Han er okay.
han skal kun have 2 ml, og har formegentlig haft afføring efter du gav ham det da det kan give lidt dårlig mave. Han tager ikke skade af det. Det er blot sukker og vand. Og nu ved du 2 ml 3x dagligt Max.
jeg prøvede det med min ældste datter (efter råd fra sp) og oplevede ikke det gjorde det store, og vi havde virkelig nogen lange aftener. Hun pruttede og pressede og græd og græd.
sukkervand gives som en “smertelindring” ikke afføringsmiddel.
det der hjalp her, var at jeg tog en stofble og folede, varmede i mikroovnen 1-2 min (den skal være lun men rar at røre ved! Ikke varm varm), og så lagde jeg den om maven på hende, og så lagde jeg hende så hun lå på min underarm, hvor håndroden var ved maven, så det naturligt gav et let tryk. Det og varmen, gjorde hun faldt til ro.
og ellers mange mange mange amninger (følte jeg ammede konstant!) og cykle med benene, massage på maven osv flere gange dagligt for at få godt gang i maven. Vores læge sagde også, at cykle med benene er misforstået - det skal gøres LANGSOMT. Helt op til maven med det ene ben og så det andet. Det er en cykel bevægelse men det skal ikke gøres hurtigt.
‘’DERUDOVER, skal du huske, at amme børn skal ikke have afføring dagligt. Min ældste havde de første måneder af sit liv kun 1 gang om ugen og det et helt normalt og ok når de er amme børn, så længe han har nok våde bleer. Min mindste var også amme barn og havde afføring ca hver anden dag.
håber din lille fyr snart får lidt ro på.
Anmeld
Citér