Bonusbarn går i mine ting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2024

Anonym

Jeg har det sådan lidt både og, med din problemstilling.

Herhjemme har vi også hvert vores lille skab på badeværelset.. Også har vi fælles skabe, hvor alt i, må bruges af ALLE, der kommer i huset.

Det vil sige at jeg i mit skab, har mine private ting. Ting jeg ik bryder mig om at andre i huset bruger.

Jeg har 2 piger på 12 og 16 år.

Mig og pigerne har hver vores hårbørster. Jeg HADER at dele hårbørst med andre. Jeg bryder mig ik om, at dele min puder og mascara med andre. For mig handler det om hygiejne. 

Til gengæld så har hende på 16, sit eget makeup, skraber osv osv, som jeg gladeligt køber til hende, når hun mangler.

Hende på 12 er slet ik interesseret i sådan nogen ting endnu. Når hun blir det, tager jeg hende med ud og sammen køber vi det, hun gerne vil have.

I vores fælles skab er der ALTID extra mascara, skraber, hårelastikker, tandbørster, vatpinde, rondeller, og alt sådan noget. 

Ud over det har vi en stak forskellige bind, tamponer, og alt muligt andet, som ALLE der kommer i huset, frit ka bruge, uden at spørge.

Så mit forslag vil også være, at tage en rolig snak med ungerne om, at nogen ting er fælles  andre er ik. Tage evt de ting, du ik bryder dig om at dele, ind i jeres soveværelse, også sørg for, at der er nok af noget tilsvarende på badeværelset. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2024

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg har også en bonuspige som nu efterhånden er 17 år. 
Hun har også brugt mine ting siden hun var 14.. det er ikke noget jeg kan hidse mig op over. Jeg kan se, at hun også er i mit tøjskab for at se om der er noget spændende, og nogle gange ender mine parfumer også inde på hendes værelse på magisk vis 

Jeg smiler bare af det. 

hun har dog selvfølgelig egen skraber og personlig pleje. Der deler vi ikke.. men en hårelastik? Det går nok

Anmeld Citér

15. september 2024

mbp

Profilbillede for mbp
Anonym skriver:

Så dine børn må frit gå i dine skabe, rode i dine graviditetsteste, din kosmetik, parfumer og tage lige det de har lyst til, uden at spørge?

Ja selvfølgelig må de det. Jeg ville dog undre mig hvis min søn brugte mine graviditetstester, så der vil jeg nok lige have en snak med ham om, hvad hans nysgerrighed går ud på og om han har spørgsmål til den slags kvinde-ting.
Selvfølgelig har min mand og jeg gemt de ting væk som hører til “sexy-time” bedre væk, så det ikke bare ligger i en lettilgængelig skuffe, men skulle en af børnene finde det, rører det mig ikke.

Anmeld Citér

15. september 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg kan ikke rigitgt finde ud af om jeg er sippet eller om det er okay at forvente at der er visse grænser omkring private ting.

Jeg har nu af flere omgange oplevet at mit bonusbarn på 13år går i mit skab på badeværelset og "låner" hårelastikker og barberskraber. Jeg kan ikke rigtigt se om der bliver taget af mit make up eller andet, men jeg synes virkeligt det er grænseoverskridende at der bliver rodet i mit skab, med mine private ting. Vi har haft snakken om, at hvis hun mangler noget, må hun spørge og at det er forkert at rode i folks private ting, men det fortsætter åbenbart stadig.

Er jeg mon virkeligt nødt til at finde et andet sted at opbevare mine ting?

Jeg tænker at du må gemme de ting væk der er så privat for dig. Det er ligeså meget hendes hjem og det er ikke unormalt at være nysgerrig. 
Jeg gik også i min mors ting da jeg var teenager. Jeg kan huske hun sagde jeg ikke skulle bruge hendes hårlak fordi det var en dyr en der passede til hendes hårtype. De respekterede jeg. 

Min datter på 14 bruger også mine ting kan jeg se. Hun siger det ikke altid, men sommetider er jeg lige inde på hendes værelse og snuppe noget tilbage Det rører mig ikke. Og… Tja.. bind, gravidtsteste m.m. det ligger faktisk i en skuffe, som hun også kommer i. 

Sexlegetøj har vi en kasse under sengen. Om børnene har kigget i den eller ej, ved jeg ikke. Men jeg har ikke tænkt mig at låse noget inde i vores fælles hjem. Hos er min mand bonusfar til to og biofar til en. 

Er jeres forhold godt? Måske du kan invitere hende med på en lille shoppetur, hvor hun kan få lidt ting til hendes skab. Måske hun synes det kunne være hyggeligt og rart måske at kunne åbne op om snakke om krop, barbering, make-up m.m. 

Anmeld Citér

15. september 2024

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres svar.

Jeg har nu pakket de ting væk, som jeg ikke ønsker hun bruger eller kigger rundt i. 

Jeg er helt sikkert sippet og meget, men jeg har ikke lyst til at dele make up, hårbørster eller være i tvivl om min skraber er brugt af andre eller mangle hårelastikker fordi hun har "lånt" dem   Hun har selv rigeligt med make up, creme, elastikker og fri adgang til bind, Vatpinde osv.

Jeg tjekker altid op inden mine indkøb om hun mangler noget og vi har flere gange haft snakken om at hun må/skal sige til, hvis der er noget hun har brug for. 

Anmeld Citér

15. september 2024

Anonym trådstarter

Og så handler det slet ikke om en sølle hårelastik, men det at jeg føler hun overskrider min grænse ved at gå i mit skab, når der er lavet klare aftaler om at det må hun ikke  

Anmeld Citér

15. september 2024

Hanspige

Jeg kan sagtens forstå dig. 

Jeg vil absolut heller ikke have nogen roder i mine private ting og det er uanset hvad de leder efter. 

Anmeld Citér

15. september 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Det er heller ikke så meget de ting hun tager, det er mere at hun overskrider en grænse hos mig, når jeg meget klart og tydeligt har sagt at jeg synes det er ubehageligt at andre roder i mine ting...

Hvorfor lader du ikke dem ligge ude eller lave en kurv med fx skraberne, når du ved hun har brug for dem?(Eller køber ekstra til hende) 

Hårelastikker, ligger de gemt væk? Læg dem i en lille kurv på badeværelset. 

Spørg om hun bruger noget make up, og gør hun, så sørg for hun har noget. 

Anmeld Citér

15. september 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg synes ikke at det er så vigtigt hvad du vil og ikke vil dele, der er folks grænser jo forskellige - men personligt vil jeg ikke gemme ting væk i mit eget hjem, men i stedet fortælle den søde pige hvad hun må og ikke må, og dernæst håndhæve de regler på lige fod med alle andre regler og selvsagt forvente at de ikke overtrædes…  

Anmeld Citér

15. september 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Altså jeg vil tage samtalen med hende sige at du godt kan lide du har nogle ting der kun er for dig privat men at du evt har set hun har taget nogle elastikker og barberblade om om det er fordi hun mangler? Har hun selv en skuffe på badeværelset ellers så kan i jo lave en hvor i snakker om hvad der skal være i sådan så hun ikke behøver kigge i dine ting for at finde det hun mangler.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.