Vi skal i frh og

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2024

Anonym

Dårlig form har jo ikke nødvendigvis noget med vægt og usunde vaner at gøre , man kan da sagtens være tynd og i dårlig form, hvis far synes de skal være i god form, så må han jo ud og løbe med dem når han har samværd, det ville jeg da forslå?

Og så er det vel fair nok at være i dårlig form, vi skal vel ikke alle være topatleter 

Dårlig opdragelse er han jo også en del af, hør hvad han tænker på der ?

Lad vær med at se det som om du skal forsvarer dig, men se det som et samarbejde, hvor i fælles finder ud af hvordan i løser problemerne og om det overhovedet er et problem ����

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2024

Anonym

Minime2018 skriver:

Synes du bidrager til at det stikker af i en ukonstruktiv dialog nu. Uanset hvordan man selv vælger at gøre ift sukker, måden at give kritik på mm, så skal TS og faren til børnene her TALE sammen og finde en måde at samarbejde på, selvom det lyder til at blive svært da det nærmere lyder som om de har et virkelig anstrengt forhold.

At være forældre er et samarbejde. Man kan og må godt være forskellige, men børnene må aldrig blive taberne i forældrenes kamp om at holde på deres ret og holdninger. ALDRIG!!! 

Det var naturligvis ikke min hensigt at bidrage til en ukonstruktiv dialog. Men svarer såmænd bare på en anden persons kommentarer til det jeg skrev.

Det første jeg spurgte TS om var også, hvordan hendes samarbejde med far er. Men er naturligvis enig i, at børn ikke skal være tabere i forældrenes kamp om ret. 

Anmeld Citér

28. oktober 2024

Anonym

IenFart skriver:

Her er vi nok mere enige og måske handler det om brugen af ord. Ja, kritik er en del af livet og der er mange måder at gøre det på. For mig hører kritik og børn i den alder ikke sammen. Kritik, og helst konstruktiv kritik, er noget som finder sted blandt voksne eller ældre teenagere. Når det handler om børn er det for mig et spørgsmål om at guide og vejlede. Det kan godt være det er to sider af samme sag og det kommer for mig i sidste ende helt ned til et spørgsmål om, hvordan det bliver leveret. Børn skal selvfølgelig have at vide hvornår deres adfærd er forkert eller uhensigtsmæssig men på en opbyggelig måde.

Nu har vi kun TS side af sagen, men her lyder faren temmelig direkte og anklagende i sin facon over for børnene og det får alt til at stritte på mig. Men vi kan da kun håbe det er mere moderat i virkeligheden.

Du har ret - her er vi enige :-).

Når jeg skriver om kritik er jeg jo på ingen måde fortaler for, at man ydmyger sine børn - men at man snakker med dem stille og roligt. Også om de svære ting. 

Ja, jeg håber også far har sagt det på en pæn måde

Anmeld Citér

28. oktober 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Syntes det en fantastisk idé at i skal derind for det lyder som om der er nogle ting i skal have udredt derinde, tror nok din eks får en chok for de ting han nævner er små ting som normalt ikke bliver diskuteret derinde som madvaner osv. 

Har du snakket med faren om hvad han mener med at jeres søn er i dårlig form? Tænker han er teenager og det nu de som regel begynder at sove længe og ikke vil så meget som før måske mener han at han er doven

Men det er stadig ikke en undskyldning for at snakke direkte nedladende over for jeres søn. Så vidt jeg ved har han nu medbestemmelse i samværet altså jeres søn da han er 12 år så hvis han giver udtryk for at han ikke vil være der en dag ekstra så kan det være de hører efter det derinde.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.