Hvordan ser i på dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2024

Lomm

Profilbillede for Lomm
Anonym skriver:

1) Spørg forældrene. 

2) Herhjemme havde jeg nok sagt nej tak (mens min mand og barn klart havde trukket på skuldrene og tænkt ja tak). Jeg ville sige nej tak fordi der kun er 1km. Det er markant sundere at gå. At lære sit barn at hverdagsmotion er helt grundlæggende vigtigt, har jeg ansvaret for at lære mit barn. 

Du kunne også vende den om - hvad med at spørge nabodrengen om han ville gå sammen med din dreng  

Tanken er sød. Men jeg kan ikke helt se ideen i det. 

Helt enig, spørg forældrene.

Det kunne være min søn - han er 9, har 1,5 km i skole, og han skal gå selvom jeg da snildt kunne køre ham.

Frisk luft og motion er sundt - efter min mening direkte livsnødvendigt - så jeg ville sige pænt tak, men nej tak.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2024

Anonym trådstarter

Lomm skriver:

Helt enig, spørg forældrene.

Det kunne være min søn - han er 9, har 1,5 km i skole, og han skal gå selvom jeg da snildt kunne køre ham.

Frisk luft og motion er sundt - efter min mening direkte livsnødvendigt - så jeg ville sige pænt tak, men nej tak.

Det er også helt fair. Jeg spørger netop for at høre flere forskellige meninger  

men bryder mig ikke om insinuationerne om at min søn burde gå selv også blot fordi vi vælger bilen. 
men det er der mange årsager til 

Anmeld Citér

23. oktober 2024

Anonym

Jeg ville ikke bryde mig om at min datter satte sig ind i nogens bil uden at jeg ved det. Forældre eller ej. De syge mennesker derude bliver også tit selv forældre, her ikke ment dig, ts... Men det skulle helt klart aftales først forældrene imellem, at det er en mulighed hvis I ser ham på vejen.

Anmeld Citér

23. oktober 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ville ikke bryde mig om at min datter satte sig ind i nogens bil uden at jeg ved det. Forældre eller ej. De syge mennesker derude bliver også tit selv forældre, her ikke ment dig, ts... Men det skulle helt klart aftales først forældrene imellem, at det er en mulighed hvis I ser ham på vejen.

Forstår hvad du mener. Det er faktisk præcis den tanke jeg har om at jeg ville være bange for at de fandt det grænseoverskridende netop pga så mange syge mennesker out there. 

men er super taknemmelig for alle svarene her og vil helt klart skrive til drengens mor og spørger hende om hun vil være okay med det hvis vi ser han gå alene på vej til skole. 
nogle gange følges han med sin storebror andre gange er han på cykel. Så det er kun de dage hvor han går alene jeg tænker på.

Anmeld Citér

23. oktober 2024

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg stoler så absolut på klassekammeraters forældre, og har tit smidt et barn i en Christiania-cykel, fordi nogen har tilbudt på vejen (altså andre forældre). Det ville ikke genere mig det fjerneste.

Er i øvrigt personligt enig i, at børn har godt af frisk luft og at lære at gå/cykle selv, men det skal du ikke tage personligt - du ved bedst når det handler om dit barn, og der er meget stor forskel på hvad der er sikkert og trygt for 9-årige.

I det konkrete eksempel ville jeg nævne det en passant for mor/far og spørge om I må tage ham med, når I alligevel ser ham.

Anmeld Citér

23. oktober 2024

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Jeg stoler så absolut på klassekammeraters forældre, og har tit smidt et barn i en Christiania-cykel, fordi nogen har tilbudt på vejen (altså andre forældre). Det ville ikke genere mig det fjerneste.

Er i øvrigt personligt enig i, at børn har godt af frisk luft og at lære at gå/cykle selv, men det skal du ikke tage personligt - du ved bedst når det handler om dit barn, og der er meget stor forskel på hvad der er sikkert og trygt for 9-årige.

I det konkrete eksempel ville jeg nævne det en passant for mor/far og spørge om I må tage ham med, når I alligevel ser ham.

Tak

Anmeld Citér

24. oktober 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Som flere skriver - spørg forældrene. Jeg ville intet have i mod det skete par gange for hyggens skyld, men helt generelt er det bevidst at jeg lader mine unger gå selv (de er 6 og 8) fra en tidlig alder, fordi jeg gerne vil lære dem at færdes selv og være uafhængige af at bil, få rørt sig lidt, osv. 

Anmeld Citér

24. oktober 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Forstår hvad du mener. Det er faktisk præcis den tanke jeg har om at jeg ville være bange for at de fandt det grænseoverskridende netop pga så mange syge mennesker out there. 

men er super taknemmelig for alle svarene her og vil helt klart skrive til drengens mor og spørger hende om hun vil være okay med det hvis vi ser han gå alene på vej til skole. 
nogle gange følges han med sin storebror andre gange er han på cykel. Så det er kun de dage hvor han går alene jeg tænker på.

Så mange syge mennesker er der nu ikke, og risikoen for, at der skulle ske ham noget “sygt” ved at blive transporteret af en (kendt) skolekammerats forældre er lig 0 - jeg håber ikke, at nogen helt alvorligt har dén frygt.

Hvis forældrene ikke er med på den, kunne det snarere handle om, at de opfatter det som et hint om, at du synes, det er synd eller risikabelt (trafikmæssigt), han skal gå selv. Men det kan du kun finde ud af ved at spørge dem. 

Anmeld Citér

24. oktober 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Mor og meget mere skriver:

Så mange syge mennesker er der nu ikke, og risikoen for, at der skulle ske ham noget “sygt” ved at blive transporteret af en (kendt) skolekammerats forældre er lig 0 - jeg håber ikke, at nogen helt alvorligt har dén frygt.

Hvis forældrene ikke er med på den, kunne det snarere handle om, at de opfatter det som et hint om, at du synes, det er synd eller risikabelt (trafikmæssigt), han skal gå selv. Men det kan du kun finde ud af ved at spørge dem. 

Jeg trak også lidt på smilebåndet over “de mange syge mennesker”, (som tilsyneladende også er forældre og kører rundt og samler børn op med syge hensigter). Det vil være fejlplaceret at lægge sådanne frygtscenarier (som jo reelt ikke forekommer i Danmark og derfor ikke kan anses som en trussel) til grund for hvordan vi slipper børn ud i verden. Vi må hellere lære dem om, hvordan de opfører sig meningsfuldt og fornuftigt i et af de lande i verden, hvor det gudskelov er allersikrest at være barn Når det er sagt, vil jeg sætte pris på at en kammerats forældre lige hørte mig ad om det var okay, inden de systematisk samler mit barn op og kører - netop fordi det at ungerne selv går er et “aktivt tilvalg”…

Anmeld Citér

24. oktober 2024

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Tror du misforstår hvad jeg skriver. For jeg siger jo netop jeg ikke selv ville være bekymret for det hvis en forældre samlede mit barn op og tog ham med til skole. Men at jeg er bange for at andre forældre ville se mig som creepy hvis jeg gjorde det. 

og jeg synes på ingen måde det hverken er synd eller noget som helst at han går alene. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.