Påklædning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.170 visninger
19 svar
43 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. oktober 2024

Anonym trådstarter

Min kæreste har klare holdninger og meninger når det kommer til min påklædning. Jeg er ikke den tyndeste på jorden og har gode hofter og lår. Har samtidig tabt mig 10 kilo og holder vægten. 
Der er nogle beklædningsgenstande som han ikke vil have, at jeg skal have på. Det syntes jeg ikke, at han skal bestemme, så jeg går i det tøj jeg vil, da jeg syntes det er pænt og det ser pænt ud. Det resulterer i, at hvis vi skal nogen steder hen så nægter han at tage afsted. Eller siger, at jeg ikke skal med. 
Hjemme beder han mig tage det tøj af, som han ikke syntes om. 
Det gælder desuden også fodtøj. 

Det skaber dårlig stemning herhjemme og jeg vælger derfor at “give” mig så der kan komme ro på. 

Jeg bliver ked af det og føler mig på en måde fanget og underkuet hvis man kan sige det sådan. 

Hvad gør jeg? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2024

Anonym

Forlader ham. 

Anmeld Citér

30. oktober 2024

Imaong90

Profilbillede for Imaong90

Nu ved jeg ikke hvor længe i har været sammen eller om det kun er tøj han sådan er overfor. Men nogen mænd kan hurtigt finde på at går du med til tøjet så kommer der noget nyt han vil bestemme over. 
man skal gå på kompromis men man skal ikke undertrykke hvem man er. 

da jeg mødte min mand havde jeg 20 tatoveringer. Han sagde fra starten at de synes han ikke var pænt og han så helst ikke jeg fik flere ���� jeg sagde den del ofre jeg ikke. Jeg har fået 5 mere på de 3 år vi har været sammen og sørme ikke om han har fået en selv. 

man skal passe på med hvordan man er i starten i sit forhold er man en som hopper og springer for kæresten kan det blive svært at ændre det uden konflikter og ja der er desværre både mænd og kvinder hvis de får en del så ender de med at udnytte en da de ikke er vant til et nej. 

og ja man kan sige på en pæn måde at det tøj den anden ikke har på er pænt men nægte at tage med ud så havde jeg ikke skiftet. En ting er at hentyde til man ikke kan lide den andes tøj men det er meget langt at trække den at bestemme som han gør de følelser du har er klart du får og inden burde give en de følelser 

Anmeld Citér

30. oktober 2024

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg ville tage en alvorlig snak med ham om gensidig respekt i et parforhold. 

Spørge hvordan han ville have det , hvis du blandede dig i hans påklædning. 

Min mand har også tøj, som vi begge ved jeg hader, men om jeg nogensinde ville bestemme om ham måtte gå i det. Og han skulle lige prøve det på mig.

Problemet for mig ligger ikke i, at han udtrykker sin mening,  han må gerne syntes dit tøj er grimt, men at du skriver det giver dårlig stemning, hvis du ikke føjer ham.

Anmeld Citér

30. oktober 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Forlader ham. 

Det var ordret hvad jeg tænkte, da TS sluttede med spørgsmålet “hvad gør jeg”! 

Til TS: Det er ikke et spørgsmål om at du føler dig fanget og undertrykt - du er helt reelt fanget og undertrykt, når du befinder dig i et forhold hvor din partner dikterer din påklædning med forbud eller psykisk afstraffelse.

Tænk over det: Vil du lære dine (fremtidige) børn, at deres (fremtidige) partnere havde ret til at opføre sig sådan overfor dem? Hvis svaret er nej, tror jeg også at du kender svarene omkring dit eget forhold. Det lyder ekstremt usundt. 

Anmeld Citér

30. oktober 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Løb væk og se dig ikke tilbage.

Det skal han da slet ikke bestemme, det lyder meget usundt 

Anmeld Citér

30. oktober 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Min kæreste har klare holdninger og meninger når det kommer til min påklædning. Jeg er ikke den tyndeste på jorden og har gode hofter og lår. Har samtidig tabt mig 10 kilo og holder vægten. 
Der er nogle beklædningsgenstande som han ikke vil have, at jeg skal have på. Det syntes jeg ikke, at han skal bestemme, så jeg går i det tøj jeg vil, da jeg syntes det er pænt og det ser pænt ud. Det resulterer i, at hvis vi skal nogen steder hen så nægter han at tage afsted. Eller siger, at jeg ikke skal med. 
Hjemme beder han mig tage det tøj af, som han ikke syntes om. 
Det gælder desuden også fodtøj. 

Det skaber dårlig stemning herhjemme og jeg vælger derfor at “give” mig så der kan komme ro på. 

Jeg bliver ked af det og føler mig på en måde fanget og underkuet hvis man kan sige det sådan. 

Hvad gør jeg? 

Du skriver selv at han ikke skal bestemme hvad du går. Så det fortæller du ham, ellers kan han noget så pænt finde hoveddøren. 

Vil ikke med fordi du har det tøj på, som du har det godt i? Hvad er han 3 år gammel? 

Bed ham holde sit kæft omkring dit tøj. Og kan han ikke finde ud af det, så overvej om du vil være sammen med en der kontrollere dit tøj og opfører sig som et barn. 

Anmeld Citér

30. oktober 2024

Ekko

Profilbillede for Ekko
BAE skriver:

Du skriver selv at han ikke skal bestemme hvad du går. Så det fortæller du ham, ellers kan han noget så pænt finde hoveddøren. 

Vil ikke med fordi du har det tøj på, som du har det godt i? Hvad er han 3 år gammel? 

Bed ham holde sit kæft omkring dit tøj. Og kan han ikke finde ud af det, så overvej om du vil være sammen med en der kontrollere dit tøj og opfører sig som et barn. 

Jeg tænker lidt det samme "Hvor gammel er han?" Jeg har ikke selv haft kærester, der ville blande sig i sådan noget siden jeg var teenager. Der er det stadig ikke acceptabel opførsel, men kan dækkes ind under, at man er ung/usikker/umoden. Men når man er voksen opfører man sig ikke sådan, og jeg er enig med hende, der skriver, st hvis du giver efter angående tøjet, så kan der komme flere ting, hvor han vil bestemme. Det tror jeg også. Desværre 

Anmeld Citér

30. oktober 2024

Anonym

Beklager hvis jeg tager fejl, men har du ikke tidligere skrevet nærmest præcis samme opslag, hvor din mand ikke kunne lide dine bukser, og ville ikke have du tog dem på? Der var også noget med make-up.. 

Men jeg forstår nok ikke helt problematikken, eller rettere så synes jeg det er trist, at du har brug for at spørge. Du er din egen person, med egen smag i tøj og alt mulig andet. Det er da ligegyldigt med hvad han mener. Eller er du bekymret for han kigger andetsteds hen og evt. forlader dig hvis du ikke lever op til hans krav og føjer ham? Man kan ikke holde på nogen der egentlig ikke vil være der, og ikke vil dig 100% og hele tiden, uanset hvordan du f.eks. klæder dig. Og man kan ikke leve sit eneste liv for en anden og føje en anden, livet er aaaalt for kort til det. Så slip ham hellere fri. Start med at sige han skal klappe i, elsk dig selv højere end manden, som ud fra din beskrivelse, ikke får dig til at føle dig endnu smukkere og gladere. Der er mænd der vil kigge på dig og få dig til at føle dig som om du er det mest fantastiske i verden, uanset hvordan du ellers ser ud, fordi de elsker dig og er forelskede I dig. 

Anmeld Citér

31. oktober 2024

Anonym trådstarter

Han mener vi havde en aftale og jeg accepterede aftalen om at gå i tøj der ser godt ud på mig og som gør noget godt, men jeg kunne bare mærke i går, at det blev for meget for mig, for han var ikke engang kommet hjem fra arbejde i går, så bankede han på ruden fordi han så mig og kommenterede på mit tøj. 
Han ville gerne havde haft, at jeg skulle havde været kommet til ham i fred og ro og sagt, at den aftale vi lavede for noget tid siden kan jeg ikke være med til. Han mener ikke, at jeg i et skænderi kan trække en aftale tilbage. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.