Anonym skriver:
Jeg ligger i skilsmisse med min (ex) mand gennem 20+ år.
Set i bakspejlet har det været et frygteligt ægteskab, der har kostet mig min værdighed. Han var utro igennem alle årene. Løj om det, gav mig skylden for det osv. Igennem årene holdt ham mere og mere op med at skjule det, og med tiden blev det unormale mit nye normale.
Jeg ved faktisk ikke helt hvad det skete med mig. Men en dag hvor jeg igen havde fundet ud af at han var på dame besøg, smed jeg ham ud! Bad ham om at blive væk. Det var somom grænsen var nået. Jeg var vred og bitter. Jeg vågnede ligesom op, og indså at det aldrig var mig han ville.
Det eneste gode i det ægteskab er vores børn der alle næsten er voksne.
Jeg har fået en lejlighed, er kommet godt på plads og bor med de 2 yngste. De øvrige er fløjet fra reden for længst.
Skilsmissen er ikke afsluttet endnu, da vi(læs han) ikke kan blive enige om bodelingen mv. Han tænker kun på den økonomiske del, og tager ikke aktivt kontakt til han unger. Han bor næsten med hende han sidst var utro med, og det gør ondt og tænke på hvad han ikke gør bag hendes ryg!
Nå men det har kostet mit selvværd og min selv forståelse og nej, jeg har ikke mulighed for at betale for hjælp til dette.
Jeg er så usikker og føler at alle mænd er uhyrer, der kun tænker med en ting. Føler ikke jeg kan stole på dem, og føler altid at de har en bagtanke ved hver samtale.
Men jeg savner en jeg kan stole på!! En fortrolig. Har mange veninder, men mangler manden der vil mig det bedste.
Hvor finder jeg ham?? Hvordan gør jeg? Er jeg god nok? Er der overhovedet nogle mænd der vil mig? Jeg er også for grim og Ingens type? Hvordan ved jeg om en mand har reelle henseende? Hvordan dater man? Har jeg noget jeg kan snakke med en mand om og evt hvad?
Jeg er SÅ usikker på mig selv!! Hvordan arbejder jeg med det - på en gratis virksom måde??
Din historie minder lidt om min.
lad mig starte med at sige: Han findes! Ham som vil DIG og opfører sig ordentligt. Kort sagt - ægte kærlighed kan findes! 
Jeg har selv en forhistorie med utroskab og gaslighting m.m.
Jeg datede og sås med andre efterfølgende. Havde samme holdning som dig - stolede ikke på nogen! Og så de fleste mænd som nogle svin, for jeg var aldrig blevet bekræftet i andet.
En dag mødte jeg en gut som egentlig bare startede med at være sådan lidt for sjov og vi sås nogle gange. Efter lidt tid kunne jeg godt mærke jeg synes han var sød og han synes det samme som mig. Her 2 år efter sidder jeg med vores lille datter og er helt igennem lykkelig
Jeg havde helt klart nogle ting jeg personligt selv skulle arbejde med og som jeg var helt ærlig omkring fra start ift. tillid osv. Vi vidste begge hvad vi gik ind til og det tror jeg var mega vigtigt, så man sammen kan opbygge noget godt.