Mor og meget mere skriver:
Så mange syge mennesker er der nu ikke, og risikoen for, at der skulle ske ham noget “sygt” ved at blive transporteret af en (kendt) skolekammerats forældre er lig 0 - jeg håber ikke, at nogen helt alvorligt har dén frygt.
Hvis forældrene ikke er med på den, kunne det snarere handle om, at de opfatter det som et hint om, at du synes, det er synd eller risikabelt (trafikmæssigt), han skal gå selv. Men det kan du kun finde ud af ved at spørge dem.
Nej, så mange er der heldigvis ikke. Men der skal også bare en enkel til. Jeg siger heller ikke noget om at der nødvendigvis vil ske noget ved at blive transporteret af en kendt skolekammeraters forælder. Jeg siger jeg gerne vil vide, at mit barn sætter sig ind i en bil hos nogen, og generelt hvor hun er henne når hun skal et sted hen. Hun ved, at hun ikke må sætte sig ind i nogens bil uden det er aftalt. Det er kun dejligt, at man kan leve helt uden frygt og bekymringer for de her ting. Men selv om det sker så sjældent, så sker det alligevel, og hvis jeg kan forhindre, at noget så frygteligt sker, som der skete med f.eks. hende den unge kvinde Mia, ved at lære mit barn om hvad der skete, og om aldrig at sætte sig ind i fremmedes biler (og andre forældre er også fremmede, før der er aftalt andet), så gør jeg det. Men andre gør jo som de finder bedst, og det er jo så fint.
Anmeld
Citér