Far og jeg har tre børn.
Vi skal i frh inden året er omme.
Far fortæller mig at vi bl.a. skal snakke om opdragelse af børnene, sætte grænser, sund varieret kost, motion især for den store på 12 og at han vil have børnene mere.
Jeg føler jo at jeg skal forsvare mig.
Børnene kommer hjem og fortæller næsten hver anden week, når de kommer hjem, at far siger, at herhjemme spiser vi ikke sundt, at de har stinke sko, og han siger til vores søn på 12 år at han er i dårlig form.
Far mener også at børnene ikke er opdraget og opføre sig pænt.
Far siger som skrevet ovenover, at vores søn på 12 år er i dårlig form. Vores søn kom hjem efter samvær og sagde at far havde sagt det og spurgte mig om han var i dårlig form og han sagde at han gerne ville begynde at løbe og træne lidt. Han takker nogle gange nej til en sodavand med sukker og tager fx den uden sukker. Fair nok men der er bare flere ting end bare denne, jeg lægger mærke til. Jeg har også lagt mærke til at min søn på 12 år er ked af det over, at far fortæller ham, at han er i dårlig form.
Vores søn går til sport hver mandag.
Han gik også til sport to andre dage om ugen, men er lige stoppet, til denne sport.
Han spiller fodbold med vennerne efterskole 1-2 gange om ugen alt efter vejr og selvf mest i sommers.
Både far og jeg er 180 høj og meget slanke. Alle vores tre børn er lige som os, meget slanke og dette gælder jo også vores søn.
Jeg har fortalt min søn mange gange, at det ikke passer at han er i dårlig form. At han er lige som han skal være og understreget flere gange som sagt, at han ikke er i dårlig form.
Jeg løber 3 km tre gange om ugen, efter job inden jeg henter børnene.
Min søn kom i denne uge og spurgte meget ind til det, og spurgte om han måtte løbe med.
Jeg er utrolig ked af, at han skal opleve, at hans far taler og fortæller den slags.
Herhjemme spiser vi forskelligt både sundt, almindeligt og pizza/mac d. Vi spiser ikke pizza osv hver uge.
Vi har herhjemme et almindeligt sundt forhold til slik, chokolade og chips mm.
Selvfølgelig elsker alle børn da slik men herhjemme får de det ikke hver dag. Men det er meget forskelligt.
Vores børn er som børn er, og lige som de skal være. De er tre og de laver ballade, opføre sig pænt, er søde gode og skønne lige som de skal være. Osv.
Børnehaven og skolen har aldrig nogensinde sagt noget mht at de skulle være uopdragne.
Selvfølgelig laver børn ballade nogle gange, det er normalt. Og det sker vel i alle børnefamilier. Og herhjemme sætter jeg også grænser og siger stop og nej.
Jeg føler jeg skal forsvare mig og jeg er bare ked af den opførsel.
Far vil også gerne have børnene til om mandagen og dette vil han også tale om i frh, men især den store har sagt til mig han ikke vil da jeg har talt med ham om det. Han ved at for mig er det helt iorden hvis han vil, men kan høre se og mærke på ham at han ikke vil.
Hertil morgen fortæller min yngste på 4 år, at fars kæreste siger at deres kanin lugter. Og ja alle kaniner og den slags dyr kan lugte men hvorfor siger man sådan noget til børnene?
Jeg er chokeret, trist og ærgerlig.
Hvad tænker i andre ang disse ord og meninger?