Ulykkelig baby og ulykkelig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar

Anonym trådstarter

Nå, vi var til læge idag. Hun fandt ikke noget. Hans mave var mindre spændt end sidst, der var ikke noget på lungerne og ej heller ørerne.

Hun tænkte kort refluks, men fordi han sover helt fint om natten og ikke græder der, tænkte hun ikke det. Han har også taget godt på, så intet der.

Hun mente altså at det bare var tiden der skulle til selvom det var hårdt.

jeg ammede ham kort derinde da han var ked af det, og hun synes det så fint ud.

jeg har dog skrevet til SP om hun kan hjælpe med noget ammevejledning, for jeg ved ikke om det kan være der den er gal, om han simpelthen sluger for meget luft. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9
Anonym skriver:

Tak, jeg prøver at ringe til lægen. Det undre mig bare det først startede da han var 6-7 uger. Han har ikke været sådan fra start. 

Det kommer tit senere. Tror jeg var 10 uger da jeg fik det. 

Anmeld Citér

9. februar

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Han har taget rigtig godt på, omkring 40-50 g om dagen, så tænker ikke umiddelbart at han er sulten. Hans vægt er blevet tjekket ofte hen af vejen da han er lidt for tidlig født, så vi var også indlagt til en start. 
Jeg kan også høre synkelyde, og han slipper selv når han er færdig. Det er mest når han allerede er sur, og jeg prøver at trøste ham med amning, at han laver det med at tage fat, slippe, være sur, tage fat, slippe og være sur igen. Det er heller ikke fordi jeg føler han konstant melder sig, og han sover jo også fint uden gråd om natten… men jeg ved det jo ikke, jeg er ved at være lidt fortvivlet som førstegangsmor.

Synes du jeg skal prøve og tage fat i SP eller egen læge? 

Personligt, ville jeg gå til en pædiater hvis du ikke føler du har fået svar. Det gjorde jeg med min datter trods to sundhedsplejersker og lægen ikke havde et svar. Da jeg gik til pædiater fik jeg svar. 
‘samme med min søn, flere læger, lægevagter osv. gennem 3 måneder overså simpelthen han havde astmatisk bronkitis. Tog til en privat pædiater, og gik derfra med diagnose og medicin. Han nåede kun at se på ham hverken lytte eller lignende, så vidste han hvad det var.

De er bedre til børn, særligt små, er min oplevelse. 

Anmeld Citér

10. februar

Savanna

Profilbillede for Savanna

Overvej at bruge høretelefoner med noise cancellation eller ørepropper noget af tiden. Ikke fordi du skal ignorere dit barn (tværtimod), men det kan give dine ører et lille hvil, så du får mere overskud til at trække vejret og være i dig selv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.