Ulykkelig baby og ulykkelig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar

Anonym trådstarter

Pippihaløj skriver:

Hvis det er 70-80 pct af den vågne tid han græder og vrider sig, så skal du da afsted til lægen. 
Læg det der “jeg vil ikke være til besvær” helt væk. Både omkring dig selv og resten i familien. Det gavner ingen. 

Det synes jeg efterhånden det er, før var det mest bare om aftenen, men sådan har det ikke været den sidste uge.

jamen du har helt ret, der er bare flere der har sagt, heriblandt min mor, at babyer jo græder og det er hårdt men det går over. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar

Anonym

Sig til din læge at i vil henvises til børnelægen som min læge siger er de ikke uddannet med speciale med babyer. 

Min mellemste søn græd mest om aften, og virkede som om han havde ondt i maven han gylpede forholdsvis meget, og børnelægen kunne faktisk med det samme lugte at han havde refluks og kolik

Min yngste datter pjævsede meget når hun lå ned hun havde så silent refluks.

Så tag en tur til børnelægen de er simpelthen så fantastiske til at finde ud af hvad der irretere sig hos de små og jo du kan kræve af lægen at blive sendt videre det er i hvert fald hvad de har sagt til mig. Håber i hurtigt finder ud af om der er noget som genere det lille pus 

Anmeld Citér

7. februar

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Jeg har en dreng på 11 uger så søndag, der den sidste måned er blevet mere og mere ulykkelig. Først var det bare om aftenen, men nu er det næsten hele dagen. Han fik for en uge siden lactulose af lægen da vi mistænke han måske var forstoppet (det var han også lidt). Men det er ikke blevet bedre.

Han græder og vrider sig, og er umulig at trøste.

Jeg har forsøgt alt synes jeg, d-dråber med mælkesyrebakterier, mælkestyrebakterier for sig selv, pause med d-dråber, osteopat, bæresele, hud mod hud, barnevogn, cykle med benene, bøvse godt af - intet hjælper.

jeg overvejede at kontakte lægen imorgen, men er i tvivl fordi jeg føler mig til besvær, da vi har været afsted to gange før. Jeg føler dog jeg selv er ved at blive meget påvirket af det. Jeg løj mig syg til mødregruppe igår fordi jeg ikke orkede med en skrigende baby. Jeg har selv taget nogle tudeture over det de sidste dage.

Jeg skriver lige lidt af det jeg observerer, måske nogen af jer har nogle ideer.

som sagt så vrider han sig, sparker med ben, skriger nogle gange ved amning hvor han slipper for at tage fat i igen for at skrige og slippe igen. Han er mest i ro når han hænger over skulderen eller kigger på uroen på puslebordet, eller sidder i babyindsats på trip trap stol. Han vil ikke ligge på maven (kan Max få ham op på 10 mins mavetid), det er forsøgt med både pude under, på mine ben og alt muligt. Han gylper meget, virker dog ikke udpræget generet af det, han græder i hvert fald ikke når han gylper. Jeg kan nogen gange høre hvordan han nærmest er kaster op i munden for så at synke igen. Hans lure er også blevet kortere, fra flere lurer på 2 timer, til kun en enkelt lang og så nogle korte på 20-30-40 min.

han sover sådan set fint om natten, melder sig cirka hver 2,5 time til mad og falder fint i søvn igen. 

hvis du har læst så langt så tak! 

Tænker også silent refluks, eller også amningen.’at der simpelthen er noget der ikke fungere. Hvis han fx har en dårlig sutte teknik og dermed kun får den tynde mælk. Få din sundhedsplejerske til at kigge om det går rigtigt, og ellers ville jeg prøve at give en flaske og se om det gjorde noget. Kunne tyde på han er sulten, og bliver frustreret som så er selvforstærkende så han også bliver vred og frustreret ved brystet.

og det med at ligge på maven kommer. Eller også gør det ikke og det er ok. Min søn lå aldrig på maven - han blev rasende ! Men han udviklede sig som han skulle alligevel. Det kom senere da han havde flere kræfter.

Anmeld Citér

7. februar

Anonym trådstarter

Tænker også silent refluks, eller også amningen.’at der simpelthen er noget der ikke fungere. Hvis han fx har en dårlig sutte teknik og dermed kun får den tynde mælk. Få din sundhedsplejerske til at kigge om det går rigtigt, og ellers ville jeg prøve at give en flaske og se om det gjorde noget. Kunne tyde på han er sulten, og bliver frustreret som så er selvforstærkende så han også bliver vred og frustreret ved brystet.

og det med at ligge på maven kommer. Eller også gør det ikke og det er ok. Min søn lå aldrig på maven - han blev rasende ! Men han udviklede sig som han skulle alligevel. Det kom senere da han havde flere kræfter.

Han har taget rigtig godt på, omkring 40-50 g om dagen, så tænker ikke umiddelbart at han er sulten. Hans vægt er blevet tjekket ofte hen af vejen da han er lidt for tidlig født, så vi var også indlagt til en start. 
Jeg kan også høre synkelyde, og han slipper selv når han er færdig. Det er mest når han allerede er sur, og jeg prøver at trøste ham med amning, at han laver det med at tage fat, slippe, være sur, tage fat, slippe og være sur igen. Det er heller ikke fordi jeg føler han konstant melder sig, og han sover jo også fint uden gråd om natten… men jeg ved det jo ikke, jeg er ved at være lidt fortvivlet som førstegangsmor.

Synes du jeg skal prøve og tage fat i SP eller egen læge? 

Anmeld Citér

7. februar

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Jeg gylpede rigtig meget som barn og det viste sig at være mavemundsforsnævring og jeg skulle opereres. Men det er worst case scenario men selvfølgelig skal du til lægen, dit barn fejler noget. 

Anmeld Citér

7. februar

Anonym trådstarter

Solsikke9 skriver:

Jeg gylpede rigtig meget som barn og det viste sig at være mavemundsforsnævring og jeg skulle opereres. Men det er worst case scenario men selvfølgelig skal du til lægen, dit barn fejler noget. 

Tak, jeg prøver at ringe til lægen. Det undre mig bare det først startede da han var 6-7 uger. Han har ikke været sådan fra start. 

Anmeld Citér

7. februar

Anonym

Hvis det fx er kolik så er det ret typisk at det først viser sig omkring 5-6 uger efter fødslen. 

Anmeld Citér

7. februar

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis det fx er kolik så er det ret typisk at det først viser sig omkring 5-6 uger efter fødslen. 

Nå okay, men er kolik ikke bare lidt en skraldespandsdiagnose? 
Jeg kender kun en der fik stemplet kolik, og hun skreg fra hun var to uger 

Anmeld Citér

7. februar

anna111

Profilbillede for anna111

Uha det lyder lidt som min pige dengang hun var dog yngre vi prøvede alt også midercin mod selint refluks og lactosefi modermælk erstatning 

Vi endte ved en keoprakter og det hjalp så enormt meget det viste sig hun var låst i nakken brystmuskulaturen og bækken så det gjorder ondt på hende at "sutte"  efter 3 ture afsted begyndte vi at have en glad baby igen  

Anmeld Citér

7. februar

Anonym trådstarter

anna111 skriver:

Uha det lyder lidt som min pige dengang hun var dog yngre vi prøvede alt også midercin mod selint refluks og lactosefi modermælk erstatning 

Vi endte ved en keoprakter og det hjalp så enormt meget det viste sig hun var låst i nakken brystmuskulaturen og bækken så det gjorder ondt på hende at "sutte"  efter 3 ture afsted begyndte vi at have en glad baby igen  

Jeg har forsøgt med osteopat. Han blev trukket en del gange med sugekop så tænkte selv spændinger. Hun sagde der var lidt, men ikke slemt ift hvad hun troede når jeg fortalte om fødslen. Vi skal afsted igen næste uge bare for en sikkerheds skyld. Jeg håber selvfølgelig næste gang kan hjælpe også, men indtil videre har det desværre ikke hjulpet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.