Min barn bliver ikke inviterer med..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2024

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Fortvivlet skriver:

Men det er vel ret vigtigt også at inviterer dem man ikke lige leger med, kunne jo være man fandt ud af at de faktisk var meget søde og derved åbnede op for nye relationer.

I min drengs klasse inviterer vi alle og ja min dreng har også sagt en enkelt gang at han ikke gad. Der har vi så fået en snak om hvis det nu var omvendt og de andre sagde at de ikke gad, altså man kan godt gå til fødselsdag og være deltagende for at fødselaren får en god dag og ikke kun for ens egen skyld, det er da en vigtig del af børns dannelses proces.

Jeg må ærligt indrømme at jeg slet ikke forstår din tankegang og her er det egentlig ikke så meget "hvad med det barn som aldrig bliver inviteret" men mere at man er åben overfor alle og alle har gode egenskaber de kan bidrage med. 

Så du ville hellere at dit eget barn oplever at blive udelukket og have en dårlig dag på sin fødselsdag end at det føler sig hørt om hvem det har positive relationer med?

I den klasse hvor jeg inviterede alle var der flere drenge der til daglig mobbede mit barn som jeg netop tænkte måske ville få et andet syn hvis de nu kom med.. men nej det fortsatte også til festen og bagefter var det med referencer til det de ikke synes var sjovt ved festen..

mine erfaringer kommer fra at hae prøvet begge dele af og så vælger jeg mit eget barns tarv fremfor andre..

denne fødselsdag valgte barnet 3 som var helt nye i deres nye klasseopdelinger som der var en følelse af gerne at ville inkludere i fællesskabet med de få tætte venner der er.. så der var i alt 8 børn og det var fantastiskt..

på børnehaveniveau som TS taler om har jeg ikke oplevet at der var forventning om sammenkomster og hvis der har været noget så er det ikke noget mine børn har oplevet som været udelukket fra..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.