Anonym skriver:
Det ved jeg godt de gør, men de græder normalt ikke flere timer i streg utrøsteligt. Jeg har forsøgt med at amme, vugge, hud mod hud i mørkt lokale, og vi har lavet mave øvelse længe. Så jeg panikker ikke foran ham, og jeg synes egentlig heller ikke jeg panikker fordi han græder.
Jeg drikker ikke kaffe, og SP havde spurgt om jeg havde ændret noget i min kost, hvilket jeg ikke har.
Jeg har også været til læge med ham før da der gik dage mellem afføringerne og han var ked af det. Og hun mente det bare var sådan tarmene er lige nu.
Min ældste datter græd utrøsteligt fra hun var ca 5 uger til hun begyndte på skemad. Hver aften, flere timer.. og det var ben hårdt! Hun var til både egen læge og privat, samt pædiater. Alle konkluderede hun var sund og rask.
det stoppede meget brat fra den ene dag til den anden, vi har aldrig fået anden forklaring end “formodet kolik” som lægen indrømmede var en skraldespands diagnose når der intet andet er at finde.
de råd jeg skrev før til dig, hjalp - men hun var stadig ked af det og det var ikke noget jeg kunne gøre og vupti så stoppede det, men det beroligede og hjalp hende så det ikke kørte helt op i en spids.
det er enormt hårdt at have et lille barn der græder i mange timer, og man tænker det værste, hvad hvis noget er galt? Men der er ikke altid noget galt, og trives de ellers så kan det være luft, overstimulering, lidt hård mave, over træthed, sult.. du må bare prøve dig frem, men ikke sukkervand.. det vil ikke gøre noget godt i længden alligevel
massere af amning, nærvær og bevar roen. Selvom du ikke går i panik foran ham, kan han mærke på dig hvis du er urolig osv. de små opfanger ALT.
jeg sørgede for der stod vand i soveværelset til mig, gode puder at sidde op af, svøb til den lille, bleer, vådservietter og hvad jeg ellers havde brug for at have ved hånden. Når hun begyndte at blive urolig varmede jeg en stofble, gik ind i soveværelset og ammede, og så sad vi ellers der i dæmpet lys/eller mørke om nødvendigt, og tog det helt roligt. Havde hun brug for en tør ble havde jeg den ved hånden osv. så jeg var ikke nød til at gå frem og tilbage med hende og skabe uro.