Hvordan ser i på dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.038 visninger
25 svar
23 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. oktober 2024

Anonym trådstarter

Der bor en dreng på den anden side af vores vej som går i klasse med mit barn. Har mødt hans mor et par gange og drengene er rigtig gode venner og leger tit i skole og klub. 

om morgenen ser vi ham nogle gange gå alene til skole mens vi kører i bil.

er det forkert at stoppe pp og tilbyde ham at køre med os? 
jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er at overskride en grænse eller ej. Så kunne godt bruge nogle andres synspunkter på det. 

personligt ville det ikke selv generer mig hvis en forælder jeg har mødt samlede min søn op og kørte ham i skole eller hjem så længe sikkerheden i bilen er i orden (altså en selepude) 

hvad tænker i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2024

Anonym

Anonym skriver:

Der bor en dreng på den anden side af vores vej som går i klasse med mit barn. Har mødt hans mor et par gange og drengene er rigtig gode venner og leger tit i skole og klub. 

jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er at overskride en grænse eller ej. Så kunne godt bruge nogle andres synspunkter på det. 

personligt ville det ikke selv generer mig hvis en forælder jeg har mødt samlede min søn op og kørte ham i skole eller hjem så længe sikkerheden i bilen er i orden (altså en selepude) 

hvad tænker i?

Start med at spørge drengens forældre. 
jeg ville ikke bryde mig om det som mor uden at du havde snakket med mig. Specielt med tanke på hvad nu hvis du kører galt. Nu kender jeg så også en der var i en bilulykke, så måske ville mit svar afspejle det. 
dernæst kommer det også an på hvor langt der er til skole samt hvor gammelt barnet er. 
så jeg ville gå i dialog med forældrene til drengen. 

Anmeld Citér

23. oktober 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Start med at spørge drengens forældre. 
jeg ville ikke bryde mig om det som mor uden at du havde snakket med mig. Specielt med tanke på hvad nu hvis du kører galt. Nu kender jeg så også en der var i en bilulykke, så måske ville mit svar afspejle det. 
dernæst kommer det også an på hvor langt der er til skole samt hvor gammelt barnet er. 
så jeg ville gå i dialog med forældrene til drengen. 

Det giver rigtig god mening. 
vi har lige knap 1 km til skolen. Ca 15 min gågang eller 5 minutter i bil. 
drengene er 9 år

Anmeld Citér

23. oktober 2024

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Jeg ville snakke med forældrene først

Anmeld Citér

23. oktober 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

hvad tænker i?

Hvad med at spørge moren om du kan tage ham med om morgenen? I stedet for bare at samle ham op. 

Anmeld Citér

23. oktober 2024

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Hvad med at spørge moren om du kan tage ham med om morgenen? I stedet for bare at samle ham op. 

Vi kører ikke på samme tidspunkt hver dag og nogle gange overnatter vi ikke hjemme. Så det er langt fra hver dag vi ser ham. Det er måske 1-2 gange om ugen.  

Anmeld Citér

23. oktober 2024

Anonym

1) Spørg forældrene. 

2) Herhjemme havde jeg nok sagt nej tak (mens min mand og barn klart havde trukket på skuldrene og tænkt ja tak). Jeg ville sige nej tak fordi der kun er 1km. Det er markant sundere at gå. At lære sit barn at hverdagsmotion er helt grundlæggende vigtigt, har jeg ansvaret for at lære mit barn. 

Du kunne også vende den om - hvad med at spørge nabodrengen om han ville gå sammen med din dreng  

Tanken er sød. Men jeg kan ikke helt se ideen i det. 

Anmeld Citér

23. oktober 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

1) Spørg forældrene. 

2) Herhjemme havde jeg nok sagt nej tak (mens min mand og barn klart havde trukket på skuldrene og tænkt ja tak). Jeg ville sige nej tak fordi der kun er 1km. Det er markant sundere at gå. At lære sit barn at hverdagsmotion er helt grundlæggende vigtigt, har jeg ansvaret for at lære mit barn. 

Du kunne også vende den om - hvad med at spørge nabodrengen om han ville gå sammen med din dreng  

Tanken er sød. Men jeg kan ikke helt se ideen i det. 

Jeg er ikke tryg ved at lade min dreng gå til skole alene endnu så det kommer ikke til at ske  

men jeg vil klart snakke med forældrene og høre om de er ok med det hvis vi ser ham om morgenen  

Anmeld Citér

23. oktober 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Det er da bare at høre forældrene ad om det er ok,at de gange i ser ham lige tilbyder ham at kører med.

Afhængig af Skolevej kunne det jo også være en god ide at de gik sammen

Anmeld Citér

23. oktober 2024

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Det er da bare at høre forældrene ad om det er ok,at de gange i ser ham lige tilbyder ham at kører med.

Afhængig af Skolevej kunne det jo også være en god ide at de gik sammen

Jeg vil skrive til forældrene og spørger

de skal over en meget stor trafikeret vej hvor der sker mange uheld så jeg er ikke tryg ved at lade ham gå selv endnu og han er ikke tryg ved at gå under tunellen når det er mørkt om morgenen så det kan ikk komme på tale endnu  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.