Buler på halsen 4 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

497 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. januar

Anonym trådstarter

Jeg har skrevet her før, om med det længe siden. 

Psykisk er jeg ikke altid i balance, det skyldes vores søns start på livet. Han blev født med en alvorlig misdannelse som på trods af misdannelsens synlighed var tydelig. 

Det gav mig et enorm mistillids forhold til sundhedsvæsenet. Jeg er altid i alarmberedskab omkring vores søn. Han fik en operation da han var halvandet og siden har der ikke været noget ift det. 

Men... Han har siden han var et par år haft en bule på sin hals, og nogle gange også en på den anden side. Egen læge har aldrig været bekymret for det og ØNH læge har også scannet den ene i den side som altid er synlig og sagt det ikke er noget vi skal bekymre os om men accepterer er en del af ham. 

Men jeg får det fysisk dårligt hver gang jeg ser de buler. Jeg får koldsved og svært ved at trække vejret. 

Hvad hvis sundhedsvæsenet tager fejl igen. 

Dengang han blev født var det kun mig der så hans "fejl" og råbte så højt jeg kunne for hjælp! Men på trods af sundhedsplejersker, indlæggelse ved fødslen og utallige læger på hospitalet de første 2 uger, sygeplejersker og egen læge og skift af egen læge, skulle der et opkald til riget til før vi fik hjælp. 

Jeg er SÅ bange for historien gentager sig nu, bare med de her buler. jeg er i et behandlingsforløb i psykiatrien, men de er meget længere om at sætte et forløb igang end jeg havde regnet med. 

Hvad gør jeg?

Skal vi søge privat læge for at få ham tjekket?

Eller skal jeg virkelig til at acceptere de buler og leve med de er der det så svært at leve i. Ville ønske jeg kunne fjerne dem. 

Tør ikke bade vores søn, (gør det når jeg skal og far ikke er hjemme), tør ikke se under hans arme, for hvad hvis der er flere buler jeg ser men andre måske ikke ser. ? Jeg kan simpelthen ikke leve sådan her. 

Er så sikker på jeg ender med at miste ham, at det nærmere er spørgsmål om hvornår end om det sker for mig. Det simpelthen for hårdt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har skrevet her før, om med det længe siden. 

Psykisk er jeg ikke altid i balance, det skyldes vores søns start på livet. Han blev født med en alvorlig misdannelse som på trods af misdannelsens synlighed var tydelig. 

Det gav mig et enorm mistillids forhold til sundhedsvæsenet. Jeg er altid i alarmberedskab omkring vores søn. Han fik en operation da han var halvandet og siden har der ikke været noget ift det. 

Men... Han har siden han var et par år haft en bule på sin hals, og nogle gange også en på den anden side. Egen læge har aldrig været bekymret for det og ØNH læge har også scannet den ene i den side som altid er synlig og sagt det ikke er noget vi skal bekymre os om men accepterer er en del af ham. 

Men jeg får det fysisk dårligt hver gang jeg ser de buler. Jeg får koldsved og svært ved at trække vejret. 

Hvad hvis sundhedsvæsenet tager fejl igen. 

Dengang han blev født var det kun mig der så hans "fejl" og råbte så højt jeg kunne for hjælp! Men på trods af sundhedsplejersker, indlæggelse ved fødslen og utallige læger på hospitalet de første 2 uger, sygeplejersker og egen læge og skift af egen læge, skulle der et opkald til riget til før vi fik hjælp. 

Jeg er SÅ bange for historien gentager sig nu, bare med de her buler. jeg er i et behandlingsforløb i psykiatrien, men de er meget længere om at sætte et forløb igang end jeg havde regnet med. 

Hvad gør jeg?

Skal vi søge privat læge for at få ham tjekket?

Eller skal jeg virkelig til at acceptere de buler og leve med de er der det så svært at leve i. Ville ønske jeg kunne fjerne dem. 

Tør ikke bade vores søn, (gør det når jeg skal og far ikke er hjemme), tør ikke se under hans arme, for hvad hvis der er flere buler jeg ser men andre måske ikke ser. ? Jeg kan simpelthen ikke leve sådan her. 

Er så sikker på jeg ender med at miste ham, at det nærmere er spørgsmål om hvornår end om det sker for mig. Det simpelthen for hårdt.

Har lægen ikke sagt hvad det er? Lyder umiddelbart som hævede lymfeknuder. Dem får min datter også. Hun et født med immundefekt, så da hun var helt lille, så de ret voldsomt ud, nærmest som golfkugler. Det er knap så meget i dag. Jeg fik dem åbenbart også som lille, bare endnu større, jeg var også meget syg, og født med samme immundefekt. Men kan det tænkes, at det er hans lymfeknuder? For så er det altså ikke farligt, kan bare indikere, at han er i gang med at bekæmpe noget virus/infektion.

Anmeld Citér

20. januar

Anonym

Jeg har selv store buler på min hals og fik dem også scannet, fordi lægen mente at det var det eneste der kunne slå min bekymring ned, selv om de sagde at det var ufarligt. Det er ca. 15 år siden, jeg har dem stadigvæk, men fejler intet. Så tænker at du bare skal slappe af, hvis du kan

Anmeld Citér

20. januar

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har lægen ikke sagt hvad det er? Lyder umiddelbart som hævede lymfeknuder. Dem får min datter også. Hun et født med immundefekt, så da hun var helt lille, så de ret voldsomt ud, nærmest som golfkugler. Det er knap så meget i dag. Jeg fik dem åbenbart også som lille, bare endnu større, jeg var også meget syg, og født med samme immundefekt. Men kan det tænkes, at det er hans lymfeknuder? For så er det altså ikke farligt, kan bare indikere, at han er i gang med at bekæmpe noget virus/infektion.

Jo alle siger det er lymfeknuder. 

Men de gør mig bange. Det trøster mig lidt (faktisk meget), at hører du og dit barn også har haft hævede lymfeknuder. Kender ingen som har eller har haft det samme som vores søn.  

Den defekt han er født med kan godt have indvirkning på immunsystemet. Han var også meget og ofte (oftere) syg end andre da han var mindre. 

Lægen sagde også til os, af hvis det f.eks. var kræft han havde, ville de ikke være synlige i perioder men konstant og blive værre og flere. Det nok desværre ikke det rigtige at sige til en som mig, for nu jeg bange for det. Helt enormt bange for det. Ved han mente det godt. 

Nen det at der nu er en i hver side gør mig endnu mere bange. På trods af ønh læge scannede i den ene side og ikke var urolig.

Anmeld Citér

20. januar

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Min ældste (8 år) har også en bule på siden af halsen som kommer og går, og kan være virkelig stor i perioder. Her siger lægen også at det er en lymfeknude. Han har også en i armhulen som kommer og går. 

Så der er andre med samme symptomer

Anmeld Citér

20. januar

Anonym

Min datter er sund og rask men har også meget store lymfeknuder på halsen, især den ene side og de bliver større når hun er sløj. Vi fik dem også ultralydscannet og de viste ikke noget farligt. Jeg kan også godt blive meget bekymret over det men de mindskes altid igen og det beroliger mig. Det lyder rigtig hårdt sådan som du har det  

Anmeld Citér

20. januar

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Min søns ene lymfeknude på nakken lige under øret kan man næsten altid se. Og hvis han er syg så er den kæmpe stor. Det er helt normalt og ufarligt. Min venindes datter har også to synlige lunger samme sted.

Fik af vide at det kan nogle gange være typisk for atopiske børn, hvilket min søn er. Altså har haft børneeksem, lidt af astmatisk bronkitis og har nu kun en smule allergi. Men du skal, som du ved, have endnu mere hjælp til din angst. Kan godt huske dig fra tidligere tråde, og jeg synes det er synd for dig du har det så slemt. 

Anmeld Citér

20. januar

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar. Det beroliger mig en smule at hører andre har samme erfaringer og stoler på sundhedsvæsenets vurderinger.

Det så svært at få min hjerne til at acceptere, at jeg ikke skal lede efter sygdom hos ham efter vores start og ved godt det nok er mig ikke ham der er syg. Men har altid den stemme der siger "hvad nu hvis..." "Hvad nu hvis historien gentager sig, og denne gang mere alvorligt og ingen opdager det!" Og det skræmmer mig så meget.  

Anmeld Citér

21. januar

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Hvad får du af hjælp til din angst? 

Jeg har også ofte den der "hvad nu hvis"-tanke, men jeg ved også, at jeg ikke må lade frygten styre det hele.. Jeg ved, at det er hammer svært, men det er også synd, hvis det ender med, at du hæmmer din søn eller ender med at give ham samme frygt.. Og det er også synd, at du går og lider så meget

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.