Anonym skriver:
Tak for at give jer tid til at svare mig 
Kan godt se de fleste ser det på en helt anden måde end jeg gør, så det giver stof til eftertanke.
Jeg er faktisk selv pædagog i en vuggestue, og har skiftet job nogle gange, så jeg ved godt hvordan det er at være ny og skulle hilse på en masse nye forældre. Det kan være svært at huske alle, men var jeg i tvivl gjorde jeg det igen. Og jeg gjorde mig meget umage med at hilse på de forældre hvis børn gik på min stue. At jeg ikke skulle hilse på de 4 sæt forældre hvis børn jeg skulle være primær på er helt utænkeligt for mig.
Da jeg tog min uddannelse for 10 år siden og var i min første praktik var jeg den aller første dag i børnehaven også ret nervøs og fik ikke hilst på et forældrepar. Jeg blev trukket til side af min vejleder og fik besked på at det var vigtigt at hilse pænt på alle forældre. Disse forældre gik ikke engang på den stue jeg skulle være på. Så ærligt troede jeg det var almindelig pli og noget man i hvert fald gik lært, men åbenbart ikke.
Men har det lidt bedre nu, efter jeres svar herinde. Kan jo være hun bare tænker som jer, at det ikke er så vigtigt.
Du holder dog alligevel fast i, at det må have været intentionelt fra hendes side - at hun tænkte, det ikke var så vigtigt, fremfor at hun slet og ret glemte det (eller forvekslede dig med én, hun havde hilst på).
Helt generelt vil det lette tilværelsen både for dig og hende, hvis du lægger dét, du selv har lært, oplevet og gjort for op til ti år siden, til side, når det omhandler så ubetydelige ting. Du kan jo ikke for alvor mene, at det fortæller noget om hendes evner som pædagog, om hun præsenterer sig for dig.
I min arbejdsverden som lærer er der bred konsensus om, at man ikke skal være fejlfinder eller bedrevidende over for sine egne børns lærere, selv om man støder på helt andre tilgange, end man selv praktiserer. Der er ikke noget værre end lærer-forældre, som kommer med uopfordrede gode råd og “Jeg plejer at …” eller bekymrer sig over bagateller. Nye i faget - og nye på en arbejdsplads - skal have en fair chance for at finde deres vej. Og den kan meget vel være anderledes end ens egen.
Sænk skuldrene og vis tillid og rummelighed, med mindre du får reel grund til at betvivle, at dit barns pædagoger udfører deres arbejde ansvarligt og kompetent.