Min søn går i vuggestue og der er lige startet en ny pædagog. Der er 3 stuer og hun er startet på min søns stue.
Da jeg henter min søn i går er han i armene på en jeg ikke kender. Jeg går over og tager imod ham, damen siger ikke andet end hej til mig. Jeg går ud fra det er en vikar så (dem er der indimellem mange af). På vej hjem i bilen snakker jeg med min mand om at det er underligt vikarerne aldrig præsenterer sig selv.
I dag henter jeg min søn igen, og jeg spørger en af pædagogerne hvornår den nye pædagog starter. Jamen hun er da startet, hun går der! Det er så hende der holdt min søn i går og jeg sagde også godmorgen til hende i morges.
Nu tænker jeg så, er jeg den eneste der synes det er virkelig mærkeligt ikke at præsentere sig selv for børnenes forældre? Jeg synes det er SÅ forkert og jeg synes ikke ligefrem det er den bedste start på et godt forældre samarbejde. Min søn er knap et år, altså meget lille, så er det ikke almindelig pli at man lige præsenterer sig. Han kan jo ike fortælle mig hvem hun er. Og hun er meget tæt på ham, skifter hans ble, putter ham, bærer ham osv. For at det ikke skal være løgn så er hun også min søns kontaktpædagog. Men synes ikke det er nødvendigt at hilse pænt på!
Er det mig der er ganmeldags? Skulle jeg havde gjort noget anderledes, er det mig, som "gammel" forælder der skulle have henvendt mig til hende? Da jeg i dag fik at vide hvem hun var kunne jeg jo have gået over til hende og sagt hej, men var så overrasket at jeg ikke gjorde det. Og hvad havde I gjort nu hvis I stod i min situation?
Anmeld
Citér