Jeg har en dreng på 11 uger så søndag, der den sidste måned er blevet mere og mere ulykkelig. Først var det bare om aftenen, men nu er det næsten hele dagen. Han fik for en uge siden lactulose af lægen da vi mistænke han måske var forstoppet (det var han også lidt). Men det er ikke blevet bedre.
Han græder og vrider sig, og er umulig at trøste.
Jeg har forsøgt alt synes jeg, d-dråber med mælkesyrebakterier, mælkestyrebakterier for sig selv, pause med d-dråber, osteopat, bæresele, hud mod hud, barnevogn, cykle med benene, bøvse godt af - intet hjælper.
jeg overvejede at kontakte lægen imorgen, men er i tvivl fordi jeg føler mig til besvær, da vi har været afsted to gange før. Jeg føler dog jeg selv er ved at blive meget påvirket af det. Jeg løj mig syg til mødregruppe igår fordi jeg ikke orkede med en skrigende baby. Jeg har selv taget nogle tudeture over det de sidste dage.
Jeg skriver lige lidt af det jeg observerer, måske nogen af jer har nogle ideer.
som sagt så vrider han sig, sparker med ben, skriger nogle gange ved amning hvor han slipper for at tage fat i igen for at skrige og slippe igen. Han er mest i ro når han hænger over skulderen eller kigger på uroen på puslebordet, eller sidder i babyindsats på trip trap stol. Han vil ikke ligge på maven (kan Max få ham op på 10 mins mavetid), det er forsøgt med både pude under, på mine ben og alt muligt. Han gylper meget, virker dog ikke udpræget generet af det, han græder i hvert fald ikke når han gylper. Jeg kan nogen gange høre hvordan han nærmest er kaster op i munden for så at synke igen. Hans lure er også blevet kortere, fra flere lurer på 2 timer, til kun en enkelt lang og så nogle korte på 20-30-40 min.
han sover sådan set fint om natten, melder sig cirka hver 2,5 time til mad og falder fint i søvn igen.
hvis du har læst så langt så tak!
Tænker også silent refluks, eller også amningen.’at der simpelthen er noget der ikke fungere. Hvis han fx har en dårlig sutte teknik og dermed kun får den tynde mælk. Få din sundhedsplejerske til at kigge om det går rigtigt, og ellers ville jeg prøve at give en flaske og se om det gjorde noget. Kunne tyde på han er sulten, og bliver frustreret som så er selvforstærkende så han også bliver vred og frustreret ved brystet.
og det med at ligge på maven kommer. Eller også gør det ikke og det er ok. Min søn lå aldrig på maven - han blev rasende ! Men han udviklede sig som han skulle alligevel.
Det kom senere da han havde flere kræfter.