Hvordan ser i på dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2024

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Som flere skriver - spørg forældrene. Jeg ville intet have i mod det skete par gange for hyggens skyld, men helt generelt er det bevidst at jeg lader mine unger gå selv (de er 6 og 8) fra en tidlig alder, fordi jeg gerne vil lære dem at færdes selv og være uafhængige af at bil, få rørt sig lidt, osv. 

Som nævnt tidligere er der en grund til min søn ikke går selv. (Er lidt træt af insinueringerne om at min søn bør gå selv også som om han ikie får noget frisk luft eller motion fordi vi tager bilen) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2024

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Jeg trak også lidt på smilebåndet over “de mange syge mennesker”, (som tilsyneladende også er forældre og kører rundt og samler børn op med syge hensigter). Det vil være fejlplaceret at lægge sådanne frygtscenarier (som jo reelt ikke forekommer i Danmark og derfor ikke kan anses som en trussel) til grund for hvordan vi slipper børn ud i verden. Vi må hellere lære dem om, hvordan de opfører sig meningsfuldt og fornuftigt i et af de lande i verden, hvor det gudskelov er allersikrest at være barn Når det er sagt, vil jeg sætte pris på at en kammerats forældre lige hørte mig ad om det var okay, inden de systematisk samler mit barn op og kører - netop fordi det at ungerne selv går er et “aktivt tilvalg”…

Henviser til mit svar til mor og meget mere 

Anmeld Citér

24. oktober 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Tror du misforstår hvad jeg skriver. For jeg siger jo netop jeg ikke selv ville være bekymret for det hvis en forældre samlede mit barn op og tog ham med til skole. Men at jeg er bange for at andre forældre ville se mig som creepy hvis jeg gjorde det. 

og jeg synes på ingen måde det hverken er synd eller noget som helst at han går alene. 

Well, du formulerede det selv “netop pga så mange syge mennesker out there” - som om, det er faktuelt. Deraf min kommentar. 

Når du nu selv opfatter diverse indlæg som insinuationer om, at du ikke prioriterer, at din søn bevæger sig - så er det vel ikke så svært at forestille sig, at drengens forældre tilsvarende ville opfatte det som en insinuation af, at det er synd, han går selv? Det er præcis samme mekanisme. 

Anmeld Citér

24. oktober 2024

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Så mange syge mennesker er der nu ikke, og risikoen for, at der skulle ske ham noget “sygt” ved at blive transporteret af en (kendt) skolekammerats forældre er lig 0 - jeg håber ikke, at nogen helt alvorligt har dén frygt.

Hvis forældrene ikke er med på den, kunne det snarere handle om, at de opfatter det som et hint om, at du synes, det er synd eller risikabelt (trafikmæssigt), han skal gå selv. Men det kan du kun finde ud af ved at spørge dem. 

Nej, så mange er der heldigvis ikke. Men der skal også bare en enkel til. Jeg siger heller ikke noget om at der nødvendigvis vil ske noget ved at blive transporteret af en kendt skolekammeraters forælder. Jeg siger jeg gerne vil vide, at mit barn sætter sig ind i en bil hos nogen, og generelt hvor hun er henne når hun skal et sted hen. Hun ved, at hun ikke må sætte sig ind i nogens bil uden det er aftalt. Det er kun dejligt, at man kan leve helt uden frygt og bekymringer for de her ting. Men selv om det sker så sjældent, så sker det alligevel, og hvis jeg kan forhindre, at noget så frygteligt sker, som der skete med f.eks. hende den unge kvinde Mia, ved at lære mit barn om hvad der skete, og om aldrig at sætte sig ind i fremmedes biler (og andre forældre er også fremmede, før der er aftalt andet), så gør jeg det. Men andre gør jo som de finder bedst, og det er jo så fint.

Anmeld Citér

24. oktober 2024

Anonym trådstarter

Well, du formulerede det selv “netop pga så mange syge mennesker out there” - som om, det er faktuelt. Deraf min kommentar. 

Når du nu selv opfatter diverse indlæg som insinuationer om, at du ikke prioriterer, at din søn bevæger sig - så er det vel ikke så svært at forestille sig, at drengens forældre tilsvarende ville opfatte det som en insinuation af, at det er synd, han går selv? Det er præcis samme mekanisme. 

Hold da op hvor kan du twiste hvert ord der siges herinde. 
Det gider jeg sku ikk spilde min tid på. 
jeg har fået svar på hvad jeg spurgte om og har taget kontakt til forældrene. Som jeg så kan informerer om syntes det var en rigtig god ide fordi den eneste grund til at drengen går selv er fordi de ikke selv har mulighed for at følge ham. 

men det skal du vel nok også få twistet så du kan skyde på mig igen. Go ahead 

Anmeld Citér

25. oktober 2024

Anonym

Så mange syge mennesker er der nu ikke, og risikoen for, at der skulle ske ham noget “sygt” ved at blive transporteret af en (kendt) skolekammerats forældre er lig 0 - jeg håber ikke, at nogen helt alvorligt har dén frygt.

Hvis forældrene ikke er med på den, kunne det snarere handle om, at de opfatter det som et hint om, at du synes, det er synd eller risikabelt (trafikmæssigt), han skal gå selv. Men det kan du kun finde ud af ved at spørge dem. 

Jeg tænkte det samme i forhold til, at forældrene kan misforstå. At der skulle være noget galt med, at de lader deres søn gå når TS 's søn bliver kørt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.