og medbringe sin egen mad eller er der noget man bør nøjes med at spise eller holder sig fra. Tænker rå mad er det værste.. eller? Fatter slet ikk jeg overhovedet overvejer at tage dertil når folk ikke har noget godt at sige. Vi har bare ikke råd til Thailand, Dubai eller Bali eller lign. Og kan kun tage en uge væk. 

Anmeld Citér

9. marts

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987
Anonym skriver:

Det vi har kigget på er 5 stjerner, men ved ikke hvordan man er obs på maden som jeg hører mange sige. Skal man lave en Charlotte fra sex and the city og medbringe sin egen mad eller er der noget man bør nøjes med at spise eller holder sig fra. Tænker rå mad er det værste.. eller? Fatter slet ikk jeg overhovedet overvejer at tage dertil når folk ikke har noget godt at sige. Vi har bare ikke råd til Thailand, Dubai eller Bali eller lign. Og kan kun tage en uge væk. 

Sørg i hvert fald for at få en hepatitis A vaccine. Derudover holder du dig fra alt der ikke er gennemvarmet. Hold dig fra frugter, grønt, salater du ikke selv har skyllet under flaskevand. Jeg ville heller ikke spise is, medmindre det er nogen, der er pakket ind enkeltvis. Ingen isterninger.
Men selv om du tager dine forholdsregler er du stadig ikke sikker (men du er jo aldrig 100 % sikker uanset hvor I tager hen, risikoen er dog nok større i lande som Egypten) Jeg synes bare personligt ikke der er noget ved en all inclusive, hvis man er bange for at spise halvdelen af maden.

Jeg har kun to gange prøvet at få dårlig mave på en rejse. Den ene gang var Tunesien og den anden gang var det Tyrkiet.

Hvorfor kigger du ikke få de kanariske øer? Det er godt nok ikke helt så varmt/sikkert med vejret. Men der er nu også lækkert  

Anmeld Citér

9. marts

Anonym

Vi har lige været i Egypten her i januar på et 5-stjernet all-inclusive. 

Vores mål var kun ferie, sol, badning og afslapning, så vi var så at sige nærmest ikke uden for hotellet. 

Om det er skørt at tage på ferie uden at opleve landet, ved jeg ikke. Vi havde 4 børn med, så orkede ærlig talt ikke at skulle holde styr på hele banden, hvis vi skulle på udflugter. 

Jeg har intet dårligt at sige. Ingen af os blev syge af maden eller noget som helst. Vi nød ferien helt vildt og fik det vi var taget afsted for, sol og afslapning. 

Men jeg vil klart anbefale 5-stjernet hoteller. Vores venner var på et 4-stjernet og de var på ingen måder tilfredse og syntes også maden havde været elendigt. 

Vi holdt os fra friske grøntsager(salater m.m.), men om det var nødvendigt ved jeg ikke. Frisk frugt tog jeg med på værelset og skyllede med flaskevand - vi spiste både jordbær, vindruer og æbler. 

Jeg havde også fordomme om landet og har det nok lidt stadig. Var på ingen måder vild med ideén om Egypten, men det var også det vi havde råd til. 

Der blev gjort virkelig meget ud af rengøring på hele hotellet - alt blev virkelig passet og plejet og der var meget fin roomservice. Personalet var også enormt søde og venlige. Så jeg har ikke noget at brokke mig over... Hvis der skulle være lidt, syntes jeg maden var lidt kedelig - meget det samme hver dag. Men sådan er det nok sådan nogle steder. Vi er nogle kæmpe madører og elsker mad, men så skulle vi nok ikke have valgt all-inclusive, hvis vi ville have mere varieret.

Anmeld Citér

10. marts

Pippihaløj

Et femstjernet hotel har typisk gode forhold. Man kan være obs på at spise mest tilberedt mad og ikke alt for meget salat/ grønsager der ikke er det. 
Jeg var der i 14 dage og poolen var dejligt, vejret var skønt og jeg blev ikke syg. Vi var også på krydstogt på Nilen og tog ture derfra til templer osv. jeg var ikke bange for at rejse der. Men på bade stederne, får du bare mest vand og sol og mindre kultur.

Ønsker du varme, gode pools og snorkling er det et fint sted til gode priser. Hvis du vil “se Egypten” så tag en guides tur og se templer og Nilen. 

og det der med værdier … hvis du tager til et resort på Kreta eller i Thailand oplever man altså heller ikke meget andet end stranden og varmen. Med mindre man selv gør noget for at bevæge sig rundt. 

Nogen gange vil man bare gerne have varme, mad og et pænt hotel og god strand. Og børn elsker det - på samme måde som et ressort i Tyrkiet med rutchebane osv. … hvor du måske heller ikke lige ser specielt mange moskeer ��

Anmeld Citér

10. marts

Pippihaløj

Vi var på en badeferie i Bulgarien … der er også billigt . Her kom vi ikke uden for ressortet i den uge andet end ned til stranden af restauranter der var i området. Maden og poolen var meget dårligere end i Ægypten. Og nej du behøver ikke din egen mad med ��. Du kan også få dårlig mave ved salat osv i Thailand. Det er ikke dårlig hygiejne men anderledes bakterier. Spis evt mælkesyre tabletter op til ferien og under. Det gør vi altid ved rejser til Asien og andre steder. 

Hvis du tager til en græsk ø er det altså også nogle gange så turistet … ser man så “det ægte Grækenland”..? Nej. Man er nødt til at rejse lidt på egen hånd så. Jeg har altid opdelt ferie i oplevelsesferier og ren afslapning. 
man kan også slappe af på dyre steder i Mexico og Afrika og Sydamerika… skal man have det dårligt over det fordi befolkningen er fattigere? Det er den gennemsnitlige thai jo også. Så skulle man aldrig rejse. Og de lever af de penge man kommer med. Så at boykotte gør dem fattigere ??

Mange af disse steder med ressorter er jo koncentreret om, at man skal have en hyggeligt og dejlig tur og ikke nødvendigvis udforske kultur. Og ærligt mine børn gider ikke alt for meget kultur. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.