Jeg har det sådan lidt både og, med din problemstilling.
Herhjemme har vi også hvert vores lille skab på badeværelset.. Også har vi fælles skabe, hvor alt i, må bruges af ALLE, der kommer i huset.
Det vil sige at jeg i mit skab, har mine private ting. Ting jeg ik bryder mig om at andre i huset bruger.
Jeg har 2 piger på 12 og 16 år.
Mig og pigerne har hver vores hårbørster. Jeg HADER at dele hårbørst med andre. Jeg bryder mig ik om, at dele min puder og mascara med andre. For mig handler det om hygiejne.
Til gengæld så har hende på 16, sit eget makeup, skraber osv osv, som jeg gladeligt køber til hende, når hun mangler.
Hende på 12 er slet ik interesseret i sådan nogen ting endnu. Når hun blir det, tager jeg hende med ud og sammen køber vi det, hun gerne vil have.
I vores fælles skab er der ALTID extra mascara, skraber, hårelastikker, tandbørster, vatpinde, rondeller, og alt sådan noget.
Ud over det har vi en stak forskellige bind, tamponer, og alt muligt andet, som ALLE der kommer i huset, frit ka bruge, uden at spørge.
Så mit forslag vil også være, at tage en rolig snak med ungerne om, at nogen ting er fælles andre er ik. Tage evt de ting, du ik bryder dig om at dele, ind i jeres soveværelse, også sørg for, at der er nok af noget tilsvarende på badeværelset.