Erfaring med rejser til Egypten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts

Pippihaløj

EKAB skriver:

Der er SÅ mange turister der får madforgiftning på hotellerne i det land. 

Der er nogen der får dårlig mave. Men nej der er ikke mange der får madforgiftning på et fem stjerner hostel der. De har andre bakterierne end os og vores maver kan reagere. Men en decideret forgiftning - nej det er ikke normalen med mindre man bor bulligt eller rejser rundt i landet. Hvis du holder dig til tilberedt mad er det fint. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts

Anonym

Enten har jeg en mave af stål eller er der bare rigtig mange, der har været uheldige.

Jeg har rejst billigt rundt i hele Egypten uden det mindste maveonde. Egypten er spændende og har så meget at byde på.

Personligt er jeg ikke til all inclusive. Men folk er jo forskellige. Og jeg ville da slet ikke gide betale for 5 stjernet hotel for så selv at medbringe halvdelen af maden selv. 

Anmeld Citér

10. marts

Anonym

Pippihaløj skriver:

Et femstjernet hotel har typisk gode forhold. Man kan være obs på at spise mest tilberedt mad og ikke alt for meget salat/ grønsager der ikke er det. 
Jeg var der i 14 dage og poolen var dejligt, vejret var skønt og jeg blev ikke syg. Vi var også på krydstogt på Nilen og tog ture derfra til templer osv. jeg var ikke bange for at rejse der. Men på bade stederne, får du bare mest vand og sol og mindre kultur.

Ønsker du varme, gode pools og snorkling er det et fint sted til gode priser. Hvis du vil “se Egypten” så tag en guides tur og se templer og Nilen. 

og det der med værdier … hvis du tager til et resort på Kreta eller i Thailand oplever man altså heller ikke meget andet end stranden og varmen. Med mindre man selv gør noget for at bevæge sig rundt. 

Nogen gange vil man bare gerne have varme, mad og et pænt hotel og god strand. Og børn elsker det - på samme måde som et ressort i Tyrkiet med rutchebane osv. … hvor du måske heller ikke lige ser specielt mange moskeer ��

Og det er jo der folk er forskellige. Det lyder i mine ører ganske rædselsfuldt med all inklusive, hvor man kun opholder sig på et et hotel. Men der er med garanti også dem, der synes, at den måde vi rejser på lyder hæsligt :-)

Anmeld Citér

10. marts

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Og det er jo der folk er forskellige. Det lyder i mine ører ganske rædselsfuldt med all inklusive, hvor man kun opholder sig på et et hotel. Men der er med garanti også dem, der synes, at den måde vi rejser på lyder hæsligt :-)

Men man kan jo godt være både til det ene og det andet og det ene udelukker jo ikke det andet generelt set.

Lige nu har familien rigtig meget brug for at slappe af og få varmen efter en tid med rigtig mange udfordringer. Og så bliver det tid til en mere oplevelsesrig ferie. 

Anmeld Citér

10. marts

Pippihaløj

Anonym skriver:

Men man kan jo godt være både til det ene og det andet og det ene udelukker jo ikke det andet generelt set.

Lige nu har familien rigtig meget brug for at slappe af og få varmen efter en tid med rigtig mange udfordringer. Og så bliver det tid til en mere oplevelsesrig ferie. 

Forstår til fulde. 
Det udelukker heller ikke hinanden på samme ferie. 
Vi var på Nil kryds og så så mange flotte templer og kulturelle ting. - en uge 

Snorkling og afslapning - en uge.

Det var faktisk en rigtig dejlig kombi. 

Anmeld Citér

11. marts

Anonym

Har været på ferie i Egypten to gange for 10-15 år siden og synes det har været dejlige ferier. Jeg blev dog dårlig med salmonella forgiftning den ene gang, så jeg vil anbefale ikke at spise æg

Anmeld Citér

11. marts

Anonym

Det kan ske det med maven. Men det skete også for os i Tyrkiet. 

Der er mange resorts områder så det lokale oplever man derfor ikke. De 2 første dage et nyt hold ankommer er sælgerne mere aktive i div butikker omkring og på hotellet. 

Der er mange mænd der arbejder der. Altså tager hjemmefra flere måneder for at arbejde. Men ikke noget der er til gene.

Har man ikke næsen i sky men er imødekommende kan sådan et ophold skabe relationer og gode snakke med personalet. Som jeg husker er de også glade for børn. Igen mange er rejst hjemmefra fra deres familier så børn kan bare noget særligt. 

Om man tager til Ægypten på All in. Eller tager 4 dage i lalandia uden at rokke sig fra området er jo det samme. Altså helt op til en selv.

Ægypten er et utroligt flot land. Hvor der er en masse at opleve. Men kræver også en vis alder at følge med på div museums /tempel ture.. 

Anmeld Citér

21. marts

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Vi er i Egypten lige nu, for 2. År i træk. 
vi er på badeferie i et resort og det er skønt. 
Det er nødt til at være et resort for at holde en høj grad af sikkerhed for turisterne. 
I et ressort bidrager man altså også til indtægten for Egypterne. Der er masser af ansatte. Jeg har svært ved at se det forkerte ved at feriere i et ressort frem for udenfor. 
Min mand fik maveonde sidste år, men klarede det hurtigt med piller som hotellet havde. 
I år er vi ikke blevet syge og vi spiser og drikker alt hvad vi har lyst til. 
læs anmeldelser af hotellerne inden bookning. Vi er på et 4-stjernet hotel - det er udmærket med utroligt varieret buffet. 
God ferie! 

Anmeld Citér

19. maj

Anonym

Sjæleven skriver:

Vi er i Egypten lige nu, for 2. År i træk. 
vi er på badeferie i et resort og det er skønt. 
Det er nødt til at være et resort for at holde en høj grad af sikkerhed for turisterne. 
I et ressort bidrager man altså også til indtægten for Egypterne. Der er masser af ansatte. Jeg har svært ved at se det forkerte ved at feriere i et ressort frem for udenfor. 
Min mand fik maveonde sidste år, men klarede det hurtigt med piller som hotellet havde. 
I år er vi ikke blevet syge og vi spiser og drikker alt hvad vi har lyst til. 
læs anmeldelser af hotellerne inden bookning. Vi er på et 4-stjernet hotel - det er udmærket med utroligt varieret buffet. 
God ferie! 

Så du tænker det kun er sikkert for turister på et resort?

Anmeld Citér

19. maj

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Så du tænker det kun er sikkert for turister på et resort?

Vi er hjemme igen! 5 stjernet resort, kun lidt ondt i maven. Dejligt varmt men så heller ikke mere end det. Der var aggressive sælgere overalt  til trods for man var i lukket reservat og har absolut ikke lyst til at besøge landet igen! Hotellet sagde vi under ingen omstændigheder måtte forlade resortområdet uden guide eller plan. Dvs ingen ture på egen hånd. Ikke engang uden for lågen til respekter.

Markering på udenrigsministeriets hjemmeside er desuden gul, rød og orange. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.