Råd til tandlæge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.896 visninger
28 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. november 2024

Anonym trådstarter

Hej! 

Jeg har sat mig for, at mit mål for 2024 må være at komme til tandlæge, da jeg ikke har været afsted siden 2015. Er så flov over det

Men jeg har knækket/tabt en del overmundstænder i kindbenene og jeg har efterhånden svært ved at spise Og jeg er altså kun 37 år. 

Så nu skal det laves. Men jeg ved også godt, at det bliver en dyr fornøjelse, så jeg kan slet ikke se mig ud af hvordan jeg skal kunne betale for det?! Jeg er medlem af sygesikring Danmark, så får lidt derfra jo. Men jo slet slet ikke nok. 

Så hvad gør jeg? Jeg vil bruge Godt Smil. Skal jeg tage et lån? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2024

Anonym

Har du ikke nogle ting du kan sælge som du alligevel ikke bruger

Anmeld Citér

14. november 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har du ikke nogle ting du kan sælge som du alligevel ikke bruger

Overhovedet ikke. Jeg ejer ikke noget af værdi desværre. 

Anmeld Citér

14. november 2024

Anonym

Anonym skriver:

Hej! 

Jeg har sat mig for, at mit mål for 2024 må være at komme til tandlæge, da jeg ikke har været afsted siden 2015. Er så flov over det

Men jeg har knækket/tabt en del overmundstænder i kindbenene og jeg har efterhånden svært ved at spise Og jeg er altså kun 37 år. 

Så nu skal det laves. Men jeg ved også godt, at det bliver en dyr fornøjelse, så jeg kan slet ikke se mig ud af hvordan jeg skal kunne betale for det?! Jeg er medlem af sygesikring Danmark, så får lidt derfra jo. Men jo slet slet ikke nok. 

Så hvad gør jeg? Jeg vil bruge Godt Smil. Skal jeg tage et lån? 

Er lidt i samme situation, kommunen har sagt nej til at hjælpe, så er nød til at tage det lidt efter lidt, når der er lidt penge igen, det betyder så jo bare, at mine tænder bliver dårligere og dårligere, som tiden går

Anmeld Citér

14. november 2024

Anonym

Du må ud og tjene ekstra. Få ekstra timer eller job nr to. 

At tage lån er selvfølgelig slet ikke en anbefaling nogen burde gå med. Medmindre du har en masse friværdi stående. Men når du siger du intet hat af værdi, så er det nok ikke tilfældet. 

Kan du sælge din bil? Bruge cykel i stedet eller finde en brugt billig. 

Aflæg tandlægen et besøg og få en vurdering af omfanget. Også økonomisk. Så du ved hvad du skal gå efter. Der er stor forskel på 8.000kr og 50.000. 

Det er hård kost at spare mange penge op. Men der er kun en vej frem. Og tænker dine tænder er, nu i hvertfald, noget vigtigere end meget andet. 

Anmeld Citér

14. november 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Mange tandlæger tilbyder afbetaling på regningen. Det vil jeg klart anbefale frem for at lade være med at gå til tandlægen. 

Anmeld Citér

14. november 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Godtsmil har ikke afdragsordning, men det har andre tandlæger. Så undersøg lige om du måske skal skifte tandlæge, selvom godtsmil er billige.

Du må jo tage det der skal laves lidt ad gangen, måske kan du søge enkeltydelse til tandbehandling det kommer an på din økonomi ☺️

Anmeld Citér

14. november 2024

Anonym

Sparer op som alle andre

Anmeld Citér

14. november 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er lidt i samme situation, kommunen har sagt nej til at hjælpe, så er nød til at tage det lidt efter lidt, når der er lidt penge igen, det betyder så jo bare, at mine tænder bliver dårligere og dårligere, som tiden går

Ja nemlig. Hvordan vil du bære dig ad?

Anmeld Citér

14. november 2024

Anonym trådstarter

Solsikke9 skriver:

Godtsmil har ikke afdragsordning, men det har andre tandlæger. Så undersøg lige om du måske skal skifte tandlæge, selvom godtsmil er billige.

Du må jo tage det der skal laves lidt ad gangen, måske kan du søge enkeltydelse til tandbehandling det kommer an på din økonomi ☺️

Ja ok. Jeg må se om der er nogen tandlæger i byen der kan lave afdragsordning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.