Bonusbarn går i mine ting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.114 visninger
23 svar
33 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. september 2024

Anonym trådstarter

Jeg kan ikke rigitgt finde ud af om jeg er sippet eller om det er okay at forvente at der er visse grænser omkring private ting.

Jeg har nu af flere omgange oplevet at mit bonusbarn på 13år går i mit skab på badeværelset og "låner" hårelastikker og barberskraber. Jeg kan ikke rigtigt se om der bliver taget af mit make up eller andet, men jeg synes virkeligt det er grænseoverskridende at der bliver rodet i mit skab, med mine private ting. Vi har haft snakken om, at hvis hun mangler noget, må hun spørge og at det er forkert at rode i folks private ting, men det fortsætter åbenbart stadig.

Er jeg mon virkeligt nødt til at finde et andet sted at opbevare mine ting?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Mjah lidt sippet måske. En hårelastik herre gud, et barberblad (vel nyt?) kan jeg heller ikke se det store problem i

Tænker privat vel er privat for alle i huset (jeg har selvfølgelig kun bio børn, så skal ikke kunne sige om jeg ville føle det anderledes hvis jeg havde bonus), men i et vel "familie" nu og hun (eller du) er ikke gæst i huset, så bliver det for mig mere flydende 

Anmeld Citér

14. september 2024

Anonym trådstarter

Det er heller ikke så meget de ting hun tager, det er mere at hun overskrider en grænse hos mig, når jeg meget klart og tydeligt har sagt at jeg synes det er ubehageligt at andre roder i mine ting...

Anmeld Citér

15. september 2024

mbp

Profilbillede for mbp

Som jeg ser det, er det en del af at have døtre (gælder også bonus) - og især i den alder. Jeg gik virkelig også meget i min mors skabe og brugte af hendes kosmetik da jeg var 11-14 år. Derefter begyndte jeg at købe mit eget, fordi jeg syntes min mor havde sådan noget “gammel-kone-kosmetik”. Så se det måske som en kompliment, at hun stadig gerne vil bruge dine ting.  

Må sige jeg ikke forstår problematikken, for det er jo også hendes hjem og lige badeværelset er et offentligt rum som hele familien bruger. Men hvis det derimod er din bonusdatter’s veninder som går i dine ting, når de er på besøg, kan jeg godt forstå det, da de jo er gæster og ikke familie.

Anmeld Citér

15. september 2024

Anonym trådstarter

mbp skriver:

Som jeg ser det, er det en del af at have døtre (gælder også bonus) - og især i den alder. Jeg gik virkelig også meget i min mors skabe og brugte af hendes kosmetik da jeg var 11-14 år. Derefter begyndte jeg at købe mit eget, fordi jeg syntes min mor havde sådan noget “gammel-kone-kosmetik”. Så se det måske som en kompliment, at hun stadig gerne vil bruge dine ting.  

Må sige jeg ikke forstår problematikken, for det er jo også hendes hjem og lige badeværelset er et offentligt rum som hele familien bruger. Men hvis det derimod er din bonusdatter’s veninder som går i dine ting, når de er på besøg, kan jeg godt forstå det, da de jo er gæster og ikke familie.

Så dine børn må frit gå i dine skabe, rode i dine graviditetsteste, din kosmetik, parfumer og tage lige det de har lyst til, uden at spørge?

Anmeld Citér

15. september 2024

Anonym trådstarter

Jeg vil lige tilføje at vi har hvert vores private skab på badeværelset og så et enkelt fælles med de ting vi alle løbende skal bruge.

Anmeld Citér

15. september 2024

Anonym

Man er jo mega nysgerrig som teenager og synes måske det er pinligt at fortælle at man har brug for en skraber eller har lyst til at eksperimentere med Make-up. Det kan jo være lettere hvis det er den voksne der tager hul på sådan en samtale. Fx kunne du sige noget i stil med “ jeg kan se du har lånt min skraber, ved du hvordan man bruger sådan en og hvad der er vigtigt omkring hygiejnen og hudpleje ift. barbering?” På den måde kan du måske åbne en samtale hvor du kan hjælpe hende lidt og samtidig forklare hvorfor du gerne vil have dine ting i fred. Derudover kan det jo være at dig eller pigens far bør snakke med pigens mor og finde ud af om det er en ok måde at gøre det på (så det ikke fx viser sig at moren ikke vil have at hun bruger en skraber eller Make-up) og om pigen evt. skal have et beløb til at købe sine egne ting eller hjælp til at skaffe dem. Det kunne jo være to andre årsager til ikke at spørge om lov først og så kan man gå i dialog omkring det. 

Anmeld Citér

15. september 2024

Anonym

Jeg tænker to ting. 

1) Når du har frabedt dig, at hun går i dit skab, så kan jeg egentlig godt forstå at du synes det er træls hun ikke efterlever det. Om det så er hårelastikker, dåsetomater eller underbukser. Så bør hun respektere at hun ikke må låne og tage tingene. 

2) Personligt forstår jeg ikke, at du har noget der er SÅ privat, at hun ikke må være med. Herhjemme er intet hemmeligt. Har ungerne lyst til at undersøge mine bind, kigge i mit undertøj eller dufte til parfumer, så må de gerne det. Det foregår stille og roligt og de undersøger. Herre gud, hun er 13år. Med en hjerne der er under massiv ombygning. Selvfølgelig låner hun og selvfølgelig undersøger hun. Og i det øjeblik noget bliver forbudt, så bliver det bare endnu mere spændende. I øvrigt så er badeværelset et skønt rum Døren er låst og man er helt alene til at gå på opdagelse. Hvis du virkelig finder det grænseoverskridende, så ville jeg fjerne det. Tag en kasse og find et nyt sted til tingene. Fx i dit klædeskab. 

Det er ok at have ting der er private, men så må du holde det væk så det ikke frister

Anmeld Citér

15. september 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg vil lige tilføje at vi har hvert vores private skab på badeværelset og så et enkelt fælles med de ting vi alle løbende skal bruge.

Hvis i har alle private skabe.

så lær hende nu at tage en gennemgang i ny og næ. 

alt ud

Hvad mangler - bind skrabere balsam vatrundeller

Hvad ska ud- tom embalage. fejl køb Osv

I den alder er det nysgerrighed nuvel.men også en læring og en udvikling. 

Anmeld Citér

15. september 2024

Rixus

Profilbillede for Rixus

Hvad med at købe skraber, makeup og bind til hendes skab?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.