Sukkervand - nogle der kan svare hurtigt!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Jeg tænker ærlig talt også lidt at kolik er en skraldespandsdiagnose. Og ham her har været helt fin og velpas indtil for to uger siden - hvor afføring også bliver mindre hyppig.

Du har helt ret, det er også først gang han har fået sukkervand (udover på sygehuset), så det var også lidt for at smertelindre ham, og så gav det måske også bare et skub i tarmen. Jeg blev også mest i tvivl om jeg havde gjort noget virkelig galt i at give de 6-8 ml.

Jeg prøver med amning også, indimellem er det dog som om han bliver sur på brystet, vrider sig og græder, slipper brystet, tager fat igen, og kan græde mens han har fat. 
Indimellem er det der nærmest virker bedst hud mod hud i soveværelset med nedrullet gardiner, og det bruger vi også meget.

Min datter var der heller intet med før  

kan ikke huske med min søn hvornår det var/ hvor længe. (14 år snart) men kan stadig huske han skreg 9 timer engang…. Han fejlede heller intet.. ved fra de mødregrupper jeg gik i med pigerne at mange oplevede præcis det samme enten i kortere eller længere perioder med deres uden en grund. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Min datter var der heller intet med før  

kan ikke huske med min søn hvornår det var/ hvor længe. (14 år snart) men kan stadig huske han skreg 9 timer engang…. Han fejlede heller intet.. ved fra de mødregrupper jeg gik i med pigerne at mange oplevede præcis det samme enten i kortere eller længere perioder med deres uden en grund. 

Ej det må også have været hårdt! Jeg troede lidt det ville være startet før hvis der var noget, nu er han jo trods alt to måneder, men kan være det bare kan starte hvornår det skal være ��

Anmeld Citér

26. januar

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Ej det må også have været hårdt! Jeg troede lidt det ville være startet før hvis der var noget, nu er han jo trods alt to måneder, men kan være det bare kan starte hvornår det skal være ��

Det er forskelligt  

din sammensætning i mælken ændrer sig også efter hans behov, så det kan også have indflydelse. + han jo netop er det ældre nu, så han opfanger også flere indtryk hvilket også kan have en stor betydning. 

Anmeld Citér

26. januar

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Det er forskelligt  

din sammensætning i mælken ændrer sig også efter hans behov, så det kan også have indflydelse. + han jo netop er det ældre nu, så han opfanger også flere indtryk hvilket også kan have en stor betydning. 

Det er rigtigt.

jeg har faktisk taget fat i vagtlægen nu, fordi han bliver ved med at være helt ulykkelig, og benene kører op og ned når han græder, så jeg tror der er et eller andet. 
Egentlig havde jeg bare tænkt at tage fat i egen læge imorgen, men nu har det stået på hele weekenden, og han er bare ikke som han plejer. 

Anmeld Citér

27. januar

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia

Vores sp. sagde dengang (12 år siden), at vi skulle give kamillethe med sukker i. Ikke fordi de brød sig om det, men kamilletheen skulle være god til at løsne op og sukkeret smertelindrende. Så jeg tænker altså ikke, at det er et problem, det du har gjort. Det sker altså. Ikke første gang du vil opleve at lave fejl.

Jeg lavede temperaturmetoden på mine. Og så kamillethe bagefter. Nu kan jeg læse, at det frarådes fordi tarmene kan blive slappe. Men jeg gjorde det med alle 3 og det fungerede og de kom af med det, ingen men nu.

Anmeld Citér

27. januar

Pippihaløj

AnjaZenia skriver:

Vores sp. sagde dengang (12 år siden), at vi skulle give kamillethe med sukker i. Ikke fordi de brød sig om det, men kamilletheen skulle være god til at løsne op og sukkeret smertelindrende. Så jeg tænker altså ikke, at det er et problem, det du har gjort. Det sker altså. Ikke første gang du vil opleve at lave fejl.

Jeg lavede temperaturmetoden på mine. Og så kamillethe bagefter. Nu kan jeg læse, at det frarådes fordi tarmene kan blive slappe. Men jeg gjorde det med alle 3 og det fungerede og de kom af med det, ingen men nu.

Kamille the frarådes når børn er under tre år. Og det skal ikke gives til en på 9 uger.

Anmeld Citér

27. januar

Anonym

Her virkede bade og jeg holdte barnet på maven skiftevis ryg og mave. Det kunne sætte skub i det når det bøvlede..

At tørre. Omkring rympehullet sætter også lidt igang ved nogle.. For at du stimulere så tarmen bevæger sig lidt af refleks. 

Anmeld Citér

27. januar

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Her virkede bade og jeg holdte barnet på maven skiftevis ryg og mave. Det kunne sætte skub i det når det bøvlede..

At tørre. Omkring rympehullet sætter også lidt igang ved nogle.. For at du stimulere så tarmen bevæger sig lidt af refleks. 

Jeg har forsøgt at tørre ham ved numsen med vådt vat. Det gjorde desværre ikke noget.

Han er en gylper, så det fungere ikke altid så godt at bærer ham på maven. Men tak!

Anmeld Citér

28. januar

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Hvordan går det med baby?

Et andet råd, hvis han stadig er ulykkelig og virker til at have mavekneb er at følge rådene i Katrine Birks video her: 

Katrine Birk – Førstehjælp til baby med ondt i maven og forstoppelse

Det hjalp på min datter, i det mindste så hun slog nogle prutter, der lettede på maven. Jeg lagde hende dog ned på ryggen imens, da det var nemmere for mig. 

Anmeld Citér

28. januar

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia
Pippihaløj skriver:

Kamille the frarådes når børn er under tre år. Og det skal ikke gives til en på 9 uger.

Det siger jeg heller ikke. Jeg sagde bare, at det var hvad min sp foreslog dengang. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.