Anonym skriver:
Min mand og jeg har været sammen i 13år. Tre børn sammen.
Langt det meste af tiden, føler jeg også vi er venner. Gode venner. Nogen gange kan vi helt glemme at se hinanden i øjnene. Jeg tænker bestemt ikke det er unormalt. Der er flest dage (perioder), hvor vi bare lever i samme hus.
Jeg går ikke fra ham, fordi han kan stadig få mig til at grine. Vi har drømme om fremtiden. Vi er på en rejse sammen. En livslang rejse. Vi taler sammen. Når jeg kan mærke jeg bliver træt af den trivielle hverdag, så siger jeg det til ham. Og så slukker vi fjernsynet og spiller Brætspil fx.
Spørgsmålet er ikke hvad der er normalt. Spørgsmålet er, om du kan leve med at være i et parforhold som på mange områder ligner venskab.
Jeg kan godt. Men det er ikke alle som kan holde det ud og har brug for at blive boosted og "komme videre".
De sidste 6 måneder har også været vinterhalvåret. Kan det påvirke noget? Mon der sker noget andet her til foråret i mellem jer? Mere overskud og lyst.
I stedet for at trække dig, så nærm dig ham. Snak med ham.
Tak for dit besked, det er rart at høre at det ikke er så unormalt som det føles lige nu..
Den store forskel det seneste år er at vi nu faktisk er begyndt at have mulighed for at udleve nogle af de drømme vi har snakket om de seneste 10 år, men samtidig føler jeg han er begyndt at trække i land på flere af de ting vi har talt om.
Jeg har flere gang fortalt at jeg har brug for at vi er mere intime/laver ting sammen, men selvom vi fx aftaler at se en film/gå en tur eller lignende dagen efter, sp bliver det ikke til noget halvdelen af gangene.
Han mener ikke at det hjælper at tale om tingene, hvilket kan være svært for mig at håndtere, bårde fordi jeg ikke altid føler at mine følelser som sidder ude på tøjet bliver taget seriøst og fordi han ikke vil snakke om hvis han har det svært, sp jeg kan hjælpe
Jeg vil prøve at snakke med ham igen omkring hvad jeg har brug for hvis det her skla kunne fortsætte de næste mange år.