Påklædning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2024

drabo

Profilbillede for drabo

Man laver ikke den slags aftaler omkring hvordan den anden skal se ud - eller jo i bøger og der gerne nogen omkring folk der lever i forhold med dominerende partnere.

Det lyder så usundt - at i lavede en aftale om at du ville gå i det tøj (ikke som ser godt ud), men som han definerer som seende godt ud. Indgik det i aftalen at han så også ville gå i det tøj som du bestemmer? Det lugter af kontrol og at han selv ikke kan se noget galt i den aftale skriger flygt før det er for sent.

I et sundt og ligeværdigt forhold har man ikke aftaler om at den ene person skal klæde sig som den anden finder flot - man klæder sig som man lyster og måske gør man indimellem noget fordi man ved den anden godt kan lide det, selvom man måske ikke helt selv syntes det er det fedeste - men ikke fordi man har aftalt det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2024

Anonym trådstarter

Man laver ikke den slags aftaler omkring hvordan den anden skal se ud - eller jo i bøger og der gerne nogen omkring folk der lever i forhold med dominerende partnere.

Det lyder så usundt - at i lavede en aftale om at du ville gå i det tøj (ikke som ser godt ud), men som han definerer som seende godt ud. Indgik det i aftalen at han så også ville gå i det tøj som du bestemmer? Det lugter af kontrol og at han selv ikke kan se noget galt i den aftale skriger flydt, før det er sendt.

I et sundt og ligeværdigt forhold har man ikke om at den ene person skal klæde sig som den anden finder flot - man klæder sig som man lyster og måske gør man indindimellem noget fordi man ved den anden godt kan lide det, aftale man måske ikke helt selv syntes det er det fedeste - men ikke fordi man har aftalt det.

Jeg sagde klart fra igår hvilket resulterede i et kæmpe skænderi. Jeg gik kun med til den aftale i sin tid da jeg følte mig tvunget til det. Det har jeg også nævnt men han lytter ikke. Jeg nævnte også over for ham, at jeg føler han har en magt over mig og jeg føler mig underkuet. Shit han blev rasende! Han vil nævne det for hans mor i weekenden, når hun kommer, da han mener, at hun skal vide, hvordan jeg i virkeligheden er. Jeg forklarer hende det bare som det er tænker jeg. Og han mener, at jeg lyver når nu jeg trækker “aftalen” tilbage i et skænderi og ikke når der er god ro og orden. 
Jeg er så depri i dag. Ked af det og magter ikke noget. Jeg begynder at blive tvivle på, om jeg mon var/er forkert på den…. Selvom mit rationelle jeg, at jeg ikke er forkert på at sige. Det går bare ud over alt og alle når vi er uvenner. Mit arbejde fordi jeg melder mig syg pga jeg ikke magter noget og vores børn da jeg ingen overskud har

Anmeld Citér

31. oktober 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Din sidste besked er virkelig alarmerende. Det er det oprindelige problem også.

TS du er i et forhold med psykisk vold. Sådan som din mand behandler dig, behandler man ikke andre mennesker. Han har nu nedbrudt dig så meget at du tvivler på dine egne følelser og fornemmelser. Du skal ikke gå men LØBE væk fra det der. Han har magt over dig og behandler dig respektløst og dårligt. Bringer sin mor ind i det så du kan få det dårligere med dig selv og mærke hvor forkert du er på den .. nej nej nej. Og nu må du sygemelde dig fra arbejde. 

kom væk og se dig ikke tilbage. Han nedbryder dig. Du er IKKE forkert på den! 
det er bedre at være alene end at få sin frihed begrænset så meget og være sammen med sådan en tosse.

Og overvej terapi, så du kan få noget hjælp og støtte. Gå på opdagelse i hvorfor du er i et forhold med en mand som ikke elsker eller respekterer dig som person. 

Anmeld Citér

31. oktober 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg sagde klart fra igår hvilket resulterede i et kæmpe skænderi. Jeg gik kun med til den aftale i sin tid da jeg følte mig tvunget til det. Det har jeg også nævnt men han lytter ikke. Jeg nævnte også over for ham, at jeg føler han har en magt over mig og jeg føler mig underkuet. Shit han blev rasende! Han vil nævne det for hans mor i weekenden, når hun kommer, da han mener, at hun skal vide, hvordan jeg i virkeligheden er. Jeg forklarer hende det bare som det er tænker jeg. Og han mener, at jeg lyver når nu jeg trækker “aftalen” tilbage i et skænderi og ikke når der er god ro og orden. 
Jeg er så depri i dag. Ked af det og magter ikke noget. Jeg begynder at blive tvivle på, om jeg mon var/er forkert på den…. Selvom mit rationelle jeg, at jeg ikke er forkert på at sige. Det går bare ud over alt og alle når vi er uvenner. Mit arbejde fordi jeg melder mig syg pga jeg ikke magter noget og vores børn da jeg ingen overskud har

Man laver ikke sådanne aftaler hvis man er normale og velfungerende mennesker, det er altså ikke normalt ?

Og så vil han sladder til hans mor ? Øh for det første hvad skal hans mor gøre ved det og for det andet bakker hun ham højst sandsynligt ikke op, medmindre det er der han har det fra

Anmeld Citér

31. oktober 2024

Anonym

Anonym skriver:

Da jeg som ung var i et forhold med psykisk vold, der tyede han også til sin farmor (sin mor i dit tilfælde). Han havde et meget tæt forhold til farmoren og hun var 100% på hans side. Hun gav mig en skideballe af dimensioner og fik mig til at føle mig endnu mindre end jeg gjorde i forvejen. 

Det er SÅ forskruet en verden, når den man egentlig elsker, manipulerer og indirekte bestemmer ALT. 

Jeg vidste ikke det var psykisk vold, før jeg var ude af det. 

Tag dine børn og forlad ham. Se dig aldrig tilbage. 

Mødrehjælpen kan hjælpe og vejlede. 

Anmeld Citér

31. oktober 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Han mener vi havde en aftale og jeg accepterede aftalen om at gå i tøj der ser godt ud på mig og som gør noget godt, men jeg kunne bare mærke i går, at det blev for meget for mig, for han var ikke engang kommet hjem fra arbejde i går, så bankede han på ruden fordi han så mig og kommenterede på mit tøj. 
Han ville gerne havde haft, at jeg skulle havde været kommet til ham i fred og ro og sagt, at den aftale vi lavede for noget tid siden kan jeg ikke være med til. Han mener ikke, at jeg i et skænderi kan trække en aftale tilbage. 

Men hvem siger at HAN skal bestemme hvad du ser godt ud i? Du er vel voksen og ved hvad du ser godt ud i. Du skal jo også føle dig tilpas. 

Som sagt, sig til ham han skal flette næbet og ikke bestemme hvad du skal gå i. 

Sikker på han havde brokket sig hvis du sagde noget om hans tøj. (At det skal du ikke bestemme) 

Anmeld Citér

31. oktober 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Sladre til sin mor? Er han 5 år gammel? 

Og I har børn? Du skal væk derfra. Dine børn skal IKKE vokse op med en far der kører deres mor sådan ned.. de skal se mor sige fra og vise at det IKKE er ok, for det er ABSOLUT ikke ok det han gør..

Anmeld Citér

1. november 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9
BAE skriver:

Sladre til sin mor? Er han 5 år gammel? 

Og I har børn? Du skal væk derfra. Dine børn skal IKKE vokse op med en far der kører deres mor sådan ned.. de skal se mor sige fra og vise at det IKKE er ok, for det er ABSOLUT ikke ok det han gør..

Præcis. Børnene lærer at sådan opfører man sig i et parforhold og vil selv risikere at få dysfunktionelle forhold senere i livet. 

Anmeld Citér

1. november 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg bliver mere og mere bekymret, jo mere du skriver. Hvad ligner det, at voksne mennesker laver “aftaler” om hvad hinanden skal/må have på? Og blandet deres forældre ind i de absurde diskussioner? Og hvorfor i al verden skulle du nedværdige dig til at forklare din svigermor noget som helst hvad det angår, det rod er da din mands egen rodebutik?

Jeg bliver også ganske bekymret på dine børns vegne - de ser deres mor være i så usundt et forhold, at hun må sygemelde sig fra arbejde? Det forekommer helt ude af proportioner og jeg tænker egentlig, at du med fordel må søge lidt vejledning, fx hos en terapeut, eller foreninger som Mødrehjælpen eller Lev Uden Vold…

Jeg ønsker dig held og lykke

Anmeld Citér

4. november 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Hvordan går det mon med dig, TS?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.