Anonym skriver:
Jeg ligger i skilsmisse med min (ex) mand gennem 20+ år.
Set i bakspejlet har det været et frygteligt ægteskab, der har kostet mig min værdighed. Han var utro igennem alle årene. Løj om det, gav mig skylden for det osv. Igennem årene holdt ham mere og mere op med at skjule det, og med tiden blev det unormale mit nye normale.
Jeg ved faktisk ikke helt hvad det skete med mig. Men en dag hvor jeg igen havde fundet ud af at han var på dame besøg, smed jeg ham ud! Bad ham om at blive væk. Det var somom grænsen var nået. Jeg var vred og bitter. Jeg vågnede ligesom op, og indså at det aldrig var mig han ville.
Det eneste gode i det ægteskab er vores børn der alle næsten er voksne.
Jeg har fået en lejlighed, er kommet godt på plads og bor med de 2 yngste. De øvrige er fløjet fra reden for længst.
Skilsmissen er ikke afsluttet endnu, da vi(læs han) ikke kan blive enige om bodelingen mv. Han tænker kun på den økonomiske del, og tager ikke aktivt kontakt til han unger. Han bor næsten med hende han sidst var utro med, og det gør ondt og tænke på hvad han ikke gør bag hendes ryg!
Nå men det har kostet mit selvværd og min selv forståelse og nej, jeg har ikke mulighed for at betale for hjælp til dette.
Jeg er så usikker og føler at alle mænd er uhyrer, der kun tænker med en ting. Føler ikke jeg kan stole på dem, og føler altid at de har en bagtanke ved hver samtale.
Men jeg savner en jeg kan stole på!! En fortrolig. Har mange veninder, men mangler manden der vil mig det bedste.
Hvor finder jeg ham?? Hvordan gør jeg? Er jeg god nok? Er der overhovedet nogle mænd der vil mig? Jeg er også for grim og Ingens type? Hvordan ved jeg om en mand har reelle henseende? Hvordan dater man? Har jeg noget jeg kan snakke med en mand om og evt hvad?
Jeg er SÅ usikker på mig selv!! Hvordan arbejder jeg med det - på en gratis virksom måde??
Hvis jeg må give dig et godt råd så er det at holde en pause fra dating livet lige nu.
Dette er sagt i den bedste mening, men jeg taler også af erfaring når jeg siger at datinglivet kan være hårdt og brutalt og det kan også give en nogle knæk. Det har man måske ikke brug for når man allerede som dig er i knæ.
Du siger selv at du føler dig usikker og at alle mænd er uhyrer. Den følelse vil helt sikkert afspejle sig når du skal ud på dating markedet. Du vil se spøgelser alle steder.
Jeg synes du skal bruge noget tid på egen omsorg
tage dig kærlig af dig selv. Gøre en masse gode ting for dig selv, måske endda prøve at få et par tider ved psykolog (det er i den grad også egen omsorg)
Jeg tale af erfaring. Jeg har været single i 3½ år og mit sidste forhold endte meget voldsomt med retssager og en fængselsdom til ham. Efterfølgende mente jeg helt seriøst at ALLE mænd var nogle svin! Og hvis jeg var på date med nogen så jeg røde flag overalt! Jeg tog det også meget personligt hvis de ikke ville noget med mig. Jeg var slet ikke klar til det som datinglivet også indeholder, afslag, ghosting, fake profiler, selvfede mænd mm. Det er først nu efter 3½ år og et år i terapi at jeg føler mig selvsikker nok og hviler nok i mig selv, til at jeg har lyst til at finde kærligheden igen. Men jeg forstår godt du savner en at være fortrolig med, en du kan stole på. Men det du skal lære nu, er at stole på dig selv, elske dig selv og ikke mindst kunne være glad i dit eget selskab. Når du kan det så tænker jeg nok kærligheden skal komme til dig.