Ny pædagog... er det mig der er urimelig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.042 visninger
19 svar
75 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. oktober 2024

Anonym trådstarter

Min søn går i vuggestue og der er lige startet en ny pædagog. Der er 3 stuer og hun er startet på min søns stue. 

Da jeg henter min søn i går er han i armene på en jeg ikke kender. Jeg går over og tager imod ham, damen siger ikke andet end hej til mig. Jeg går ud fra det er en vikar så (dem er der indimellem mange af). På vej hjem i bilen snakker jeg med min mand om at det er underligt vikarerne aldrig præsenterer sig selv. 

I dag henter jeg min søn igen, og jeg spørger en af pædagogerne hvornår den nye pædagog starter. Jamen hun er da startet, hun går der! Det er så hende der holdt min søn i går og jeg sagde også godmorgen til hende i morges. 

Nu tænker jeg så, er jeg den eneste der synes det er virkelig mærkeligt ikke at præsentere sig selv for børnenes forældre? Jeg synes det er SÅ forkert og jeg synes ikke ligefrem det er den bedste start på et godt forældre samarbejde. Min søn er knap et år, altså meget lille, så er det ikke almindelig pli at man lige præsenterer sig. Han kan jo ike fortælle mig hvem hun er. Og hun er meget tæt på ham, skifter hans ble, putter ham, bærer ham osv. For at det ikke skal være løgn så er hun også min søns kontaktpædagog. Men synes ikke det er nødvendigt at hilse pænt på! 

Er det mig der er ganmeldags? Skulle jeg havde gjort noget anderledes, er det mig, som "gammel" forælder der skulle have henvendt mig til hende? Da jeg i dag fik at vide hvem hun var kunne jeg jo have gået over til hende og sagt hej, men var så overrasket at jeg ikke gjorde det. Og hvad havde I gjort nu hvis I stod i min situation? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2024

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu er jeg selv pædagog, og jeg ka tænke at hun måske har haft hovedet fyldt med alle de nye indtryk, Hun har fået de sidste par dage.

Personlig hilser jeg heller en gang for meget, end en gang for "lidt" 

Jeg ville på ingen måder holde det imod hende. Også ville jeg gå hen og hilse på hende, næste gang jeg mødte hende vh Stine 

Anmeld Citér

3. oktober 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Rolig roligt, giv hende lige en chance.

Og hvis der er tre stuer med x antal børn, så er der både alle børnene hun skal have styr på, nye kollegaer, en masse forældre og hov har nu hilst på ham/hende ? - det kan altså sagtens glippe og hvis hun fx er ung og nyuddannet, kan det altså godt være pinligt at hilse to gange (hvor os der måske har været i faget hurtigt kan flette ind "jeg kan ikke lige huske om vi har fået hilst men jeg er "helle" den nye pædagog - hvem er du mor til?") på en mere naturlig måde

Anmeld Citér

3. oktober 2024

Anonym

Vil også sige ro på battet Der er et hav af børn, kollegaer og forældre der kommer og går. Hun skal lige lande. Hvis du har brug for at hilse rigtig på, så tager du bare styringen næste gang og præsentere dig selv og byder hende velkommen  

I vores institution fik vi indført at der lige blev lagt et billede op på Aula af den nye ansatte. Det giver et bedre overblik for alle. 

Anmeld Citér

3. oktober 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna

Ja, du er helt urimelig. Vi andre er også maks på de første måneder(!) på et nyt arbejde, så hun har helt sikkert andet i hovedet. 
Gå hen og byd hende velkommen i stedet

Anmeld Citér

4. oktober 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Jeg ville nok bare selv hilse?

næste gang du ser hende så sig hey, fik da vidst ikke præsenteretmig ordentligt, kan forstå du er ny og min søns kontakt pædagog, velkommen til, er du faldet godt til indtil videre?

det er en ny arbejdsplads for hende, tænker der er meget at holde styr på, og på den måde sikrer du en god start selv istedet for at koge suppe på hvorfor hun ikke har gjort det du jo selv ku gøre.

Anmeld Citér

4. oktober 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Jeg synes du er lidt hård. Mon ikke at hun gør sit bedste og der er meget at holde styr på her i starten? Måske er hun også en smule nervøs. Måske har hun glemt om hun havde hilst på dig eller ej. 
Giv hende en chance og gå selv hen og præsenter dig ☺️ Vi er kun mennesker og det er blot en hilsen. Det synes jeg ikke man skal hidse sig op over. 

Anmeld Citér

4. oktober 2024

mbp

Profilbillede for mbp

Ja, vil sige det er urimeligt at dømme en person ud fra så lidt, når man ved hun er ny. Der sker meget omkring én når man starter nyt arbejde, så det er nok bare en forglemmelse. Nu ved jeg heller ikke om hun er nyuddannet og måske ung, og måske derfor har været nervøs og genert for første arbejdsdag. Man kunne jo også selv være den som præsenterede sig og ikke afvente hende.

Anmeld Citér

4. oktober 2024

Hamder

Profilbillede for Hamder

Jeg elsker bare når andre ligger deres egne forventninger, over på andre og så bliver skuffet/sur over at de ikke kan læse ens tanker. 

Tænker du er gammel nok til at tage ansvar for dit egent barn, så du også gammel nok til at gå hen og sige hej, jeg er mor til gustav-amalie, høre du er vores ny kontakt person, er du landet godt, det er altid svært at starte et nyt sted, med alle de nye indtryk så du sover sikkert godt hver aften.  

Kom selv ind i kampen i stedet for at gå at mugge over andre ikke kan læse dine tanker !!! 

Anmeld Citér

4. oktober 2024

Anonym

Jeg synes faktisk også det er virkelig underligt at hun ikke lige siger hvem hun er. Jeg oplevede det selv her i sidste uge og det gav et dårligt førstehåndsindtryk men jeg er selvfølgelig åben for at det forhåbentligt ændrer sig når jeg lærer hende bedre at kende. Men jeg fik så selv sagt “hej, hvem er du?” Ikke vildt elegant og det kunne jo være gjort meget bedre men jeg blev også lidt forvirret. Så hun har nok heller ikke fået det bedste førstehåndsindtryk af mig. Håber også hun er villig til at lade det ændre sig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.